2023 Škoda KODIAQ II | シターロ3★(アートと麦酒と…■■日記)

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New generations of Kodiaq and Superb successfully complete super-cold testing in the Arctic Circle

新世代のコディアックとスーパーブが北極圏での超低温テストを成功裏に完了

› Hardware and software endure tests in extremely cold conditions
ハードウェアとソフトウェアは極寒の条件下でのテストに耐えます

› Most important findings are immediately incorporated into the further development of the vehicles
最も重要な発見は車両のさらなる開発に直ちに組み込まれます

› New Kodiaq and Superb will have their world premieres in autumn 2023
新型コディアックとスペルブは 2023年秋にワールドプレミアされます

ムラダ・ボレスラフ、2023年5月11日 – シュコダの新世代のスペルブおよびコディアック モデルは、北極圏での集中的な寒冷テストに成功しました。マイナス30℃という低温下で車両の機能、品質、耐久性を評価した。これらのテストの主な焦点は、運転の安定性、氷上での乗客の快適性、および冬の長い旅行中の全体的な信頼性でした。さらに、車両は氷と雪の余分な重量に耐える必要がありました。極寒地での試験が完了し、新型モデルの試験は最終段階に入った。新型スパーブと第2世代コディアックは2023年秋にワールドプレミアされる予定。

「コンピューターシミュレーションが進歩したにもかかわらず、可能な限り厳しい環境条件での実世界でのテストは、依然として新車開発の重要な部分です。一方では非常に高温の砂漠気候、他方では北極圏における当社の大規模なテスト プログラムにより、シュコダのお客様はどのような気象条件でも車両に 100% 信頼できることが保証されます。同時に、これらのテストは、最適化のニーズをできるだけ早く特定し、日常の運用要件を満たす最善の方法で車両を設計する機会を与えてくれます。」

Johannes Neft, Škoda Auto Board Member for Technical Development
ヨハネス・ネフチ氏、シュコダ自動車取締役会メンバー(技術開発担当)

Comprehensive range of tests covering all vehicle aspects
Intensive test drives in extreme cold conditions are part of the standard programme for new-vehicle development. Škoda Auto regularly conducts such tests in the Arctic Circle, where the fourth-generation Škoda Superb and the second generation of the Kodiaq SUV have now proven that they can cope with any winter challenge. Every part of the test vehicles was scrutinised: chassis, body, engine, heating, and the entire electrical system.
車両のあらゆる側面をカバーする包括的なテスト
極寒の条件下での集中的なテスト走行は、新車開発の標準プログラムの一部です。シュコダ オートは北極圏で定期的にこのようなテストを実施しており、第4世代のシュコダ スパーブと第 2世代のコディアック SUV が、どんな冬の試練にも対処できることが証明されました。テスト車両のあらゆる部分(シャーシ、ボディ、エンジン、暖房、電気システム全体)が精査されました。

Vehicle performance in snowy conditions
To assess the vehicles’ general winter performance, Škoda Auto examines the impact of snow on the bodywork as well as the effects of snow entering the engine compartment and air intakes. All mechanical functions of the vehicle body as well as the electrics must perform flawlessly even at temperatures of minus 25 degrees Celsius, and the engine should start without problems at temperatures close to minus 30 degrees. All doors, the bonnet, and the tailgate as well as the fuel filler cap and the cover of the charging socket on PHEV vehicles must be capable of opening even under such adverse conditions.
降雪条件下での車両の性能
車両の一般的な冬季性能を評価するために、シュコダ オートでは、エンジン ルームや空気取り入れ口に侵入する雪の影響だけでなく、車体への雪の影響も検査しています。車体のすべての機械機能と電気系統は、マイナス 25 度の気温でも問題なく機能する必要があり、マイナス 30 度近くの気温でも問題なくエンジンが始動する必要があります。PHEV 車のすべてのドア、ボンネット、テールゲート、給油口キャップ、充電ソケットのカバーは、このような悪条件下でも開くことができなければなりません。

Tests examining driving behaviour and assistance systems
Numerous aspects of vehicle behaviour are assessed during real-world driving – for example, how well the vehicle copes with slush on the road, or how the front and rear bumpers perform when the vehicle hits a snow barrier. Driving over blocks of ice tests the robustness of the suspension and underbody. The test drivers check how the vehicles behave on icy and snowy roads and how well the assistance systems work. The testers evaluate the cars’ driving dynamics, the performance of the all-wheel drive, if applicable, and the functional characteristics and ride comfort of the suspension. They check whether the transmission shifts faultlessly and whether the windscreen wipers and washers work. The vehicle lighting at night and the acoustic behaviour of frozen vehicle parts are also tested. High-voltage batteries of PHEV vehicles are charged in a frozen state, followed by a determination of the maximum range. To precisely assess the vehicles’ durability in winter conditions, the test drivers cover tens of thousands of kilometres.
運転行動と支援システムを調べるテスト
実世界の運転中に、車両が道路上のぬかるみにどれだけうまく対処できるか、車両が雪の障壁に衝突したときにフロントとリアのバンパーがどのように機能するかなど、車両の挙動のさまざまな側面が評価されます。氷の塊の上を走行すると、サスペンションとアンダーボディの堅牢性がテストされます。テストドライバーは、氷や雪の路面で車両がどのように動作するか、支援システムがどの程度機能するかを確認します。テスターは、車の運転ダイナミクス、全輪駆動 (該当する場合) の性能、サスペンションの機能特性と乗り心地を評価します。トランスミッションが問題なくシフトするかどうか、フロントガラスのワイパーやウォッシャーが機能するかどうかをチェックします。夜間の車両照明と凍結した車両部品の音響挙動もテストされます。PHEV 車の高電圧バッテリーは凍結状態で充電され、その後、最大航続距離が決定されます。冬季条件における車両の耐久性を正確に評価するために、テストドライバーは数万キロメートルを走行します。

Testing interior functions
The test programme also looks at many interior functions, for example the performance of the heating system at extremely cold outside temperatures and the level of thermal comfort in the interior. The testers also check whether the windows mist up and how quickly they can be defrosted. Furthermore, they also evaluate whether the heating systems for the seats, the steering wheel, exterior mirrors, windscreen, and rear window perform as expected. Where applicable they also test the optional auxiliary heating. In addition, the drivers check how well the central touchscreen responds when the vehicle’s interior temperature has dropped below zero.
室内機能のテスト テスト
プログラムでは、たとえば、極度に寒い外気温での暖房システムの性能や室内の温熱快適性のレベルなど、多くの室内機能も調べます。テスターは、窓が曇るかどうか、またどれくらい早く曇るのかもチェックします。さらに、シート、ステアリングホイール、ドアミラー、フロントガラス、リアウィンドウの暖房システムが期待どおりに機能するかどうかも評価します。該当する場合は、オプションの補助暖房もテストします。さらに、ドライバーは、車内の温度が氷点下に下がったときに中央のタッチスクリーンがどの程度反応するかをチェックします。
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