Today. I would like to introduce car accident of the bus in Australia. I had stayed in Australia for two and half years. For the first half year, I lived with my wife the hotel which is far from English language school. After she got pregnant, she came back to Japan though.





海外だけに限らずどこかへ行けば必ずトラブルに巻き込まれる私ですが、今日はオーストラリアでのバスの事故について話します。私は約2年半オーストラリアに滞在しました。最初の半年間は嫁さんと一緒にホテルの一室に住んでいたのですが(家賃はそこまで高くはないです)、そこは学校からはとても遠かったんです。ちなみにうちの嫁さんは妊娠したので、半年してから日本へ帰国しました。





I had stayed in the hotel two months after she came back here. By the way, I went to the English language school with my wife for the first 15weeks. It takes about one hour by bus from the hotel to the school and university.





彼女が帰国してから、契約上の関係で私は2ヶ月間、そこに暮らし続けたのですが、学校までが遠くて約一時間掛けてバスで通っていました。ちなみに、私は英語力がオーストラリアに着いた時には大学院に入学するレベルに達していなかったので、最初の15週間は嫁さんと同じ語学学校に通っていました。(クラスは大学院進学コースと一般コースで違いましたが)。その後、大学院へ行ったのですが、語学学校も大学院もバスなら5分くらいの距離です。





Therefore I used the bus for the school. However, I used the bus for only eight months. This is because I moved into the house near to the school. During this period, I faced with car accident three times. First one is that the bus crashed into the front car which looks new car.





そんな為に、学校の近くに引越しをする最初の8ヶ月くらいはバスに乗る事が頻繁にあったのですが、その間だけでも3度も事故に遭遇しています。最初の事故はバスが見るからに新車だという車におかまを掘りました。





After that, the police car came there. Second one is that one bad guy threw the stone to the window which is a bit back place of me. It is really dangerous. After that. The other bus came to there and all passengers changed the bus.





その後に、現場にパトカーが来まして、乗客はバスを乗り換える事になりました。そして、二回目はこれは事故とは言えないかもしれませんが、私が座っていた椅子の少し後ろに誰かが窓めがけて石を投げ込みました。本当に危険でした。完全に窓ガラスが割れてしまい、その後にバスの運転手が危険なために完全にそこの窓ガラスを割り、(バスの窓は細かく粉砕されるガラスを使っているんですね)私たちは緊急できた新しいバスに乗り換えました。





Third one is that the bus driver stopped suddenly. After that, some passengers were thrown into the front place. One of them are old lady who was also thrown into the front place. Then she could not move at all.





三回目は一番悲惨でした。これは前に車が止まっていたのを運転手が気がつかずに急ブレーキを掛けました。その後、何人かの乗客たちが前に投げ飛ばされたのですが、その中の一人のお婆ちゃんが完全に前に投げ出されて床にうずくまった形で倒れており、全く動きません。





Then she seems to wear the sunglasses because of heavy ultraviolet in Australia. Her sunglasses was broken and the blood was flowing from her face. However, she could not move at all. After that, the ambulance came to there but she could not move at all.





紫外線の強いオーストラリアの元で、彼女はサングラスを掛けていたようなのですが、どうもそのサングラスが割れてしまったようで、その後に彼女の顔付近からかなりの血が流れてきました。ただ、やはり彼女は全く動けません。その後、救急隊が来たのですが、色々と酸素マスクをしたりという事をしていても全けない状態でした。





Then most of passengers including me changed the bus so that I do not know her condition. I hope she complete recover from the damage not after effect.





その後、私を含めて殆どの乗客はバスを乗り換えましたので、彼女がどうなったのか分かりませんが、何もなく、後遺症もなく回復していればいいと願うばかりです。今日はオーストラリアでのバスの事故についてでした。そのうちに私が住んでいた家や大学なども動画を交えて紹介したいと思います。