تنخواه گردان حسابداری چه می‌باشد؟جهت تسهیل عمل و ایفا کارها روزانه و پرداخت هزینه‌های جزئی کمپانی، یه خرده وجه عیب گیری در حسابی به عنوان تنخواه قرار داده می شود. در هر شرکتی اینگونه جریان مالی فیس می دهد البته ممکن میباشد در دفترها قانونی تصویب نشود. تنخواه‌دار معمولاً یک کدام از کارمندان میباشد که جهت اعمال خریدهای روزمره و پرداخت هایی که با تحلیل قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد، پولی وجه عیب گیری در اختیارش قرار می‌دهند. تنخواه‌دار ملزم میباشد همه رسید‌ها، فاکتورها و ورقه ها مالی را نزد خویش نگه داراست و در دوران مشخص و معلوم گردیده به حسابداری تحویل دهد.

 

گونه های تنخواه گردان

 

تنخواه‌گردان در کمپانی‌ها مبتنی بر سیاست‌های خاص هر شرکتی وظایف مختلفی دارا هستند که به ترتیب تنخواه‌گردان متغیر، تنخواه گردان اثبات، تنخواه گردان نقدی، تنخواه گردان تعهدی، تنخواه گردان مهم و تنخواه گردان فرعی میباشد که به دنبال دو آیتم از مهمترین و رایج‌ترین آن‌ها‌را توضیح میدهیم.

 

1- تنخواه گردان اثبات

 

کمپانی هر ماه چنانچه که کارها مالی موافقت نماید، برای پرداخت هزینه‌های کمپانی، مبالغ مشخصی به اکانت تنخواه گردان واریز می‌نماید. تنخواه گردان هم می بایست در نقطه پایان هر ماه لیست خریدهایی که اعمال داده را به حسابداری تحویل دهند. ولی این جزو وظایف اساسی تنخواه گردان اثبات میباشد که در نقطه پایان هر ماه و یا این که عصر‌های مالی گزارش پرداختی‌های خویش را به حسابداری ارائه دهد. تنخواه‌گردان اثبات فقط بایستی هزینه‌هایی که از پیشین معلوم گردیده اند را پرداخت نماید.

 

2- تنخواه گردان متغیر

 

در شیوه تنخواه گردان متغیر مدیر کمپانی سقف مشخص و معلوم و دقیقی را برای اکانت تنخواه گردان در لحاظ می گیرد. در‌این نحوه نیز تنخواه‌گردان می بایست همه رسیدها، اوراق خرید، مبلغ ما‌نده را برابر با مبلغ نخستین اکانت تنخواه تحویل دهد.

تفاوت صندوق و تنخواه گردان حسابداری چه چیزی است؟

 

تنخواه گردان و صندوق در مفاد دیگر با یکدیگر مختلف میباشند:

 

– اکانت تنخواه در مشت فردی میباشد که مسئول خرید بوده و به آن تنخواه دار می‌گویند. تنخواه دار تماما با فرایند خرید راجع به میباشد و خرید و لازمات آن بر عهده وی است. ولی شخصی که اکانت صندوق را اداره می کند مسئول خرید نیست.

 

– وقتی که دارایی در اکانت تنخواه گردان به اتمام برسد، مجددا تسویه و شارژ می گردد. ولی در اکانت صندوق اینگونه فرآیندی نیست.

 

– برای تنخواه گردان حسابداری یک سقف مجاز به وسیله مدیریت کمپانی سامانه مالیات حقوق گزینش میگردد و این هزینه رقم خورده بایستی با اعتنا به هزینه های جانور خرج خواهد شد البته در اکانت صندوق محدودیتی نیست.

 

– تنخواه دار زیر هیچ سیرتکامل قوانینی مجاز به اخذ وجه نمی‌باشد. و صرفا می‌تواند نزدیک به اختیاراتی که دارااست مبادرت به پرداخت وجه کند. ولی به طور کامل معلوم میباشد که عملیات اخذ جزء وظایف یک صندوقدار بوده و این فعالیت از روش حسابداری شکل میگیرد.

 

– پرداختی های صندوق می بایست به صورت روزمره تصویب شوند ولی پرداختی های تنخواه گردان در هنگام واریز هزینه ها تصویب می‌شوند.

 

مزایای تنخواه گردان حسابداری چه میباشد؟

 

تسهیل و تسریع پرداخت وجوه ریز به طلبکاران حقیقی وواقعی یا این که حقوقی کمپانی در سراسر میهن

 

فوریت در پرداخت ها و حذف تشریفات

 

معدود کردن وسعت عملیات پرداخت نقدی و بانکی موسسه و کمپانی به خصوص در تسویه کارگران روز مزد و کنتراتی و ساعتی و خرید سرویس ها روزمره

 

سعی برای کاهش عملیات واحد حسابداری

ارتقا در اختیار گرفتن متمرکز وجوه انتقاد و تحلیل بر چگونگی به کار گیری از آن

 

دفتر کار تنخواه گردان حسابداری چه است؟

 

تنخواه دار موظف میباشد عملیات اخذ و واریز تنخواه گردان، اصلاحات احتمالی مایحتاج و همینطور تسویه باقیمانده تنخواه گردان را با اعتنا به ترتیب تاریخ وقوع در محل کار تنخواه گردان به شرح زیر تصویب و ضبط کند:

 

 

 

الف) اخذ تنخواه گردان :

 

در طی اخذ وجوه می بایست خصوصیات آنالیز و مدرک کارها مالی را در دفتر ها نوشته و نسبت به تصویب مبلغ دریافتی در ردیف اخذ محل کار مبادرت خواهد شد.

 

ب) پرداخت هزینه :

 

تنخواه دار بعداز پرداخت هزینه و گردآوری اصل مستندات نسبت به تهیه مدرک هزینه مبادرت نموده و آن گاه با اختصاص یک شماره به صورت سریال به گواهی هزینه خویش و درج تاریخ نسبت به تصویب توده مبلغ مدرک هزینه مزبور در ردیف پرداخت محل کار، مبادرت کند. شماره مدرک هزینه بایستی پنج رقمی و دو رقم اولیه به شماره پروژه اختصاص یابد.

 

 

 

توضیح اینکه عملیات فوق همواره باید گزینه در اختیار گرفتن قرار گرفته و در حالتی‌که که برخی سندها مقبول کارها مالی قرار نگیرد و واخواهی گردد، تنخواه دار می بایست نسبت به تصویب اصلاحی گواهی مزبور به معیار مبلغ اوراق واخواهی گردیده در ردیف اخذ دفتر کار تنخواه گردان، مبادرت کند. لازم به ذکر میباشد در ردیف شرح و روبروی مدرک اصلاحی بایستی مشخص و معلوم خواهد شد که مبلغ واخواهی مرتبط با کدام مدرک هزینه بوده میباشد.

 

همانگونه که مراعات میشود، در طرز تنخواه گردان اثبات، اکانت تنخواه گردان در طی پرداخت وجه نخستین تنخواه گردان بدهکار میشود و تا هر فرصت که تنخواه گردان برقرار باشد، فارغ از تغییر تحول میماند.

 

ولی در شیوه تنخواه گردان متغیر، هرگونه مخارج که از محل تنخواه گردان ایفا می گردد، در اکانت تنخواه گردان تصویب می‌گردد لذا ماندۀ تنخواه گردان در زمان مجال تغییر‌و تحول می کند.

 

با دقت بدین که در شیوه تنخواه گردان اثبات مخارج صورت گرفته از محل تنخواه گردان در اکانت محل کار تمام (یا این که اکانت مشخص و معلوم) تنخواه گردان تصویب نمی‌شود، داده ها مرتبط با مخارج انجام یافته از محل تنخواه گردان از روی دفتر ها تمام یا این که معلوم تنخواه گردان قابل مشاهده وجود ندارد،

 

در شرایطی‌که که در نحوه تنخواه گردان متغیر، از روی اکانت تنخواه گردان می قدرت تمامی مخارج صورت گرفته از محل تنخواه گردان را روءیت کرد.

 

به این ترتیب، به کار گیری از طریق تنخواه گردان اثبات مایکروسافت مطلوب وجود ندارد و پیشنهاد می شود که شیوه تنخواه گردان متغیر آیتم به کار گیری قرار گیرد.

شیوه رسیدگی به ورقه ها تنخواه گردان در حسابداری چه طور میباشد؟

 

رسیدگی به اوراق تنخواه گردان به دو شکل پیش از پرداخت هزینه و بعداز پرداخت هزینه ایفا میگردد.

 

در طرز پیش از پرداخت هزینه، در آغاز مبلغ مشخصی به اکانت تنخواه واریز می شود، بعد از آن هزینه و خرید‌های لازم صورت گرفته و فاکتور خرید ها به واحد حسابداری تحویل داده میشود. بعد از آن حسابدار مبلغ متبوع را از اکانت تنخواه کسر می کند.

 

در شیوه پس از پرداخت هزینه، نخست تنخواه دار با به کارگیری از اکانت فردی خویش هزینه ها و خرید‌های مرتبط با کمپانی را جاری ساختن می دهد، آن گاه ورقه ها و مدارک خرید ها را به واحد حسابداری ارائه می دهد و واحد حسابداری بعداز نظارت سندها و مدارک، هزینه ها را در سیستم تصویب نموده و آن را پرداخت می کند.

 

چه اشخاصی مسئول محاسبه بر تنخواه می باشند؟

 

اکثر وقت ها وقت ها عده ای که تحت عنوان صندوقدار و یا این که متولی تنخواه گزینش می شوند، بر طریق پرداخت تنخواه کمپانی آنالیز می کنند. در‌حالتی که کمپانی تعالی باشد، ممکن میباشد که در هر قسمت یک صندوق غیروابسته به تنخواه اختصاص داده خواهد شد.

 

آنالیز برگشتی چه است؟ نظارت یک گواهی تجاری پرکاربرد و با اهمیت میباشد که آیتم به کارگیری روزانه بخش اعظمی از عموم قرار می‌گیرد.

 

یکی‌از مسائل مهمی که راجع به پرداخت تحلیل وجود دارااست آن میباشد بعضی وقت ها بررسی پرداخت نشده و در واقع تحلیل به طور بلامحل صادر گردیده‌است . این نوع از ارزیابی ها را که در خزانه رجوع می‌خورند را در اصطلاح آنالیز برگشتی می‌گویند.

 

بررسی برگشتی یا این که آنالیز بلامحل امروزه به اصلی ترین ایراد و چالش حوزه معاملات و رابطه ها مالی تبدیل شد‌ه‌است و این مورد وسعت متعددی از پرونده‌های جانور در مراجع قضائی را به خویش تخصیص داده میباشد.

 

در‌این نوشته ی علمی قصد داریم آحاد نکات و مسائل مرتبط با تحلیل برگشتی چه می‌باشد؟ را نظارت کنیم،از شما دعوت میکنیم،تا انتهای نوشته‌ی‌علمی با ما یاروهمدم باشید.

 

به چه قسطی محاسبه برگشتی می گویند؟

 

مطابق ضابطه صادر شدن تحلیل ، هر کس آنالیز صادر می‌نماید می بایست در تاریخ مندرج در ارزیابی به اندازه مبلغ مندرج در ارزیابی ، در اکانت بانکی‌اش وجه عیب گیری داشته باشد . در غیر این شکل ، می‌قدرت ارزیابی را رجوع و برگشت زد و علیه صادرکننده ارزیابی اقدامات رسمی مایحتاج را اجرا اعطا کرد . به‌این نوع از تحلیل‌ها آنالیز برگشتی یا این که نظارت بلامحل می گویند.

حالت رجوع و برگشت زدن بررسی چه چیزی است؟

 

۱) نبودن وجه عیب گیری در اکانت و یا این که کافی نبودن آن.

 

۲) صادر شدن فرمان عدم پرداخت وجه ارزیابی از طرف صاحب و مالک اکانت به خزانه.

 

۳) وجود غلط یا این که تهیه و تنظیم تحلیل به طور غلط از قبیل: هم خوانی نداشتن امضاء، اختلاف در مطالب تحلیل، خودکار خوردگی و … .

 

۴) صادر شدن نظارت از حسابی که مسدود میباشد.

 

 

 

تا چه فرصت می قدرت نظارت را رجوع و برگشت زد؟

 

در ضابطه محاسبه سابق شما تنها تا ۶ ماه برای رجوع و برگشت زدن آنالیز مجال داشتید البته در ضابطه تازه شما از حیث وقتی محدودیتی ندارید.

 

ولی چندین سفارش اصلی به داره به دارندگان نظارت که می خواهند از رویه کیفری صادر کننده را تعقیب نماید برای تعقیب کیفری دارای آنالیز زمان دارد تا ۶ ماه بعداز تاریخ صادر شدن آن برای اخذ پول به خزانه مراجعه نماید و در حالتی‌که چه قابل پرداخت نبود دارای زمان دارد تا ۶ ماه بعد از صادر شدن سند عدم پرداخت میباشد خزانه برای گلایه به دادسرا مراجعه نماید.

 

 

 

پس از رجوع و برگشت تناول کردن آنالیز چه کنیم؟

 

در صورتی‌که به خزانه مراجعه کردید و متوجه شدید که موجودی اکانت کفاف نمی دهد یا این که به هر دلیلی نظارت قابل تبدیل شدن به ارزیابی انتقاد وجود ندارد می بایست در سمت و سوی بازگشت زدن نظارت مبادرت فرمایید.

 

محاسبه را رجوع بزنید و مدرک عدم پرداخت را از خزانه اخذ نمائید.

 

حقوقی بودن یا این که واقعی بودن نظارت را تشخیص دهید، چون پیگیری ارزیابی برگشتی کیفری و ارزیابی برگشتی حقوقی متعدد میباشد

چطور می قدرت محاسبه برگشتی را وصول کرد؟

 

سه طریق برای وصول محاسبه برگشتی از خزانه وجود دارااست . اولی شیوه ، گلایه کیفری از صادر کننده ارزیابی میباشد که سبب ساز به مجازات حبس و جزای نقدی می‌گردد . این نکته را در حیث داشته باشید که استعمال از این طرز فقط سبب ساز مجازات صادر کننده بررسی میگردد و می بایست برای اخذ وجه ارزیابی برگشتی بایستی از طریق مطالبه وجه محاسبه به طریق حقوقی مبادرت کرد .

 

براین اساس که دادخواست مطالبه وجه آنالیز را می بایست به دادگاه ارائه نمود . طریق دیگر وصول وجه آنالیز برگشتی ، وصول آنالیز به طرز ثبتی میباشد که با معرفی اموالی از صادر کننده بررسی و از روش اداره تصویب اعمال میگیرد .

 

نکته لازم به ذکر آن میباشد که کوتاه ترین و مطمئن ترین نحوه برای وصول آنالیز ، طریق کیفری میباشد ؛ به دلیل آنکه معمولا صادر کننده بررسی برای مواجه نشدن با مجازات های کیفری وجه محاسبه را می‌پردازد .

 

 

 

مجازات صادر شدن آنالیز برگشتی چه می‌باشد؟

 

طبق ماده 7 ضابطه صادر شدن بررسی ، اگر که صادر کننده بررسی مبادرت به صادر شدن نظارت بلامحل نماید ، دارنده مجازات میباشد . این مجازات مبتنی بر معیار مبلغ تحلیل متعدد میباشد.

 

در شرایطی‌که مبلغ نوشته شده در تحلیل برگشتی کمتر از ۱۰ میلیون ريال باشد،مجازات آن تا حداکثر 6 ماه حبس است.

 

برای مبالغ ۱۰ میلیون ريال تا 50 میلیون ریال از 6 ماه تا یک سال حبس داراست.برای بیشتر از 50 میلیون ریال حبس از 1‌سال تا 2 سال و همینطور ممنوعیت از داشتن تیم ارزیابی است.

 

در صورتی‌که که صادر کننده آنالیز ، مبادرت به صادر شدن تعدادی ارزیابی برگشتی نماید ، آحاد مبالغ آن ارزیابی ها در لحاظ گرفته گردد تا واحد سنجش مجازات رقم بخورد .

نحوه استعلام آنالیز برگشتی چه می باشد؟

 

به عبارتی‌طور که می‌دانید پیشرفت تکنولوژی و اعتنا به احقاق دستمزد عموم، سیستم‌های اداری به سیرتکامل‌ای پیش درنظرگرفته شده میباشد که سرویس ها رسانی آسوده‌خیس گردد. استعلام آنالیز برگشتی از روش سیستم پیامکی قابلیت پذیر شد‌ه‌است. در واقع برای رجوع محاسبه و استعلام ظریف آن می‌اقتدار از سیستم پیامکی بهره مند شد. استعلام بررسی برگشتی از روش پیامک این قابلیت و امکان را به شما میدهد که به راحتی در وقت و فرصت خویش رئیس نمائید که دربرگیرنده به وسیله آیتم ذیل قابل اجرا میباشد:

 

استعلام آنالیز برگشتی با کد ملی

در واقع با داشتن کد ملی می توانید از روش سیستم پیامکی به راحتی به استعلام بررسی برگشتی بپردازید. این قابلیت به وسیله خزانه مرکزی برای سرویس ها بهتر به مشتریان ارائه شد‌ه‌است. غرض از این فعالیت شفافیت در مسئله آنالیز‌های برگشتی مشتریان بوده که در وقت و هزینه‌ی شما صرفه جویی می‌نماید.

 

نتیجه ها نتیجه ها از پیامک ارسال گردیده در موضوع ضابطه برگشتی ارزیابی به سیرتکامل‌ای میباشد که شما بعداز اخذ پیامک میتوانید آن را طبق فرمول ذیل مدیر فرمایید:

 

حالت سپید مشتمل بر شایسته ترین موقعیت برای فرد میباشد به این دلیل که هیچ سیرتکامل تحلیل برگشتی مشاهده نشده میباشد.

شرایط رنگ زرد نماد می دهد که فرد دارنده یک فقره آنالیز یا این که تعهد برگشتی به مبلغ حداکثر 5 میلیون تومان میباشد.

شرایط نارنجی رنگ نماد دهنده دو الی چهار فقره بررسی برگشتی تا حداکثر 20 میلیون تومان میباشد.

شرایط قهوه‌ای علامت دهنده نظارت‌های برگشتی، تا حداکثر 50 میلیون تومان میباشد.

شرایط قرمز‌رنگ تحت عنوان بدترین شرایط شناخته می شود که در آن تحلیل برگشتی فرد، بیشتراز روستا فقره بوده و مبلغ تعهد آن بیش تر از