sewwt potatoes | I'm Lemonpie ?

I'm Lemonpie ?

Hi :) Thank you for coming .This is a record of my working holiday life in Australia !

I went to supermarket (Harashin)with my grandparents 🚗

We love the Ohagi and tekkamaki here☺️‼︎

When we were about go home, it started raining heavily 😇☔️


We had a Ohagi and tekkamaki at lunchtime, 

After I finished eating I made sweet potato with my grandma🍠





This potatoes were grown by my grandpa !

It smells very nice 🥰


Thank you for reading !

See you again!


15days until I go to Australia ‼︎



祖父母と一緒に原信へ行きました。

原信のおはぎと鉄火巻が本当に美味しくてハマっています笑

買い物が終わって家に帰ろうとしたら、すごい雨が降ってきて、ちょっと待機しました。

1ヶ月以上雨が降らない日が新潟で続き、

雨のありがたみがすごくよく分かりました。

雨が降ると、嬉しくなります!


帰ってからお昼ご飯を食べました。

その後、余った焼き芋をスイートポテトにしました。祖母と一緒に^ - ^


このさつまいもは祖父が暑い日も毎日水やりに行って(たまに私も🤭)頑張って育てたさつまいもです。

これから幼稚園の子どもたちもお芋掘りに来るそうです。


やきいもの匂い伝えられたらいいのになぁ。