WE ONLY LIVE ONCE.

WRONG! WE ONLY DIE ONCE. 
WE LIVE EVERY DAY!

人生は一度きり。

間違い! 私たちは一度だけ死ぬのです。
私たちは毎日生きています!

 

転生があるかどうかは誰にもわかりませんし、転生が存在しないことも同様に知りません。
仏陀自身は転生を確信していましたが、弟子たちから転生について二度質問されたとき、自分の性格に連続性があるかどうかについてはまったく答えませんでした。」 〜カール・ユング「手紙」Vol。 II、103〜104ページ。

「ユングが亡くなるわずか2年ほど前、ある日、私は彼が湖のほとりで薪割りをしていたとき、彼と一緒に座っていました。私たちは仏教の輪廻信仰について話していたのです。私は、もし状況がこうなら、こうなることを願っていると述べました。 私が生まれ変わらなければならないのは、これが最後になるだろう! ユングは、このような議論の際にはいつもそうしていたように、私に温かく同意し始めたが、突然立ち止まり、黙って周りを見回した。 ボーリンゲンがいるなら、また来たいです。」
〜バーバラ・ハンナ。

「すべての人が生きて、次のステージ(死後)を楽しみにした方が良いと思います。
何世紀も費やさなければならないかのように、そうすれば彼は正しく生きることができます...これからの大冒険を楽しみにして、そうすれば彼は生きることができます!」 - カール・ユング

ユングはかつて、科学的証拠が不足しているため、インドの輪廻転生の教義を完全に受け入れることはできないが、人々がさまざまな年齢の魂を持っているように見えるのは実際には心理学的事実であると述べました。
~バーバラ・ハンナ、アニムス: 女性の内なる真実の精神 II ページ 92

転生は、個人が展開する意識に適用される進化の法則に他なりません。
〜マンリーPホール

 

“Nobody knows whether there is reincarnation, and equally one does not know that there is none.
Buddha himself was convinced of reincarnation, but he himself on being asked twice by his disciples about it, left it quite open whether there is a continuity of your personality or not.” ~Carl Jung, Letters Vol. II, Pages 103-104.

"Only about two years before Jung's death, I was sitting with him one day as he was chopping wood beside the lake. We were speaking of the Buddhist belief in reincarnation. I remarked that I hoped that, if that were how things were, this would be the last time I had to reincarnate! Jung began to agree with me warmly, as he always had before in such discussions, but he suddenly stopped and looked all around him in silence. Then he said: “No, I am wrong. If I might have Bollingen, I would be willing to come again.”"
~Barbara Hannah.

"I think it is better for all people to live on, to look forward to the next stage (after death),
as if he had to spend centuries, then he lives properly... looking forward to the great adventure ahead, then he lives!" ~Carl Jung

Jung once said that though we cannot quite accept the Indian doctrine of reincarnation due to the lack of scientific evidence, it is actually a psychological fact that people seem to have souls of different ages.
~Barbara Hannah, The Animus: The Spirit of Inner Truth in Women II Page 92

Reincarnation is nothing more nor less than the law of evolution applied to the unfolding consciousness of the individual.
~ Manly P Hall