上級セミナー - オンライン
2024年秋

 

 

2024 年秋 コンタクト時間: 各セミナーにつき、ニューヨーク州のソーシャルワーカー、精神分析医、クリエイティブ アート セラピストの資格を持つ学生向けの CE コンタクト時間 18 時間。CE クレジットを申請するニューヨーク州のソーシャルワーカー、精神分析医、クリエイティブ アート セラピストの資格を持つ学生は、9 つ​​のセッションすべてに出席する必要があります。

注意: これは Zoom プラットフォームを使用したオンライン セミナーです。Zoom の招待状は、最初のクラス セッションの直前に登録された参加者に電子メールで送信されます。

このセミナーは、一般の方だけでなく専門家にも公開されています。

C.G. Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. (SW CPE) は、ニューヨーク州教育省の州社会福祉委員会により、資格を持つソーシャルワーカー向けの継続教育の承認プロバイダーとして認められています (#0350)。C.G. Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. は、ニューヨーク州教育省の州精神保健従事者委員会により、資格を持つ精神分析医向けの継続教育の承認プロバイダーとして認められています。 #P-0015、および認定創造芸術セラピスト、#CAT-0068。

Fall 2024 Contact hours: 18 CE contact hours for licensed NYS Social Workers, Psychoanalysts and Creative Arts Therapists for each seminar. For licensed NYS Social Workers, Psychoanalysts and Creative Arts Therapists applying for CE credit, students must attend all 9 sessions.

Please note: This is an online seminar using the Zoom platform. A Zoom invitation will be emailed to enrolled participants shortly before the first class session.

This seminar is open to the general public as well as to professionals.

The C.G. Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc., SW CPE, is recognized by New York State Education Department's State Board of Social Work as an approved provider of continuing education for licensed social workers #0350. The C.G. Jung Foundation for Analytical Psychology, Inc. is recognized by the New York State Education Department's State Board for Mental Health Practitioners as an approved provider of continuing education for licensed psychoanalysts. #P-0015, and licensed creative arts therapists, #CAT-0068.

 

セミナー 1: 2024 年秋
9 回の火曜日: 午後 6:00 ~ 8:00 (東部標準時) – 2 時間のクラス
9 月 10 日~11 月 19 日 (10 月 8 日と 10 月 15 日を除く)

講師: Jane Selinske、EdD、LCSW、LP、NCPsyA

ユング派の視点から無意識の描画を解釈する
「感情をイメージに翻訳することができた程度、つまり感情の中に隠されたイメージを見つけることができた程度、私は内心落ち着き、安心しました。」
C.G. ユング、『赤の書』

イメージとシンボルは、精神の無意識の言語です。この無意識の言語を理解することで、セラピストはクライアントが伝えようとしていることを解読できます。このコースは、C.G. ユングの理論的教え、精神の地図、および能動的な想像力に基づいています。セラピストが診断と治療の可能性について支援するために、クライアントの描画を解釈する方法を教えます。客観的および個人的な連想から得られるシンボルの意味、象徴的言語の重要性も検討します。描画用紙上のシンボル、形状、色、色の組み合わせ、バランスのとれたデザインとバランスのとれていないデザイン、オブジェクトの位置、家族や関係メンバーの重要性に関する情報を提示します。投影アートのサンプルを調査および分析し、セッションで投影アート体験を使用する際の倫理的考慮事項について説明します。

このクラスは、教訓的かつ体験的なものです。講義と描画およびディスカッションへのグループ参加により、参加者は診断と治療の方法論としての能動的な想像力と投影描画の重要性を実感できます。

描画用紙 (できれば 11 x 14 インチの大きいもの)、オイル パステルまたはクレヨン、日記帳、鉛筆、ペンをご用意ください。

学習目標:

このコースは、参加者が次のことができるように設計されています。

C.G. ユングの発達に寄与した人生経験と心理的要素を特定する。ユングの能動的な想像力と無意識からの描画の使用。
象徴的言語の重要性と、シンボルに対する客観的および個人的な連想の意味を説明します。
プライバシー、機密性、描画の表示、文書化のための描画の保管などの倫理的考慮事項について説明します。

C.G. ユングの精神の地図を投影描画の解釈に適用します。
能動的な想像力を無意識の描画に適用します。
診断情報を得るために、解釈描画技法の知識をクライアントの描画に適用します。
長方形/家族の描画の解釈技法について説明します。
診断における色、形、描画内の位置、バランスの重要性について説明します。
C.G. ユング理論と投影技法の分野で重要なリソースと参考文献を取得します。

教員
Jane Selinske、EdD、LCSW、NCPsyA、MT-BC は、認可されたユング派分析家、マンダラ評価の実践者、および認定音楽療法士です。彼女は C.G. で訓練を受けました。ニューヨークのユング研究所の所長であり、ワシントン ユング協会、PAJA、表現分析研究所、ニューヨーク大学と提携しているクリエイティブ セラピー研究所、ニューヨーク C.G. ユング研究所、ラトガース大学、ニューヨーク C.G. ユング財団で心理学とユング理論を教えてきました。現在はニューヨーク C.G. ユング財団の理事長を務めています。セリンスキー博士は、音楽とイメージ、アート、スピリチュアリティ、ユング理論を融合させた実践を行っています。

PayPal アカウントは必要ありません。クレジットカードで支払う方法は次のとおりです。PayPal ログイン ページで、ログイン フィールドの下にある「デビット カードまたはクレジットカードで支払う」というボックス リンクを探します。

授業料
2024 年秋の 9 週間セミナーの授業料は 540 ドルです。
ユングの視点から無意識の描画を解釈する

Seminar 1: Fall 2024
9 Tuesdays: 6:00 – 8:00 pm ET – a 2-hour class
September 10th – November 19th (excluding October 8 and October 15)

Instructor: Jane Selinske, EdD, LCSW, LP, NCPsyA

Interpreting Unconscious Drawings from a Jungian Lens
“To the extent that I managed to translate
The emotions into images-
That is to say to find the images
Which were concealed in the emotions-
I was inwardly calmed and reassured.”
C.G. Jung, The Red Book

 

Image and symbol are the unconscious language of psyche. Understanding this unconscious language assists the therapist in deciphering what the client is attempting to communicate. This course will be based on the theoretical teachings of C.G. Jung, his map of the psyche and active imagination. Ways to interpret client drawings will be taught to assist the therapist with diagnosis and treatment possibilities. The significance of symbolic language, symbol meaning from an objective and personal association, will also be examined. Information on the significance of symbols, shape, color and color combinations, balanced and unbalanced designs, position of objects, family and relationship members on the drawing paper, will be presented. Projective art samples will be examined and analyzed and the ethical considerations of using projective art experiences in sessions will be discussed.

This class will be both didactic and experiential. The lectures and group participation in drawing and discussion will demonstrate for the participants the significance of active imagination and projective drawing as methodologies for diagnosis and treatment.

Please have available drawing paper, preferably large, 11 x 14 in, oil pastels or crayons, journal, pencil and pen.

 
Learning Objectives:

The course is designed so that participants will be able to:

Identify the life experiences and psychological components that contributed to the development of C.G. Jung’s Active imagination and use of drawing from the unconscious.
Explain the significance of symbolic language and the meaning of objective and personal associations to symbols.
Discuss ethical considerations such as privacy, confidentiality, displaying drawings and keeping drawings for documentation.

Apply C.G. Jung’s map of the psyche to interpreting projective drawings.
Apply Active Imagination to an unconscious drawing.
Apply knowledge of interpretive drawing techniques to a client drawing for diagnostic information.
Explain interpretive techniques for rectangular/family drawings.
Discuss the significance of color, shapes, position within a drawing and balance for diagnosis.
Acquire significant resources and bibliography in the area of C. G. Jung Theory and projective techniques.

FACULTY
Jane Selinske, EdD, LCSW, NCPsyA, MT-BC, is a licensed Jungian analyst, a practitioner of Mandala Assessment and Board-Certified Music Therapist. She was trained at the C.G. Jung Institute of New York and has taught psychology and Jungian theory at the Washington Jung Society, PAJA, the Institute of Expressive Analysis, the Creative Therapies Institute connected with New York University, the New York C.G. Jung Institute, Rutgers University and the New York C.G. Jung Foundation, where she is currently President of the Board of Trustees. Dr. Selinske has a practice where she unites music and imagery, art, spirituality and Jungian theory

YOU DO NOT NEED A PAYPAL ACCOUNT. HERE IS HOW TO PAY WITH CREDIT CARD: On the Paypal login page, look below login fields for a boxed link that reads PAY WITH DEBIT OR CREDIT CARD.

TUITION
Tuition for the Fall 2024  9-week seminar is $540.
Interpreting Unconscious Drawings from a Jungian Lens