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スケープゴートの元型は、被害者に投影されることも、被害者を憑依することもできます。 儀式の犠牲が自分自身であること自体が、神のインフレとなり得る。 それは、大衆がスケープゴートに影を投影する傾向と同じくらい魅惑的なものになる可能性があります。 これは、「白人特権階級」などのレッテルを喜んで受け入れようと熱心に列に並ぶ大勢の人々の説明になるだろう。集団の苦しみに責任を感じ、犠牲の祭壇に自らを捧げるというのは、神性への誇張された要求である。 集団的な苦しみを贖う。 これは美徳シグナリングの魅力も説明します。


本当の「特権」は、自分は集団全体の罪を贖えるほど特別な存在であるという誇張された考えから生まれます。 そして反対側から見ると、集合的な影の投影を運ぶために、犠牲となるスケープゴートを見つけるのは非常に便利です。


「最も栄誉ある生贄の犠牲者の中には、神に擬態した者たちがいた。特別に選ばれた人々は、生贄の前に特定の神に扮した。トシュカトル(アステカ太陽年の第6または第5の月)の儀式におけるテスカトリポカの擬態者の場合、 犠牲者は生贄の儀式に先立つ一年間、王族のように扱われ、司祭の指導を受け、女性の側近を与えられ、踊りや花で栄誉を与えられた犠牲者は、造り主と出会う最後の残酷な瞬間まで、地上における神の顕現であった。 さらに悪いのは、トラカシペワリズトリの祭りのクライマックスで、自ら「皮を剥がされた者」として知られる神を讃えるために皮を剥いだシペ・トテクのなりすましだった。」
マーク・カートライト

 

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The scapegoat archetype can be both projected onto a victim and take possession of the victim. Being oneself the ritual sacrifice can be in itself a God inflation. It can be as seductive as the tendency for the masses to project the shadow onto a scapegoat. This would explain the large number of people who eagerly line up to willingly accept labels such "white priviledged" etc, etc. Its a inflated claim to Godhood to feel responsible for suffering of the group and to offer oneself up to the altar of sacrifice to atone for the collective suffering. This also explains the appeal of virtue signaling.


The real "priviledge" comes from the inflated idea that one is special enough to atone for a entire group of peoples sins. And from the other side, its very convenient to find a scapegoat to be sacrificed, to carry the projection of the collective shadow. 


"Amongst the most honoured sacrificial victims were the god impersonators. Specially chosen individuals were dressed as a particular god before the sacrifice. In the case of the Tezcatlipoca impersonator in the ritual during Tóxcatl (the 6th or 5th month of the Aztec solar year) the victim was treated like royalty for one year prior to the sacrificial ceremony. Tutored by priests, given a female entourage and honoured with dances and flowers, the victim was the god's manifestation on earth until that final brutal moment when he met his maker. Perhaps even worse off was the impersonator of Xipe Totec who, at the climax of the festival of Tlacaxipehualiztli, was skinned to honour the god who was himself known as the 'Flayed One'."
Mark Cartwright

 

https://www.facebook.com/groups/1613502905563997/user/1120161624/

 

 

 

ヌーメンの影 

『 聖なるものの観念』の中のいくつかの箇所で、オットーは、世界中の宗教的な経験の記述に見られる「戦慄」と「恐怖」の源である「ヌミノースム」のダークサイドを認めています(例えばオットー1917: 15-19参照)。ユングは精神科医として、無意識の破壊的な力に非常に敏感であったことは当然のことであり、また、多くのレベルでの「ヌーメン」の経験から生じる負の可能性を認識していました。それらの経験が自己の超越的な現実に自我をリンクするためのものであるかもしれないとして重要であるとして、元型は深く意識を乱すことができます(ほぼ精神病的な割合の例については、ブラザークラウス(1933)に関するユングのエッセイを参照してください)。

     ユングは『記憶、夢、反射』の中で、ヌミノースな考えやイメージが認知に与える歪んだ影響についてコメントしています。ユングは、分析者としてのキャリアの初期にフロイトとの出会いについて、次のように述べています:「精神がヌミノースの経験によって激しく振動しているときは、どこでも、人を吊るす糸が引き裂かれる危険性がある。そうなれば、ある人は絶対的な肯定の中に転がり、別の人は同じように絶対的な否定の中に転落する...心の振り子は、正しいか間違っているかの間ではなく、意味と無意味の間で揺れている。ヌミノースは人を極端に誘い込むので危険である。そのため、ささやかな真実が真実とみなされ、些細な間違いが致命的な誤りと同一視される..." ユング1963:151)。ーマレー・スタイン

 
...(個性化,自我一自己軸)。
自己は恵み深いものだとしか考えないのは誤りである。そうならないよう, 良心をもたない決定的な力として自己 は悪霊にもたとえられる、とユングは強調した。すなわち、倫理的決断は人間に残される(道徳性)。
...ユング心理学辞典、自己 p66~67 アンドリュー・サミュエルズ 著 その他。

 

例えば。
…自己の経験は常に自我の敗北です。」 ~カール・ユング、CW 14、パー。 778。


キリストの自己の元型をそのまま実行すると、実際に死んでしまいます(インフレーション)。
死と再生は象徴的に生きるべきであることを理解する必要があります。

… the experience of the self is always a defeat for the ego.” ~Carl Jung, CW 14, Par. 778.


If we simply carry out the archetype of the Christ self, we will actually die (inflation).
It is necessary to understand that death and rebirth should be lived symbolically.(Keep boundaries between ego and self.) 

 

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興味深い。 はい、ヌミノースのことは危険なものになる可能性があります。 それは、他のすべてを排除して自我意識を固定し、捕捉する力を持っています。 その触れる場所は力に満ちた“禁忌”であり、危険。 その力にはどこか非人間的なところがあります。 自我は立場を表明し、自分の価値観を守らなければなりません。 エドワード・エディンガーは、自我の自己軸のダイナミクスについてかなり詳しく述べています。 ロバート・ムーアも彼らの危険な側面をよく理解していました。 それら(元型)は、慎重かつ敬意を持って扱われなければなりません。 彼らは神のようなものであり、そのような敬意を持って扱われなければなりません。 そうしないと、インフレの危険性が優先される可能性があります。 この敬意がどのようなものかを示す良い例は、道場や格闘マットで一礼し、退場する儀式です。 同じ儀式をアートスタジオにも適用することができます。ヌミノースなエネルギーが流れる場所はどこでも、敬意を持って扱われなければなりません。


ポスト・スピリチュアルな世界での政治運動や集会で本当に危険なのは、人々が自分たちが元型を呼び起こすようなことに関わっていることに気づいていないことだ。 それは、イデオロギーや思想などの偽装の下で、人々を気付かないうちに連れて行ってしまいます。世俗的な世界は、人々をインフレの危険にさらしています。 この特定の元型であっても、それがカトリックの儀式を通じて多かれ少なかれ西洋にどのように含まれていたかがわかります。 キリストの血を飲み、その肉を食べることは、この元型を表現する方法でした。 今、世俗的な世界では、人々は無意識のうちに新たな犠牲を求めています。


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nteresting. Yes, the numinous can be a dangerous thing. It has the power to fixate and capture ego consciousness to the exclusion of all else. The places it touches are "tabboo" full of power, dangerous. Theres something impersonal about its power. The ego must make a stand and defend its values. Edward edinger goes over the dynamics of the ego self axis pretty well. Robert moore also had a good understanding of the dangerous side of them. They (the archetypes) have to be dealt with in a careful and respectful way. They are like Gods and must be treated with that kind of respect. Otherwise the dangers of inflation may get the upper hand. A good example of what this respect looks like is the ritual of bowing in and bowing out of the dojo or fighting mat. The same ritual could be applied to the art studio. Anywhere where numinous energy flows must be treated respectfully.


Whats really dangerous about politcal movements and gatherings in a post spiritual world is that people dont see that they are engaged in things whoch may call forth archetypes. It takes them unawares under the disguise of ideology, idea, etc, etc. The secular world makes people more at risk of inflation. Even with this particular archetype, you can see how it was more or less contained in the west through the catholic rituals. Drinking the blood of christ and eating his flesh was a eay of expressing this archetype. Now in the secular world, people are unconsciouslly looking for new sacrifices.