You want some more of this, bitch?

まだ足りねえのか?

Back in the heezy… We could do this all year long

戻ってきたぜ 年中やってられるぜ

 

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

I told you in the first song, I’ll tell you in another

最初の曲でも言ったが、また言おう

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

I don’t have a girlfriend, my hand’s my only lover

俺は彼女さえいないし 自分自身しか信じない

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

One night a week my mom likes to cook me supper

週に1度だけおふくろは俺に晩飯を作る

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

And Michael Keaton was my favorite Batman

俺が好きなバットマンはマイケル-キートンだ

 

I was walking down the street just the other day

ある日街中をフラフラ歩いてたら

I saw these two fine bitches, they were walking my way

イカした女がこっちに歩いてきた

“Yo, what you girls doing tonight?” is what I wanted to say

「お前ら今夜はなにするの?」って言いたかったのに

But suddenly I panicked, my voice started to shake

パニックになって声が震えちまった

So I put my head down, and I just walked away

だから顔を伏せながらただ歩いて去った

I had a bus to catch anyway, it worked out great

バスに乗らなきゃだしこれで良かったんだ

Got on the bus, put my headphones on, and pressed play

バスに乗ってヘッドホンをして「再生」を押した

Sheryl Crow, James Blunt, and motherfucking Ace of Bass

シェリル・クロウ、ジェームズ・ブラント、ベースのクソエース

Yo, what can I say? It’s just a day in my life

なんだって?これが俺の人生だ

I’m up early in the morning, in bed early at night

朝早く起きて夜は早く寝る

To be productive at work, I got to be well rested

生産的であるためによく休まなきゃ

Yeah, motherfucker, you heard what I just said

–ああ、くそったれ、お前俺が今言ったことを聞いたか?

 

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

I don’t like margarine, I much prefer the taste of butter

マーガリンよりバターの味の方が好きだ

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

My favorite movies as a kid were Superman and Ghostbusters

ガキの頃好きな映画はスーパーマンとゴーストバスターズだった

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

I have a hard time opening my eyes underwater

水中だと目を開けねえ

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

And I’m not a huge Nicolas Cage fan

俺はニコラス・ケイジの大ファンじゃない

 

I’m from a lower-middle class family

俺は中流階級生まれだ

Me and my brothers and sisters played hide-and-seek

兄弟でかくれんぼしたりした

I have good memories from my childhood, bitch

子供の頃のいい思い出だ

My favorite toy was my fucking firetruck, bitch

好きなおもちゃは消防車だった

I used to play with that motherfucker all day long

一日中そのクソなおもちゃと遊んでた

Until I learned about sex from the Sears catalog

シアーズのカタログからXXXについて学ぶまで

And then I played with my motherfucker all day long

それから俺はXXXで遊ぶようになった

About ten times a day, man, all year long

1日に10回、年中だ

My favorite song, motherfucker, I don’t like to admit it

俺の好きな曲は認めてねえけど

Is a Celine Dion song from the movie Titanic

「タイタニック」のセリーヌ・ディオンの曲だ

 

(Every night in my dreams, I see you, I feel you)

夢の中ではお前を感じる

Every time I hear that fucking shit, a tear comes to my eye

クソったれな戯言を聞くたびに涙が溢れる

Why the fuck did Leonardo DiCaprio have to die?

なぜレオナルド・ディカプリオは死ななきゃいけなかったの?

Yo, I’m not afraid to say that I’m a sensitive guy

俺は繊細だけどそれが怖いとは思わない

Sticks and stones break my bones

ちっぽけな小枝と石でさえ俺の骨を壊してしまうように

But it’s the words that make me cry

言葉が俺を泣かせてくる

 

Like that time in grade three

3年生のあのとき

When a girl called me Stupid Face

女が俺のことを「ブス」って言った

She really hurt me, why’d she call me Stupid Face?

彼女の言葉にすごく傷ついた なんでそんなこと言ったんだ?

Is my face stupid? How’s that even possible?

俺は愚か?どうやってそれを評価できる?

A person could be stupid, but a face, that’s impossible

人は愚かかもしれないけど 顔はどうにもできない

Shit happens all the time, and you learn how to deal with it

くそなことはいつも起こり どうやって対処するかを学んでいく

Regular, everyday, normal fucking bullshit

くそなことは日常的に起きる

 

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

When I get into a fight, I usually leave on a stretcher

戦いに行く時 担架を置いておく

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

When I got nothing to say, I usually talk about the weather

何も言うことがなかったら天気について話す

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

I like the first Back to the Future, but the second one was better

「バック・トゥ・ザ・フューチャー」は最初のが好きだけど、シーズン2も好き

(I’m just a regular, everyday normal motherfucker)

俺はただのクソ野郎だ

I like red peppers better than the green ones

緑のピーマンより赤いのが好き

 

Ooh-hoo, saving up my money to go buy a new dishwasher

新しい食洗機を買うためにお金を節約する

Mine broke about six months ago… Motherfucker

半年前に壊れちまったんだ

Go, go, go, go, go shorty

もう行かなきゃ

It’s your birthday

誕生日だ

Go party like it’s your birthday

誕生日らしくパーティに行かなきゃ

I wasn’t invited, but it’s okay

招待されてねえけどいいや

I’ll just stay at home, and play some video games

家に残ってビデオゲームしなきゃだから