アクティブ・イマジネーション

 

 

 

 

F

能動的な想像力 - 私の誕生を追体験する。 アイギナ島、ギリシャ。
私は小川のほとりの森の中にいます。 透き通っていますが、寒いです。 パンちゃんも登場してくれると嬉しいです。 大きな黒い雲が立ち込めているのを感じます。 黒い雨粒が地面に落ちる。 黒い水が突然渦を巻き、下へ下へと下っていきます。 なんと! 私も吸い込まれてしまいます。 それから私は胎児の魚のように泳ぎます。 泳いで泳いで疲れてきました。 出たい。 どうすればいいですか、(ちょうどフォーセットがキッチンとバスルームに水を注ぎ始めました。それらも凍っていました。)凍ったものはもう凍っていません。 ここから出ていけ。 突然私は追放され、濡れて冷たいこの世界に到着します。 タンテ・マリア(私の叔母)がそこにいて、彼女は私がどれほど冷たいかに気づきました。 彼女は私を掴んで綿で包みました。 かわいい女の子、世界へようこそ。 安心しました…A終了。
実際、私は生まれたとき、ほとんど凍死しそうになりました。 私は母に必要とされていませんでした。

 

F

Active Imagination - Reliving my Birth.  Aegina, Greece.
I find myself in the woods by a brook.  it's crystal clear, but cold.  I'm hoping that Pan will show up.  I sense a large black cloud is forming.  Black rain drops fall to the ground. The black water forms suddenly a whirlpool and goes down, down, down.  Oh my! I'm sucked in as well.  Then I'm swimming like a fish in embryo.  I'm swimming and swimming and getting tired.  I want out.  How do I, ( the fawcett just began pouring out water in my kitchen and bathroom.  They had been frozen, too.) Something that was frozen is frozen no longer.  Get out of here.  Suddenly I'm expelled and arrive in this world, wet and cold.  Tante Maria( my aunt) is there and she notices how cold I am.  She grabs me and wraps me up in cotton.  Sweet little girl welcome to the world. I'm comforted.. end of A.
In actuality I almost froze to death, at birth. I was not wanted by my mother.

 

Aw

私はまだ能動的な想像力を試したことがないので、それについてもっと読んでみなければなりません

I've never tried active imagination yet, I must read more about it

 

 

F

Aw

私はまだ積極的な想像力を試したことがないので、それについてもっと読んでみなければなりません
  ここがお勧めです。 ロバート・ジョンソンは「インナー・ワーク」を書きました。 彼の作品は素晴らしくて読みやすいです。

I've never tried active imagination yet, I must read more about it
 Here's what I recommend. Robert Johnson wrote "Inner Work." His work is fabulous and readable.

 

F

これはあなたも興味があるかもしれません、アルマン。
アーティストになることを考えるとき、私たちは頭の中に特定のアイデアを持っています。 色、質感、形、視点について教えてくれる先生を見つけます。 私たちは商売のテクニックや秘密を学びます。 この形式の創造的な想像力には、自我と意識の参加が伴います。 私たちは、ある種の特定の対象に焦点を当てるという作業に意図的に取り組みます。 私たちは自分が何を描いているのか、あるいは描いているのかを知っています。


私たちが今日学んでいる描画テクニックはまったく異なります。 今回は、無意識に自由な統治を与え、それが自己表現できるようにします。 私たちは自分自身について知らないことがたくさんあり、発見する必要があります。 どうすればそれができるでしょうか? 私たちは自発的にクレヨンや絵筆に手を伸ばして遊ぶことができます。 カール・ユングの意味での遊びとは、エゴから抜け出し、今この瞬間に我を忘れることを意味します。 それは、完全に存在し、自分たちのプロジェクトに没頭し、頭から出て感情の中に流れ込むことを意味します。 この動きにより、無意識は私たちの介入なしにその役割を果たすことができます。


私たちは皆、一度や二度は空想をします。 私たちは想像力を働かせて、あらゆる種類の素晴らしいものを想像します。 このプロセスは受動的であり、私たちの状況を変えるようなことはあまり起こりません。 一方、絵を描いて活発に想像力を働かせると、私たちの生活が変わる可能性があります。 正確には何ですか?


突然、私たちは説明できない感情を抱き、それが何なのかを知るためにそれを表現したくなります。 私たちはクレヨン、色鉛筆、または絵の具を持って目の前に座ります。 自分のエゴや思考を横に置き、私たちは自発的に、現れたいものを何でも描き始めます。 それは、紙上の線、円、波、十字、大小のマークなどです。 私たちはただ、手で紙と感情や感覚を結びつけるだけです。 場合によってはイメージが展開され、それらに焦点を当てて、別の描画を開始することもできます。 私たちは自分たちの感情を形にし、それが見えるようになりました。 それが肯定的な場合は喜び、そうでない場合は問題に対処し始めることができます。 それはあなたの目の前にあり、体の中に戻って消えたり、一瞬の思いのように飛び去ったりしません。 接地されています。


一日を通して遭遇する夢のイメージやシンボルについても同じことができます。私は自分が感じている痛みをよく絵に描きます。 どういうわけか、それを形にすることでそれが尊重され、永久的ではないにしても、痛みはしばらく消えることがよくあります。


続けてみましょう。
1) 足を床に置き、腕を膝またはテーブルの上に置き、楽に座ります。 目を閉じて。


2) 鼻からの呼吸に集中し、腹部から息を吸い、数秒間息を止めてから、口から吐きます。 このプロセスをさらに 2 回繰り返します。 心を静めましょう。


3) 体の緊張を感じる場所、通常は首、顎、肩、背中、太ももなどに意識を向けます。それらの領域を意識的にリラックスさせ、批判的な考えがある場合は、白い雲のように浮かんでください。 そして消える。


4) 自分の気持ちを活かし始めます。 あなたの体はあなたに何を伝えていますか? 必要な限り、それを続けてください。


5) これらの感情を表現する準備ができたら、ゆっくりと目を開け、自発的にクレヨンまたはペイントブラシに手を伸ばします。


6) 感情を手から紙に流し、必要に応じて思考を静めます。 エゴからの内なる批判、判断、軽蔑的な発言は無視してください。 浮かんだものをただ描き続けるだけです。


7) 何か特定のイメージやシンボルが浮かび上がってきたと感じたら、それらに焦点を当ててみるとよいでしょう。 この時点で、出現したものを引き続き描画することも、新しいものを開始することもできます。


😎 今後数日間、定期的に自分の絵を見てイメージを反映してください。 幸運にも、自分の性格の一面について洞察を得ることができたら、必ずそれについて何か行動を起こしてください。 これは演習の非常に重要な部分です。 あなたには贈り物が与えられています - それを尊重してください。
9) この経験について日記に書きます。 図面に名前と日付を忘れずに記入してください。
ありがとう、F。

 

This might interest you, Arman.
When we think of becoming artists we have certain ideas in our minds. We find a teacher who can teach us about colors, textures, forms and perspectives. We learn techniques and secrets of the trade. This form of creative imagination involves the participation of the ego and consciousness. We deliberately apply ourselves to the task of focusing on a specific object of some kind. We know what we're painting or drawing.
The drawing technique we are learning about today is totally different. This time we're going to give free reign to the unconscious allowing it to express itself. There is so much we don't know about ourselves and need to discover. How can we do that? We can spontaneously reach for a crayon or paintbrush and play. Play, in the sense of Carl Jung means to get out of our egos and lose ourselves in the moment. It means to be totally present and immersed in our projects, flowing, out of our heads, and into our feelings. This movement allows the unconscious to do its part, without our interference.
We all fantasize at one time or another. Our imagination takes off and we imagine all kinds of wonderful things. This process is passive and not much happens to change our circumstances. On the other hand, active imagination with drawing can change our lives. What is it exactly?
Suddenly we have an unexplainable feeling and want to give it expression to find out what it is. We sit down with either crayons, colored pencils or paints, in front of us. Setting our egos and thoughts aside, we spontaneously begin to draw or paint whatever wants to emerge. It could be lines, circles, waves, crosses, and small or big markings on the paper. We simply allow the hand to connect the paper with feelings and sensations. Sometimes images will develop and we can focus on those, perhaps beginning another drawing. We have given form to our feelings and now we can see them. If it's positive we rejoice, and, if it's not happy we can begin to deal with the problem. It is there in front of you and won't disappear back into the body or fly away like a fleeting thought. It has been grounded.
We can do the same with dream images and symbols we encounter throughout the day.. I often make drawings of the pain I feel. Somehow giving it form honors it and often the pain goes away, if not permanently, for a while.
Let us proceed.
1) Sit comfortably, feet on the floor, arms on your lap or on the table. Close your eyes.
2) Focus on your breathing through the nose, inhaling from the abdomen, holding your breath for a few seconds, and then,exhaling through the mouth. Repeat the process two more times. Quiet the mind.
3) Bring your consciousness to wherever you feel tension in he body, usually the neck, the jaw, shoulders, back, thighs etc. Consciously relax those areas, and, if there are any critical thoughts, let them float by like white clouds, and disappear.
4) Begin to tap into how you feel. What is your body telling you? Stay with that for as long as you need to.
5) When you're ready to give expression to these feelings, slowly open your eyes and reach spontaneously for a crayon or pain brush.
6) Let your feelings flow from your hand onto the paper, and quiet your thoughts, if necessary. Ignore any inner criticism, judgment, and derogatory remarks from the ego. Simply continue to draw whatever emerges.
7) If you sense any particular images or symbols emerging, you may wish to focus on those. At this point you can either continue to draw whatever emerges, or start a new one.
😎 For the next few days periodically look at your drawing and reflect upon the images. If you are fortunate enough to obtain insight into some aspect of your character, be sure to DO SOMETHING ABOUT IT. This is a very important part of the exercise. You've been given a gift - honor it.
9) Write in your journal about this experience. Don't forget to name and date your drawing.
Thanks, F