子供に勧められて始めたTikTokは、楽しみながら投稿しています。





先日、私と彼を知る人から「上手くいく秘訣は?」と聞かれて、これは、いいテーマかも!と思い、TikTok にあげてみました。
⬇︎⬇︎⬇︎







すると…
すごい数のアンチコメント…😅
ディスり方がすごい。笑







正直、同じ人間として見ず知らずの人によくこんな誹謗中傷を言えるな…と驚いてしまうほど。







誹謗中傷して気持ちいいのかな?と疑問に感じました。







私と彼は、信頼とい絆で繋がっているから、
年齢とか、私がおばちゃんとか、
そんなことではないんですよね。😌







ライターを始めた頃、知り合いのメディアの仕事をしている人に
「誰が君が書いた記事なんか読むの?どこの誰が書いたかわからない記事が需要あると思う?」



とか…
友人が集まるパーティーで初めて会った広告代理店を経営するという女性に
「ライターなんて、原稿料安いでしょ?」
と大笑いされたり…





悔しいことだらけの日々に彼だけが、
「えりの記事は、分かりやすい!絶対、ビックになるよ!」
と言い続けてくれました。





仕事も恋愛も積み重ねた信頼は、簡単には揺らぎません。




   



多分ね、神様は見てると思います。
幸せになる方法があるとするなら、
感謝すること、優しい気持ちを持つこと、綺麗な言葉を使うこと…だから、誹謗中傷はNGです。






私の事務所やブログのタイトルにつけたBeauty Tips.に込めた願いは…
   




みんなが他の人を思いやりることができれば、みんなが幸せになれる…





っていう単純なことなのですが…
現実は、単純じゃないんですよね。





少なくとも私のブログを見てくださる皆さんには、人を誹謗中傷することはしないで欲しい。言葉には力があり、幸せな言葉は、幸せを呼び込みます。私は、そう実行してきたから、今の幸せがあるんだと思っています。



“Time Tested Beauty Tips”

For attractive lips, speak words of kindness.

For lovely eyes, seek out the good in people.

For a slim figure, share your food with the hungry.

For beautiful hair, let a child run his or her fingers through it once a day.

For poise, walk with the knowledge you’ll never walk alone.

People, even more than things, have to be restored, renewed, revived, reclaimed, and redeemed; Never throw out anybody.

Remember, If you ever need a helping hand, you’ll find one at the end of your arm.

As you grow older, you will discover that you have two hands, one for helping yourself, the other for helping others.

The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries, or the way she combs her hair. The beauty of a woman must be seen from in her eyes, because that is the doorway to her heart, the place where love resides.

The beauty of a woman is not in a facial mole, but true beauty in a woman is reflected in her soul. It is the caring that she lovingly gives, the passion that she shows, and the beauty of a woman with passing years only grows!

Sam Levenson