of Montreal の新作 | ロキノンには騙されないぞ

ロキノンには騙されないぞ

主に海外音楽雑誌、メディアの評論家たちが高評価をつけている新譜アルバムをチェックしていくblog。日本のインディー興味深い作品も。

of Montreal
Lady on the Cusp

 

 

 

60--90点相当

 

 

え? これがあのオブ・モントリオール?

エレファント6 の?

 

久しく接していなかったので

こんな感じに変化していたか?

 

どうも、昔からすると

今作はさらにみたいだけど。

 

 

90年代の作品は、

中古屋で、良いタイミングで見つけられたときは

やったー! と思って、ジャケ、ケースの具合確認して

即購入するタイプの作品だったが。

 

Beulah、The Olivia Tremor Control、The Apples In Stereo 等。

 

 

The Gay Parade

 

The Bird Who Ate the Rabbit's Flower

 

 

 

 

Following recent excursions into '80s-inspired extended dance mixes (White Is Relic/Irrealis Mood), radio-minded dance-rock (Ur Fun), and more free-flowing, collage-like fusions of art rock, psychedelic pop, orchestra rock, and more (Freewave Lucifer f<ck f^ck f>ck), Of Montreal's 19th studio LP, Lady on the Cusp, hews closer to the latter. Having said that, on the whole, it's a hornier, sassier, funkier edition of the project that cites R&B legends Hot Chocolate as an inspiration (along with Saul Williams and the novels of Ursula K. Le Guin) for the song "Soporific Cell." That track's mix of seductive falsetto and verbose, harmonized patter, Rundgren-esque chord progressions and piano, spacy neo-disco, and Shaft-like playfulness provide a memorable moment at the halfway point of the album. Before that, though, "Music Hurts the Head" wraps lines like "Rock & roll is dead/That's why it's cool" in an arty, meandering, psychedelic space rock, the whimsically nightmarish "2 Depressed 2 Fuck" maunders in a stew of sound effects and haze, and the surprisingly (for 2020s Of Montreal) folk-rock-minded "Rude Girl on Rotation," while more straightforward and easy on the ears, still touches on uncensored sex.

アトランタで結成

バーモント州へ引っ越 後の作品とのこと

 

 

 

 

 

思い出し自分用

 

 

 

 

日本盤か知らないが、

違う絵の紙ジャケだったな