Holly Macve
Not the Girl
https://www.youtube.com/watch?v=SRr6niiVRxk&list=OLAK5uy_lwpDddWc0PJe0eZ_Ci2kXZWRoPZAAGC7c
60--80点相当。
平均だと及第点。
一枚目の曲進行は、
Verve の例のあれに似ている。
先の記事に続いて
こちらのアルバムも良い感じなのだが、
メディア評価はいまいち。
2ndアルバム。
アイルランドのSSW。
https://thefortyfive.com/opinion/reviews/holly-macve-not-the-girl-review/
Macve wanted things bigger and dreamier on ‘Not The Girl’, and strode out to get just that, with all the grit of a cowboy new in town. The album’s production is shinier than a pair of boot spurs, with plenty of pedal steel, Bill Ryder-Jones on slide guitar, and Collin Dupuis – who mixed Lana’s ‘Ultraviolence’ – on mixing duties in Nashville. And though pioneers like Gillian Welch, Scott Walker, John Cale, and PJ Harvey inspired Macve’s writing here, Townes Van Zandt’s lonesome darkness carries over from her first record.
↑の内容からグーグル翻訳
スライド・ギターにビル・ライダー・ジョーンズ、ナッシュビルでミキシングを担当したコリン・デュピュイ (ラナの「ウルトラヴァイオレンス」をミックスした) など、ブーツの拍車よりも輝いている. ギリアン ウェルチ、スコット ウォーカー、ジョン ケイル、PJ ハーヴェイなどのパイオニアがここでの執筆に影響を与えましたが、タウンズ ヴァン ザントの孤独な闇は彼女の最初のレコードから引き継がれています。
Bill Ryder-Jones がかかわっていたか。
なら自分の好みに近づくのも自然。
202106推し