One Direction
Best Song Ever 歌詞訳





Harry-
Maybe it's the way she walked
Straight into my heart and stole it
Through the doors and past the guards
Just like she already owned it

多分彼女はこうやって踏み入ってきたんだ。
まっすぐ僕の中に入ってきて、心を盗んでいったんだ。
ドアを通り抜けて、(心の)ガードもすり抜けて…
とっくの昔に手に入れたみたいにね。

Zayn-
I said can you give it back to me
She said never in your wildest dreams
僕の心を返してよ
彼女はこう言うんだ。私はあなたの大きな夢に踏み入った事なんてないわ。

All-
And we danced all night to the best song ever
We knew every line
now I can't remember
how it goes but I know
that I won't forget her
'Cause we danced all night to the best song ever
I think it went
oh oh oh
I think it went
yeah yeah yeah
I think it goes, oh

それで僕達は一晩中踊ったんだ。今までで一番の歌に乗せて…
僕達はどんなライン(ステップ)も知っていた。
分かってたのに、今は…思い出せないんだ。
それがどんなだったか。でも僕は分かってる。
君のことだけは忘れる事は無いんだって。
だって一晩中一緒に踊ったじゃないか。今までで最高の曲に合わせて。

もう過ぎた事だけど。
昔の事だけどね。(忘れられないんだ)


Liam-
Said her name was Georgia Rose
And her daddy was a dentist
彼女の名前はジョージア•ローズっていった。
そしてパパは歯医者だった。


Harry-
Said I had a dirty mouth
But she kissed me like she meant it
僕は、僕の口はそんなに綺麗じゃないよって言ったんだ。
でも彼女は、それを意味するかのように、僕にキスしたんだ。

Niall-
I said can I take you home with me
She said never in your wildest dreams
僕が君を家まで送るよ。
彼女はこう言うんだ。私はあなたの夢で生きることは無いのよ。


All-
And we danced all night to the best song ever
We knew every line
now I can't remember
how it goes but I know
that I won't forget her
'Cause we danced all night to the best song ever
I think it went
oh oh oh
I think it went
yeah yeah yeah
I think it goes, oh
それで僕達は一晩中踊ったんだ。今までで最高の歌に乗せて…
僕達はどんなライン(ステップ)も知っていた。
分かってたのに、今は…思い出せないんだ。
それがどんなだったか。でも僕は分かってる。
君のことだけは忘れないって。
だって一晩中一緒に踊ったじゃないか。今までで最高の曲に合わせて。

もう過ぎた事だけど。
昔の事だけどね。(忘れられないんだ)


Louis-
You know I know you know
I will remember you
I know you know i know
You'll remember me
君も僕も分かってるじゃないか。
僕は君の事をずっと覚えているよ。
僕も君も分かってるんだよ。
君も僕を忘れられないってね。

Zayn-
You know I know you know
I'll remember you
I know you know
I hope you'll remember how we danced
How we danced
君も僕も分かってるんだよ。
僕は君を忘れない。
君も僕も分かってる。
僕達が踊った事は覚えておいて欲しいんだ。どんな風に踊ったか。


1, 2, 1, 2, 3!!!!


All-
And we danced all night to the best song ever
We knew every line
now I can't remember
how it goes but I know
that I won't forget her
'Cause we danced all night to the best song ever
それで僕達は一晩中踊ったんだ。今までで最高の曲に乗せて…
僕達はどんなライン(ステップ)も知っていた。
でも今は…思い出せないんだ。
それがどんなだったか。でも僕は分かってる。
君のことだけは忘れないって。
だって一晩中一緒に踊ったじゃないか。
今までで最高の曲に合わせて。

Then we danced all night to the best song ever
We knew every line
now I can't remember
how it goes but I know
that I won't forget her
'Cause we danced all night to the best song ever
I think it went
oh oh oh
I think it went
yeah yeah yeah
I think it goes, oh
僕達は一晩中踊ったんだ。最高の歌に乗せて…
僕達はどんなライン(ステップ)も知っていた。
分かってたのに、今は…思い出せないんだ。
それがどんなだったか。でも僕は分かってる。
君のことだけは忘れないって。
だって一晩中一緒に踊ったじゃないか。今までで最高の曲に合わせて。
もう過ぎた事だけど。
昔の事だけどね。(忘れられないんだ)


Zayn-
Best song ever
It was the best song ever
It was the best song ever
it was the best song ever・・・
それは最高の曲だった






【I think it went
oh oh oh
I think it went
yeah yeah yeah
I think it goes, oh】
この部分をどう訳すか迷いました:D
wentだったのに、最後だけgoes...
きっと深い意味があるんでしょう!!

過ぎ去った事なんだよ。って言っておきながら、
最後にgoesを使った理由は、
「僕の中ではまだ過ぎ去った事では無い」
という強調なんじゃないかな⁇と思います:)))




ルイとゼインのパートにある
【You know I know you know
I will remember you
I know you know i know
You'll remember me 】。
この部分も深そうです!!

You know I know you know
ただ直訳すると「君は知ってる。僕は知ってる。君は知ってる。」
ってなりますよね。

Youの方が多い…!!

そしてその直後のI will remember you。
(僕は君をずっと覚えておくよ。)

Youを一つ多くする事で、僕よりも君の方が、
忘れないって分かってるだろ⁉っていうのを強調してるんだと思います。

その後のI know~も同じ理由だと思います:)))




今回も素敵な曲でした!!
本当にboys の曲は良いですね♡




長く更新していませんでしたが、
また来てくださってありがとうございます。

次回更新は来日かな⁇♡




ありがとうございました!!