Osees の新作 | ロキノンには騙されないぞ

ロキノンには騙されないぞ

主に海外音楽雑誌、メディアの評論家たちが高評価をつけている新譜アルバムをチェックしていくblog。日本のインディー興味深い作品も。

Osees
SORCS 80

 

 

 

Osees ってだけで また有無も言わさず高評価出してんのか?

 

と思いつつ聴き始めたのだが、

 

今までのアルバムとは微妙に趣が違っていて

なかなか楽しめた。

 

ただ、何度も引っ張り出して聴こうかなと思うような

楽曲はあまりないかも。

 

 

 

Osees aren't the kind of band to settle into a groove and repeat themselves; one is never quite sure what the next album will bring, though it's for certain that it will be punk to the core. After an album where John Dwyer guided the band close to straight-ahead synth pop, SORCS 80 forsakes guitars entirely in favor of something more avant-garde and exciting. Looking for a new way to be as punk as possible, Dwyer recorded demos on cassette at home, then he and Tom Dolas transferred them to a sampler and triggered each sound using drumsticks. This way of making music feels both lo-fi and complicated, but it's hard to argue when the result is a set of songs that are tightly coiled, energy-forward, and suitably angst-filled. To go along with the drum loops and triggered samples, Dwyer drafted in a pair of saxophone players to give the proceedings some Dexys-style zip. He also gathered up overheard snippets of conversations, things said by friends, and his own views on the topsy-turvy nature of modern life, and he snarls, croons, and shouts them in his usual sweat-soaked fashion. It all makes for one of the most focused and exciting Osees (or John Dwyer) records for a minute or two

”Osees はグルーヴに落ち着いて同じことを繰り返すタイプのバンドではない。次のアルバムがどんなものになるかは誰にもわからないが、根底からパンクであることは確かだ。ジョン・ドワイヤーがバンドをストレートなシンセポップに近づけたアルバムの後、SORCS 80 ではギターを完全に捨て、より前衛的でエキサイティングなものを選んでいる。できるだけパンクになる新しい方法を模索していたドワイヤーは、自宅でデモをカセットに録音し、それをトム・ドラスと一緒にサンプラーに転送して、ドラムスティックで各サウンドをトリガーした。この音楽制作方法はローファイで複雑に感じられるが、その結果として、しっかりと巻き上げられ、エネルギーに満ち、適度に怒りに満ちた一連の曲が生まれると、議論するのは難しい。ドラムループとトリガーされたサンプルに合わせて、ドワイヤーは2 人のサックス奏者を起用し、デキシーズ風の活気を与えている。彼はまた、耳にした会話の断片、友人の発言、そして現代生活の混乱した性質に対する彼自身の見解を集め、いつもの汗まみれのスタイルで、唸ったり、ささやいたり、叫んだりする。そのすべてが、1、2分間の最も集中的でエキサイティングな Osees (またはJohn Dwyer ) レコードの 1 つとなっている”

 

 

 

 

 

Osees

THEE OH SEES

Oh Sees