石橋英子 Eiko Ishibashi の新作 (サントラ) | ロキノンには騙されないぞ

ロキノンには騙されないぞ

主に海外音楽雑誌、メディアの評論家たちが高評価をつけている新譜アルバムをチェックしていくblog。日本のインディー興味深い作品も。

Eiko Ishibashi

Evil Does Not Exist

 

 

 

75--80点相当

 

久しぶりに検索したら

検索候補で

長岡亮介 石橋英子 夫婦 って出るからびっくりしたわw

 

で、

映画『悪は存在しない』 

という映画

 

のサントラ

 

 

 

 

Following her Drive My Car soundtrack, the Japanese composer again links up with director Ryusuke Hamaguchi; this time, her ambiguous, atmospheric pieces are even more central to the narrative.

 

Eiko Ishibashi and director Ryusuke Hamaguchi both revel in the unresolved. Ishibashi’s music has flitted between toy-box art punk, wide-open free jazz, zig-zagging classical piano, and dreamy industrialism, arriving now at a tense, quietly graceful form of musique concréte in which it’s never obvious what’s coming next. Hamaguchi, meanwhile, has steadily built a body of work delving into the quotidian unknown; the most mundane moments in his films hide the possibility for strange twists, vulnerable revelations, and open-hearted catharsis. Ishibashi’s soundtrack for Hamaguchi’s acclaimed 2021 film Drive My Car not only offered a sweet, sighing counterbalance to the film’s winding search for closure, but also delivered some of Ishibashi’s downright prettiest music yet. It was so successful that the two have teamed up once again, this time for a project of a very different nature.

"『ドライブ・マイ・カー』のサウンドトラックに続き、この日本人作曲家は再び濱口竜介監督とタッグを組む。今回は、彼女の曖昧で雰囲気のある楽曲が物語の中心にさらに位置づけられている。"

 

"石橋英子と濱口竜介監督はともに未解決のものを大いに楽しんでいる。石橋の音楽は、おもちゃ箱のようなアートパンク、開放的なフリージャズ、ジグザグのクラシックピアノ、そして夢のようなインダストリアルの間を行き来し、今や次に何が来るのか決して明らかではない、緊張感がありながら静かに優雅なミュージック・コンクレートという形式にたどり着いている。一方、濱口は、日常の未知の世界を探求する作品を着実に構築してきた。彼の映画の最も平凡な瞬間には、奇妙なひねり、傷つきやすい啓示、そして心のこもったカタルシスの可能性が隠されている。2021年に浜口監督の絶賛された映画『ドライブ・マイ・カー』の石橋によるサウンドトラックは、映画の結末を求める曲がりくねった道程に甘くため息が出るようなバランスをとっただけでなく、石橋のこれまでで最も美しい音楽のいくつかを届けた。このプロジェクトは非常に成功したため、2人は再びチームを組み、今回はまったく異なる性質のプロジェクトに取り組むことになった。"