The Law Named Social Convention

 

If I say, "I have my own laws," will people laugh?

So what? Be grateful.

I have my own laws. You have yours too.

What's wrong with that?

Why can we say that the law named society, which more than 50 percent of people would agree with, is "not wrong"?

Even though we say the majority isn't always right.

And while we talk about valuing minority opinions as diversity.

So what if they laugh? Being laughed at is an honor. They made you smile, so be thankful.

 

世間体という名の法律

 

「私には私の法律がある」と言ったら笑われる?

だからなんだ。感謝しろ。

 

私には私の法律がある。あなたにもあなたの法律がある。

それで何がいけない?

 

50パーセント以上の人が賛成するであろう世間という名の法律がなぜ「まちがっていない」と言えるのか。

 

多数派がいつも正しいわけではないと言っておきながら。

少数派の意見を重んじるのがダイバーシティーと言いながら。

 

笑われたからって何だと言うのだ?笑われることは名誉です。あなたを笑顔にしたんだから感謝しろ。