Shaboozey の新作 | ロキノンには騙されないぞ

ロキノンには騙されないぞ

主に海外音楽雑誌、メディアの評論家たちが高評価をつけている新譜アルバムをチェックしていくblog。日本のインディー興味深い作品も。

Shaboozey
Where I've Been, Isn't Where I'm Going

 

 

 

77-80点相当

 

ALLMUSIC ~www.allmusic.com ~ より 

 

”2024年の初めにビヨンセが自身のカントリーアルバム「Cowboy Carter」の制作を依頼した。知名度が正当に高まったShaboozey”

 

”2024年1月、シャブージーは3枚目のフルアルバム『Where I've Been, Isn't Where I'm Going』からの1枚目のシングルとして、ムーディな曲「アナベル」をリリースした。同時期に、歌手ビヨンセのアルバム『カウボーイ・カーター』の2曲でもコラボレーションした。アルバムからの2枚目のシングル「ア・バー・ソング(ティプシー)」は4月にリリースされ、ビヨンセの「テキサス・ホールデム」に続いてビルボードのホット・カントリー・チャートのトップに躍り出た。黒人アーティスト2人が連続してチャートの1位を獲得したのはこれが初めてだった。”

 

 

ということらしい。

 

 

 

In mid-April, after struggling for a decade to find a new intersection between country and hip-hop, Shaboozey released “A Bar Song (Tipsy)” amid the wave of adulation that followed Cowboy Carter, the Black country maypole on which he appeared twice. It seemed like the epitome of a one-hit wonder. A near-universal anthem about despising your job that barely begets survival and drowning in as many rounds as the bartender can summon, it became a near-universal sensation, streaming three million times in 24 hours and charting all around the world. After all, how could a whistle-out-loud interpolation of a 20-year-old J-Kwon smash that nodded to the Black roots of Jack Daniels while towering atop the lily-white country chart not be a flash in the pan, some glitch in the Music Row matrix? This was surely Shaboozey’s “Achy Breaky Heart” and “Combination Pizza Hut and Taco Bell,” his mainstream introduction and farewell all at once.

But Where I’ve Been, Isn’t Where I’m Going does not feel like a mere receptacle for one of the year’s most unlikely hits. Shaboozey’s remarkably assured third album is a sophisticated self-help journey that only occasionally masquerades as a good time. He has spent a long while trying to find some space where the sounds of hip-hop and country could overlap, where the defiant swagger, nostalgic circumspection, and quivering heartbreak of both genres could fuse together. The parties of “A Bar Song” and “Drink Don’t No Mix” offer the same sort of escapes that he suggests in “East of the Massanutten” or “Let It Burn,” where the Great American West becomes the frontier for fleeing, respectively, the persecutions of the South or an abusive relationship. Shaboozey seems to always be asking how we can last a little longer and live a little better in this strange place, even as he’s grinning while reaching for another shot.

ヴァージニア州出身のアーティスト

ナイジェリア人の両親のもとCollins Chibueze として 生まれる

モダンカントリー、ヒップホップ、フックのタイムリーでインテリジェントな融合

3rd