修了式 2(思い出編) | tukimiart1の演奏と絵日記

tukimiart1の演奏と絵日記

ピアノ演奏家のtukimiart1です☺。今年3月に大学院修了後、ヤマハ音楽振興会認定ヤマハ講師になりました。

 

 

 

大好きな腰越満美先生との記念のお写真を撮りました。
大学2年生から副科声楽をずっと腰越先生に習っていました。

トスティ歌曲を歌っていると、まるで空を浮かぶような感覚になり、歌を歌っている時にしか見えない特別な世界が私は大好きです。

演奏する時も歌の視点とピアノの視点で考えられるようになり音楽の世界がとても広がりました。

卒業式前に、腰越満美先生の3/10の池袋サンシャインランチタイムコンサートも拝聴することができました。

前に座っていた方が「心が洗われるね✨」とおっしゃっていて、深く同感いたしました。

ジャンルが様々で、ワクワク心躍らせながら聴いてました。
 ジャズピアノとの心弾むようなリズミカルな音楽から旅しているような、景色豊かな世界に心も軽やかになりました。悲しくてやりきれないの歌、いのちの歌ではしみじみと目に涙を浮かべながら拝聴しました。
コンサートが終わった時、それはまるで壮大な旅をしてきたようで、心に夕日が見えるかのように感動が胸に広がりました。
 

 I took a commemorative photo with my favorite teacher.
I have been studying vocal music with Mami Koshigoe since my second year of university.

When I sing Tosti songs, I feel like I'm floating in the sky, and I love the special world that only appears when I'm singing.

When I play, I am able to think from both the perspective of the song and the perspective of the piano, and my world of music has expanded greatly.

Before the graduation ceremony, I was able to listen to Professor Mami Koshigoe's Ikebukuro Sunshine Lunchtime Concert on March 10th.

The person sitting in front of me said, ``It cleanses my soul✨,'' and I deeply agreed.

There were a variety of genres, and I was excited and excited while listening to them.
The uplifting rhythmic music of the jazz piano made me feel like I was traveling to a world full of scenery, which made my heart feel lighter. I listened to the song ``Song of Life'' with tears in my eyes.
When the concert ended, it felt like I had been on an epic journey, and I was filled with emotion, as if I could see the sunset in my heart.

 

 

これで修了式の思い出の投稿を終えます。