恋愛が取り上げられがちなテイラーですが、私はテイラーの家族に関する歌が大好きです。
中でも代表的なThe Best Day。
お母さんのアンドレアに向けた歌です。
テイラーが愛に溢れた家庭で育ったことが伝わるとても温かい歌詞になっています。

私は翻訳のプロでもなんでもないただのテイラー好きなので、正確な表現ではないところもあると思いますが、自分なりの和訳を書いています。

*

I'm five years old, it's getting cold, I've got my big coat on

I hear your laugh and look up smiling at you, I run and run

Past the pumpkin patch and the tractor rides

Look now, the sky is gold

I hug your legs and fall asleep on the way home


私が5歳だった頃。外は寒くなって、ぶかぶかのコートを着てた。

あなたの笑い声を聞いて、私も笑顔であなたを見上げた。

たくさん走りまわって、かぼちゃ畑を通り過ぎて、それからトラクターにも乗った。

ほら見て、空が金色だよ。

私はあなたの脚にしがみついて、帰路は眠りについた。


I don't know why all the trees change in the fall

But I know you're not scared of anything at all

Don't know if Snow White's house is near or far away

But I know I had the best day with you today


秋に木々が紅葉する理由なんて知らなかったけど、あなたが何も恐れていないってことはわかってた。

白雪姫のお家がどこにあるかは知らなかったけど、今日はあなたと一緒に過ごせて最高の日だったよ。


I'm thirteen now

And don't know how my friends could be so mean

I come home crying and you hold me tight and grab the keys

And we drive and drive until we found a town far enough away

And we talk and window shop 'til I've forgotten all their names


私は13歳になった。

どうして友達がこんなに意地悪なのかわからない。

泣きながら家に帰ったら、あなたは私を強く抱きしめて、鍵をつかんだ。

2人でずっと遠くの町までドライブして、私が友達全員の名前を忘れるまでお喋りやウィンドーショッピングをしたね。


I don't know who I'm going to talk to now at school

But I know I'm laughing on the car ride home with you

Don't know how long it's going to take to feel okay

But I know I had the best day with you today


今は学校で誰と話していいかわからないけど、あなたと家に帰る車の中では笑っていられるってわかってる。

もう大丈夫って思えるまでどれくらいかかるかわからないけど、今日はあなたと一緒に過ごせて最高の日だったよ。


I have an excellent father, his strength is making me stronger

God smiles on my little brother, inside and out

He's better than I am

I grew up in a pretty house and I had space to run

And I had the best days with you


私には素晴らしいお父さんがいて、彼の強さが私を強くしてくれる。

私には神様の微笑みを受けた弟がいて、彼は何においても私より優れた人。

私は走り回るスペースだってある素敵なかわいいお家で育った。

私はあなたたちと一緒に最高の日々を過ごしたんだよ。


There is a video I found from back when I was three

You set up a paint set in the kitchen and you're talking to me

It's the age of princesses and pirate ships and the seven dwarfs

Daddy's smart and you're the prettiest lady in the whole wide world


私が3歳だった頃のビデオを見つけた。

あなたがお絵描きセットをキッチンに置いてくれて、私に話しかけている。

当時私はプリンセスとか海賊船とか7人の小人になりきってたね。

パパは賢くて、あなたはこの広い世界で1番素敵な女性だよ。


Now I know why all the trees change in the fall

I know you were on my side even when I was wrong

And I love you for giving me your eyes

For staying back and watching me shine

And I didn't know if you knew, so I'm taking this chance to say

That I had the best day with you today


今はもう秋に木々が紅葉する理由を知ってる。私が間違っている時でさえ、あなたは私の味方でいてくれることも知ってるよ。

そして私はあなたのことが大好き。そばにいて私が輝くのを見守ってくれるよね。

あなたは気付いてないかもしれないから、この機会に伝えておくね。

今日はあなたと一緒に過ごせて最高の日だったよ。


*