Hi guys what’s up:)
こんにちはMiyu'sです🌹

今回はSabaiMillion Days です!


この曲の中で、
You say my name with your accent 
あなたのアクセントで私の名前を呼ぶ
という歌詞がめちゃめちゃ好きです。笑

英語でも、イギリス英語やオーストラリア英語など、少しアクセントが違いますよね。
アクセントは日本で言う方言のようなもので、イングリッシュスピーカーはそれを可愛いと思うらしいです笑笑

————————————————————
I don't do this often,
普通はこんなことしない
you caught me off guard
こうなるなんて思ってもみなかった
All of my friends said you moved out west
友達はあなたはもう出て行ったって言うけど
You tell me stories underneath sunsets
夕焼けの下で今までのことを話してくれた
Could it be more than just one night?
一夜だけの関係じゃないでしょ?
Kiss in the cab ride, head turning left right
人目を気にしながらタクシーの中でキスをした
Get a ticket for two, to wherever you choose
あなたがどこへ行こうと一緒に行くわ
Drinkin' some red out of the blue 

どんなところでも

You say my name with your accent
あなたのアクセントで私の名前を呼ぶと
Makes me remember, how much I missed ya
どれだけ恋しかったか思い出させる
Hope you're planning to stay, for a million days
ずっと隣にいてほしい
You'll be my summer in December
あなたは12月でも夏のように暖めてくれる

Hey boy, trust my intuitions
私の勘を信じて
Always, I'm not superstitious
いつも迷信なんて信じないけど
I got lucky
ラッキーだ
Stole your heart and it was mine for the taking
盗まれたあなたの心は私のものになったの

I'm bad at pretending, you know I'll be true
嘘をつくのは苦手なの、知ってるでしょ
Sunday mornings and midnight lights
日曜日の朝、真夜中の明かり
Turn into songs that you watch me write
書いていた歌詞が曲に変わる
Stole your sweater on that night
あの夜にあなたのセーターを盗んだ
You took a picture, keep by my bedside
あなたが撮った写真は今でもベッドにある
So you're mine when you're gone
あなたを失っても私のもの
Baby, please don't be long

お願いだから長引かせないで
I got my ticket to the west side 
もうあなたと一緒に行く準備はできてるの

You say my name with your accent
あなたのアクセントで私の名前を呼ぶと
Makes me remember, how much I missed ya
どれだけ恋しかったか思い出させる
Hope you're planning to stay, for a million days
ずっと隣にいてほしい
You'll be my summer in December
あなたは12月でも夏のように暖めてくれる

Hey boy, trust my intuitions
私の勘を信じて
Always, I'm not superstitious
いつも迷信なんて信じないけど
I got lucky
ラッキーだ
Stole your heart and it was mine for the taking
盗まれたあなたの心は私のものになったの

It was mine for the taking
あなたの心は私のものなの
It was mine for a million days
ずっと私のもの
In a million ways
なにをしても
Stole your heart and I got lucky
あなたの心を盗んだ私はラッキー
Stole your heart and it was mine
盗まれた心は私のものになったの
In a million ways
なにをしても
For a million days
ずっと私のもの
————————————————————

Have a nice day キラキラ