Hi guys what’s up:)

こんにちはMiyu'sです🌹


今回はJack DanielsTwo Face です!



元々この曲はバッドマンに出てくる悪役の「トゥーフェイス」をイメージしている説があります。

なので今回は、ダークナイト版のトゥーフェイスをイメージして和訳しました🦇


簡単にトゥーフェイスって何者?下差し


トゥーフェイスことハービーデントは市民にも親しまれる正義感が強い新人検事でした。しかし、ジョーカーにより、恋人が爆死され、自身も顔の左半分に火傷を負います。恋人の死がキッカケとなり、トゥーフェイス(2つの顔)として復讐の怪物になってしまいます。。




Lately I've been talking with a ghost
最近、幽霊と話してる
He tells me all the places I should go
俺の行くべき場所を全て教えてくれる
He makes me paint my face so that I know
そいつが俺の顔を塗るたびに
That I'm not the only the person in my soul
俺の中にいる別の存在に気づく
He tells me that a monster lives inside
アイツは「お前の体には怪物が住んでる」って言うんだ
And when It gets too angry I should hide
「怪物が怒ったら、抵抗せず逃げた方がいい」って
Cause if I were to try and pick a fight
もし手を出したら
I would barely stand a chance and I'd die
確実に殺されるから

Two face call me Harvey 
アイツが俺を呼ぶ
Never know when it could change
いつ変わるか分からない
Tried to talk to my reflection but he said he wants my name
話してみても、アイツはただ「名前をくれ」と言うだけ

Wake up the beast
怪物よ、目を覚ませ
Bury the bones
骨を埋めろ
Enjoy the feast
ご馳走を楽しんで
Take all control
この世の全てを操れるぞ
When I give you my soul
お前の魂を乗っ取ればな

Devils on my shoulder
肩にいる悪魔のせいで
Got an aching down my spine
背骨が痛くなった
Feel like chains are getting heavy 
鎖が重くなってきてる気がする
But I don’t know which are mine 
でもどっちが俺の鎖か分からない
Can you save me?
助けてくれる?
Am I lost?
俺は狂ってるのか?
Is it Time to take me
もう時間がないみたいだ
From all of these thoughts
考えも全てアイツに侵食されていく

Two face call me Harvey 
俺の名前を呼ぶアイツに
Never know when it could change
いつ変わるか分からない
Tried to talk to my reflection but he said he wants my name
話しても、アイツはただ俺を乗っ取りたいだけ

Wake up the beast
怪物よ、目を覚ませ
Bury the bones
骨を埋めろ
Enjoy the feast
ご馳走を楽しんで
Take all control
この世の全てを操れるぞ
When I give you my soul
俺の魂になったらな

Bury the bones
骨を埋めろ
Enjoy the feast
ご馳走を楽しんで
Take all control
この世の全てを操れるぞ
When I give you my soul
俺の魂が乗っ取れば
Bury the bones
骨を埋めろ
Enjoy the feast
ご馳走を楽しんで
Take all control
この世の全てを操れるぞ
When I give you my soul
お前の魂を乗っ取ればな



Have a nice day {emoji:088.png.キラキラ}