自分の年齢を数えてみると、これから先、自分が生きられる時間は今まで生きてきた時間よりも短いことが分かりました。

お菓子の袋を勝ち取ったあの子供のように感じます。最初のお菓子は喜んで食べましたが、残りが少ないことに気付くと、お菓子を心から楽しみ始めました。

法令、規則、手順、内部規則について議論する、何も達成されないことを知りながら、終わりのない会議に費やす時間はもうありません。

実年齢にもかかわらず成長していない愚かな人々を支援する時間はもうありません。

私の時間は短すぎます。

本質が欲しいのです。

私の魂は急いでいます。

もう、袋の中にはお菓子があまり入っていません。

私は、間違いを笑い飛ばす方法を知っていて、勝利に浮かれることなく、責任を引き受ける、人間らしい人々の隣に住みたいです。

こうして人間の尊厳は守られ、私たちは真実と誠実さへと向かうのです。

本質こそが、人生を生きる価値のあるものにするのです。私は、人の心に触れる方法を知っている人たち、人生の厳しい打撃によって魂の優しい触れ合いで成長することを学んだ人たちに囲まれていたい。

そう、私は急いでいる。成熟だけが与えてくれる強烈さを持って生きるために急いでいる。

残ったお菓子を無駄にするつもりはない。

今まで食べたものよりずっと美味しいに違いない。

私の目標は、愛する人たちと良心と満足して平和に終わることだ。

私たちには2つの人生がある。

そして、2つ目の人生は、人生が1つしかないことに気づいたときに始まる。

クレジット:マリオ・ラウル・デ・モライス・アンドラーデ

(1893年10月9日 - 1945年2月25日)

ブラジルの詩人、小説家、音楽学者、美術史家、評論家、写真家

Petal & Paw Parablesをフォロー クレジットはそれぞれの所有者に帰属します 

I counted my years and found that I have less time to live from here on than I have lived up to now.

I feel like that child who won a packet of sweets: he ate the first with pleasure, but when he realized that there were few left, he began to enjoy them intensely.

I no longer have time for endless meetings where statutes, rules, procedures and internal regulations are discussed, knowing that nothing will be achieved.

I no longer have time to support the absurd people who, despite their chronological age, haven't grown up.

My time is too short:

I want the essence,

my soul is in a hurry.

I don't have many sweets

in the package anymore.

I want to live next to human people,

very human,

who know how to laugh at their mistakes,

and who are not inflated by their triumphs,

and who take on their responsibilities.

Thus human dignity is defended and we move towards truth and honesty.

It is the essential that makes life worth living.

I want to surround myself with people who know how to touch hearts, people who have been taught by the hard blows of life to grow with gentle touches of the soul.

Yes, I'm in a hurry, I'm in a hurry to live with the intensity that only maturity can give.

I don't intend to waste any of the leftover sweets.

I am sure they will be delicious, much more than what I have eaten so far.

My goal is to reach the end satisfied

and at peace with my loved ones

and my conscience.

We have two lives.

And the second begins when you realize you only have one.

Credits : Mário Raul de Morais Andrade

(Oct 9, 1893 – Feb 25, 1945)

Brazilian poet, novelist, musicologist, art historian and critic, photographer

Follow Petal & Paw Parables Credit goes to the respective owner

 

本当に友達である人たちのために

 

https://pneuma.ti-da.net/e12734966.html