R
公共の場で、ある話題について誰かに批判的な意見を言うとき、会話が終わった後、私はその人を監視し、私の知的能力を判断するのと同じように、彼が私に批判的であることを読心術のように試みる。なぜこのようなパターンになるのでしょうか?

R
When I express my critical views about a topic to someone in a public space and after the conversation has ended, I kind of monitor him and try to do like a mind reading of him being critical of me like judging my intellectual ability. Why this pattern?

 

S
他人が私たちをどう思うかは、私たちの仕事には関係ありません。 自分自身の個性に焦点を当ててください。

An
S
なぜ、そして何がなのかについて、私たちを内側に向ける魅力/探求/きっかけもあります
彼は心とは何か、物質とは何かについて探求しているのかもしれません 😄

K
一種の社会不安症のような気がします。 しかし、Sさんが言うように、気にする必要はありません。
自分自身であること、全体であることが重要なのです。

A.
K
完全性への道は、私たちに影を見せてくれる他者との相互作用を通じて行われます...それでは、私たちが一人で山の頂上に降り立ったら、どこまで到達できるでしょうか?

S
K
  重要なのはバランスです。 ユング療法研究グループ Bridge のZoomミーティングに参加する

A.
自分自身に対しても他人に対しても正直になれる能力がなければ(ほとんどの人がそうであるが)、シャドーワークをしても何の成果も得られない…だから私たちは一人で立ち上がってその能力を見つけなければならない。
そして、正直になったら、他の人が私たちのシャドーワークを手伝ってくれるように、コミュニティに戻ります。

A.
影は非常に回避的なものです。 私のことは知りません。 周りの反応を見ながら勉強していきます。 私たちは取り巻きの鏡の反射に依存しています。 それが良くないときは、自己批判が必要です。 〜CG ユング、エマ・ユング、トニ・ウルフ - 思い出のコレクション; 51~70ページ。

A.
個性化は人を世界から締め出すのではなく、世界を自分のもとに集めます。 ~カール・ユング、CW 8、パラ 312。

A.
「ユングの無意識との対決は、孤独な取り組みとは程遠く、患者たちも同行した集団的な取り組みでした。 ユングの周囲の人々は前衛的なグループを結成し、自分たちと周囲の人々の生活を変えることを望んで社会実験に取り組みました。」
~Sonu Shamdasani、レッドブック: 読者版、39 ページ

 

S
What others think of us is none of our fuc*1ng business. Focus on your own individuation.

An
S
there is fascination/inquest/triggers pointing us inwards too as to why and what
May be he on a quest as to what is mind what is matter 😄

K
Sounds like a sort of social anxiety. But like S、says - who cares!
Being oneself, being whole, is what matters.

A.
K
The path to wholeness is through our interactions with others who show us our shadow, etc... So if we go off on a mountain top alone how far will we get?

S
K
 balance is what matters. Attend the zoom meetings in Jungian Therapy Study Group Bridge

A.
If we’re not capable of being honest with ourselves and with others, which is the case with most folks, we get no where with our shadow work… and so we must go off alone and find that capacity.
Then, once we’ve become honest we’re to come back into community so that others will help us with our shadow work.

A.
The shadow is something very evasive. I don't know mine. I study it by the reaction of those around me. We depend on the reflection of the mirror of our entourage. When it is not good, self-criticism is in order. ~C.G. Jung, Emma Jung and Toni Wolff - A Collection of Remembrances; Pages 51-70.

A.
Individuation does not shut one out from the world but gathers the world to oneself. ~Carl Jung, CW 8, Para 312.

A.
“Far from being a solitary endeavor, Jung’s confrontation with the unconscious was a collective one, in which he took his patients along with him. Those around Jung formed an avant-garde group engaged in a social experiment that they hoped would transform their lives and the lives of those around them.”
~Sonu Shamdasani, The Red Book: Reader's edition, Page 39

 

A.
他人に与える影響を通してのみ、自分が何者であるかを知ることができます。 そうすることで自分の個性が生まれます。 ~カール・ユング、1925 年のセミナー、117 ページ

B
私たちの誰も心を読めないことをただ受け入れてください...そこに行く必要さえありません❤️

C
このパターンは、彼の態度があなたに何か間違ったことをしたように感じさせ、それが本当かどうかを再評価しようとしているために発生します。おそらく、彼があなたを批判した理由は、彼が批判されたからです。 批判的な精神を持つ人は、たいてい最初に批判されます。 それでも皮肉なことに、私たちの批評家は私たちの教師になることができるので、何かがあった場合はそれを再評価し、最終的には何が真実かを自分で判断してください。 それから彼を最高の善に解放して、それで終わりです。

M
もしかしたら、あなたには人を喜ばせる要素が散りばめられているかもしれません。 それとも、彼らがあなたの発言をもっと反映しているかどうかを確認したいですか? あるいは、「アタッボーイ」を求めるあなた!

T
あなたの自己判断を示します。

An
自分が真剣に受け止められておらず、話している相手が私に中途半端に応じていないことを心の底で知っている場合、内面的または本能的にこのようにします。

N
「なぜ」の質問の代わりに、「何を」「どのように」の質問を自分自身に問いかけてください。 例: このパターンから何が得られるでしょうか? 見返りは何ですか? 私の行動がどうして私を行き詰まってしまうのでしょうか? このダイナミクスを変えるにはどうすればよいでしょうか? 変化することを考えるとき、どのような恐れや懸念が生じますか?

T
おそらくあなたは、このあまり良いとは言えない社会で生き残るための手段として自分の知性を大切にしてきたからかもしれませんが、また、他人の状況の中でその知性の脆弱さを認識し、また、自分の価値を示すものとしてあなたが培ってきたこの特性を大切にしているからかもしれません。 知性の能力が人間の価値を決定する条件であるとあなたが判断する(信じている)限り、それはあなたの自尊心のしるしであり、おそらく謙虚さ、優しさ、優しさなどの他の受け入れがたい自尊心の条件を除外します。 etc.. どのような特性も私たちにとって価値がありますが、人間の人生の価値を実際に決定するものはありません。 私たちは、人間が生まれただけで価値を受け継いでいるとはまだ信じていません。 どのような目的に向けて価値があるのでしょうか? 私たちはただ存在するだけで受け入れられ、配慮され、サポートされ、支持される価値があるという考えに価値があります...

J
他人の心を読むことはおろか、私たちは他人を認識することさえできません。
私たちは自分自身をありのままに認識することがほとんどできません。

W
クリティカルシンキングとは、他者を批判することではなく、主観的な状況に対処することについて批判的に考えることです。

A.
個性化は、人々と、人々を通してのみ可能です。
あなたは、自分が鎖のひとつのつながりであり、宇宙のどこかに浮遊している電子や、宇宙を目的もなく漂う電子ではないことを認識しなければなりません。 ~カール・ユング、ツァラトゥストラ・セミナー、103ページ。

R
より多くのフィードバックを提供します

T
あなたは自分の言ったことに自信がないかもしれません。 もしかしたらその人はただのバカなのかもしれません。

V
不安
内省するのは悪いことではありません。あなたの知性について彼がどう思っているかに執着せず、代わりに彼の意見や洞察について考えることに集中してください。
言説は誰が最も賢いかを競うものではなく、そのようにアプローチすると人々は実際に良いアイデアを持つことよりも勝つことを気にするようになる

 

A.
You can only learn who you are through your effects on other people. By this means you create your personality. ~Carl Jung, 1925 Seminar, Page 117

B
Maybe just accept that none of us can read minds...no need to even go there ❤️

C
The pattern occurs because his attitude makes you feel like you did something off or wrong, and you're trying to reassess it to see if it's true or not chances are the reason why he criticized you is because he has been criticized; people with a critical spirit usually have been criticized first. And yet ironically, our critics can be our teachers so if there's anything you did reassess it and at the end of the day decide for yourself what is true. Then release him to his highest good and be done with it.

M
Maybe you’re sprinkled with people-pleasing a bit. Or looking to see if they reflect on your statement more? Or you seek an “atta-boy!”

T
Showing you, your judgement of self.

Al
Internally or instinctively I do this if I know deep down I am not being taken seriously and the person I am speaking to isn't meeting me halfway

N
Instead of “why” questions ask yourself “what” and “how” questions. Ex: What do I get out of this pattern? What is the pay off? How does my behavior keep me stuck? How can I change this dynamic? What fears and concerns come up when I think about changing?

T
Maybe because you have valued your intellect as a means towards your survival in this less-than-uplifting society but also maybe realizing its fragility within the context of others also valuing this trait you have developed as an indication of your self-worth, which incidentally will remain a sign of your self-worth as long as you decide(believe) that intellect ability is a condition that determines the worth of a human, perhaps excluding other less-than-acceptable conditions of self-worth such as humility, gentleness, etc.. Any trait can be valuable to us but none actually determine the worth of a human life. We collectively have yet to believe that human beings have inherit worth just by being born. Worth towards what end? Worth towards the idea that we are worthy of being accepted, cared for, supported and upheld simply because we exist...

J
We can’t even perceive others as they are much less read their minds.
We can barely perceive ourselves as we are.

W
Critical thinking is about critically thinking about dealing with subjective circumstances not about criticizing others.

A.
Individuation is only possible with people, through people.
You must realize that you are a link in a chain, that you are not an electron suspended somewhere in space or aimlessly drifting through the cosmos. ~Carl Jung, Zarathustra Seminar, Page 103.

R
Gives you more feedback

T
You might be insecure in what you've said. Maybe the person is just a jerk.

V
Insecurity
Self reflection isn't bad, dont obsess over what he thinks about your intelligence and instead focus on trying to think about his opinions and insights
Discourse is not a competition of who's smartest, and approaching it that way makes people care more about winning than actually having good ideas