さてさてさて | 駿河太郎オフィシャルブログ「日々の空~step on~」Powered by Ameba

さてさてさて

今日はフェィシャルエステなるものに行ってきました

Welcome to Hatch new york !
実は中学時代の同級生がやってます
久しぶり、、、17、18年振りくらいにあったけど
全然変わってへんかったわ

何か顔がピンッて上がりました(笑)
$駿河太郎オフィシャルブログ「日々の空~step on~」Powered by Ameba
結果こうなりましたアップ

さてさてさて、、、

今日は誰を紹介しよかな?

ん~
これにしよ



僕はこれをロンドンで観ました(10年くらい前)

「All That You Can't Leave Behind」アルバムのツアーで
(ちなみにこのアルバムはU2の入門にはええと思います)

そのライブの数日前にボノ(Vo)のお父さんが亡くなった時
それを予感していたような詞を涙も見せず
力強く歌いきるボノ、、、尊敬しました

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
Kite (U2)

Something is about to give
I can feel it coming
I think I know what it is
I'm not afraid to die
I'm not afraid to live
And when I'm flat on my back
I hope to feel like I did

And hardness, it sets in 
You need some protection
The thinner the skin

I want you to know
That you don't need me anymore
I want you to know
You don't need anyone, anything at all

Who's to say where the wind will take you
Who's to say what it is will break you
I don't know which way the wind will blow
Who's to know when the time has come around
Don't wanna see you cry
I know that this is not goodbye


In summer I can taste the salt in the sea
There's a kite blowing out of control on a breeze
I wonder what's gonna happen to you
You wonder what has happened to me


I'm a man, I'm not a child
A man who sees
The shadow behind your eyes

Who's to say where the wind will take you
Who's to say what it is will break you
I don't know where the wind will blow
Who's to know when the time has come around
I don't wanna see you cry
I know that this is not goodbye

Did I waste it?
Not so much I couldn't taste it
Life should be fragrant
Roof top to the basement
The last of the rock stars
When hip hop drove the big cars
In the time when new media
Was the big idea
That was the big idea

In summer I can taste the salt in the sea
There's a kite blowing out of control on a breeze
I wonder what's gonna happen to you
You wonder what has happened to me

(何となく、、、和訳)

何かが起ころうとしている
訪れるのがわかるし
何なのかもわかる
僕は死ぬのは怖くない
生きていくのも怖くない
病いで床についても
そう感じていたい

辛いことに直面してる
君には守りが必要
繊細であればあるほど

わかってもらいたいんだ
君にはもう僕は必要ないってこと
わかってもらいたいんだ
君にはもう誰も 何も必要ないってこと

風がどの方向に君を連れて行ってくれるかなんて 
誰が言えるだろう
君を破壊するものは何なのか 誰が言えるだろう 
風がどこに吹くかなんて 僕にはわからないよ
時が巡ってきたなんて 誰にわかるんだろう
君が泣くのは見たくない
これはさよならなんかじゃないんだよ


夏になると 海水の塩味を感じる
凧がそよ風に流されて飛んでいる
どんな事が君に起こるんだろう
君は思う どんな事が僕に起こったんだろうと

僕は大人だよ 子供じゃない
僕が見えるのは 
君の瞳の奥にある影

風がどの方向に君を連れて行ってくれるかなんて 
誰が言えるだろう
君を破壊するものは何なのか 誰が言えるだろう 
風がどこに吹くかなんて 僕にはわからないよ
時が巡ってきたなんて 誰にわかるんだろう
君が泣くのは見たくない
これはさよならなんかじゃないんだよ

無駄にしたんだろうか?
沢山は味わえなかったのに
人生は香りたかきもののはず
屋根から地下室へ
ロック・スターの最後
ヒップホップが大きな車を乗り回している時
最新のメディアが
ビッグ・アイデアだった時代
ビッグ・アイデアだった

夏になると 海水の塩味を感じる
凧がそよ風に流されて飛んでいる
どんな事が君に起こるんだろう
君は思う どんな事が僕に起こったんだろうと

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

日本でもU2の名前を知ってる人もいるやろうけど
きっと日本の中ではライブを観たりした事がある人は
そんなにいないかもね

でも世界的にはめちゃくちゃ評価されてるバンド

今この動画を観ても泣いてしまう,僕がいます(笑)