「あらゆる混沌の中に宇宙があり、あらゆる無秩序の中に秘密の秩序がある。」— CG ユング

"In all chaos there is a cosmos, in all disorder a secret order." — C.G. Jung

 

 

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新しい意味を作り、システムを乱すことは、それが新しい状態に落ち着くまでのしばらくの間、常に混乱を招き、そしてまた始まる ...

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投稿者
はい!確かに...いつもそうです。

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混沌を孕む者は幸いである。~ユング魂、黒本、4巻、206ページ

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"カオスの概念は世界の原状を記述する。それは絶対的な原状、ありえない原状で、対立するものがすぐ隣にあり、無数のイメージで表され、その中に炎や水滴があり、異なる惑星のサイン、異なる金属のサイン、星座が敵対的に対立したり、互いに興味を持ったり、互いに適用したり、つまり対立するものの対、上と下、右と左のない、絶えず交錯している。"
~カール・ユング『ヨガと瞑想の心理学』121ページ

A
[すべての混沌の中に宇宙があり、すべての無秩序の中に秘密の秩序がある]。

[66] このように、アニマと生命そのものは、何の解釈も提供しない限り、無意味である。というのも、すべての混沌の中に宇宙があり、すべての無秩序の中に秘密の秩序があり、すべての気まぐれの中に一定の法則があり、機能するものはすべてその反対のものに根ざしているからである。このことを認識するためには、人間の識別的な理解が必要である。ひとたびアニマを理解すれば、その混沌とした気まぐれさは、秘密の秩序を疑い、彼女の本性を超えた計画、意味、目的を感じ取り、あるいは、ほとんどそのようなものを「仮定する」と言いたくなるかもしれないが、これは真実に一致しない。実際のところ、私たちは冷静に考える力をもっていないし、科学や哲学も役に立たないし、伝統的な宗教の教えも限られた範囲でしか役に立たないからである。私たちは無目的な経験に捕らわれ、絡めとられており、カテゴリーを持つ判断する知性は無力であることが証明されている。人間の解釈は失敗する。なぜなら、激動する人生の状況は、それに割り当てられた従来の意味のどれにも適合することを拒むからである。それは、崩壊の瞬間である。アプレイオスはこれを「一種の自発的な死」と呼んでいる。それは、人為的な意志ではなく、自然が私たちに強いる自らの力の放棄であり、道徳的な衣をまとった自発的な服従や屈辱ではなく、士気低下というパニックの恐怖を伴った完全かつ紛れもない敗北なのである。すべての小道具や松葉杖が壊れ、後方からの援護が安全へのわずかな希望さえも提供しないときにだけ、それまでアニマが演じる意味不明のナンセンスの背後に隠れていた元型を経験することが可能になるのである。これは意味の元型であり、アニマが生命そのものの元型であるのと同じである。
~CGユング、CW9i、パラグラフ66

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意味のないことは生命の充足を阻害し、したがって病気と同じである。
一方、意味は固有の治癒力を持っている。意味は多くのものを耐えられるようにする-おそらくはすべてを。~CGユング, MDR, 340ページ

A
「現代における疎外感の症状のひとつは、意味のなさを広く感じることである。多くの患者が心理療法を求めるのは...。
人生には意味がないと感じているからです。
このような人々は、満足できない子供時代の経験だけでなく、大きな文化の変遷による動揺の影響も経験している。
私たちは、ローマ帝国の廃墟からキリスト教が出現したのと同じ規模の、集団的な心理的方向転換を経験しているようです。伝統的な宗教の衰退にともない、一般的な心理的方向感覚の喪失を示す証拠が増えている。一般的な精神的な方向感覚の喪失を示す証拠が増えている。私たちは自分の方向性を見失っている。人生との関係が曖昧になった。組織化されたキリスト教という偉大な象徴体系は、もはや人間の完全なコミットメントを命じることも、究極のニーズを満たすこともできないように思われる。その結果、無意味さと人生からの疎外感が蔓延しています。新しい宗教的象徴が出現するかどうかは、まだわからない。

今のところ、この問題を認識している人たちは、意味のある人生を求めて自分自身で探求をせざるを得ない。
個性化が彼らの生き方になるのだ。
~エドワード・エディンガー『自我と元型』p.107

 

J
Making new meaning, and disturbing your system, always leads to chaos for the while until it settles into its new state, and then it starts again ....

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投稿者
Yes! indeed..Always.

A
He who is pregnant with chaos is fortunate. ~Jung’s Soul, Black Books, Book 4, Page 206

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“The concept of chaos describes the original state of the world; it is an absolute, original state, an improbable original state, where the opposites are right next to each other, represented in countless images, with flames and drops of water among them, with signs of the different planets, with signs of the different metals and signs of the zodiac opposed in a hostile way, or interested in each other, or applied to each other, i.e., pairs of opposites in conflict, a constant intermingling, with no above and below or right and left.”
~Carl Jung, Psychology of Yoga and Meditation, Page 121

A
[in all chaos there is a cosmos, in all disorder a secret order]

[66] Thus the anima and life itself are meaningless in so far as they offer no interpretation. Yet they have a nature that can be interpreted, for in all chaos there is a cosmos, in all disorder a secret order, in all caprice a fixed law, for everything that works is grounded on its opposite. It takes man’s discriminating understanding, which breaks everything down, into antinomial judgments, to recognize this. Once he comes to grips with the anima, her chaotic capriciousness will give him cause to suspect a secret order, to sense a plan, a meaning, a purpose over and above her nature, or even—we might almost be tempted to say—to “postulate” such a thing, though this would not be in accord with the truth. For in actual reality we do not have at our command any power of cool reflection, nor does any science or philosophy help us, and the traditional teachings of religion do so only to a limited degree. We are caught and entangled in aimless experience, and the judging intellect with its categories proves itself powerless. Human interpretation fails, for a turbulent life-situation has arisen that refuses to fit any of the traditional meanings assigned to it. It is a moment of collapse. We sink into a final depth—Apuleius calls it “a kind of voluntary death.” It is a surrender of our own powers, not artificially willed but forced upon us by nature; not a voluntary submission and humiliation decked in moral garb but an utter and unmistakable defeat crowned with the panic fear of demoralization. Only when all props and crutches are broken, and no cover from the rear offers even the slightest hope of security, does it become possible for us to experience an archetype that up till then had lain hidden behind the meaningful nonsense played out by the anima. This is the archetype of meaning, just as the anima is the archetype of life itself.
~CG Jung, CW 9i, para 66

A
Meaninglessness inhibits fullness of life and is therefore equivalent to illness.
Whilst Meaning has an inherent curative power. Meaning makes a great many things endurable – perhaps everything. ~CG Jung, MDR, Page 340

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"One of the symptoms of alienation in the modern age is the widespread sense of meaninglessness. Many patients seek psychotherapy...
because they feel that life has no meaning....
These people are experiencing the disrupting effects not only of an unsatisfactory childhood experience, but also of an upheaval occasioned by a major cultural transition.
We seem to be passing through a collective psychological reorientation equivalent in magnitude to the emergence of Christianity from the ruins of the Roman Empire. Accompanying the decline of traditional religion there is increasing evidence of a general psychic disorientation. We have lost our bearings. Our relation to life has become ambiguous. The great symbol system which is organized Christianity seems no longer able to command the full commitment of man or to fulfill their ultimate needs. The result is a pervasive feeling of meaninglessness and alienation from life. Whether or not a new collective religious symbol will emerge remains to be seen.

For the present those aware of the problems are obliged to make their own individual search for a meaningful life.
Individuation becomes their way of life."
~Edward Edinger, Ego and Archetype, p. 107

 

Google翻訳

 

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新しい意味を作り、あなたのシステムを混乱させることは、新しい状態に落ち着くまでしばらく混乱を招き、その後再び始まります....

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投稿者
はい! 確かに..いつも。

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カオスを妊娠している彼は幸運です。 〜ユングの魂、ブラックブックス、ブック4、206ページ

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「カオスの概念は、世界の元の状態を表しています。 それは絶対的でオリジナルの状態であり、ありそうもないオリジナルの状態であり、正反対のものが互いにすぐ隣り合っており、無数の画像で表現され、それらの間に炎と水滴があり、さまざまな惑星の兆候があり、さまざまな金属の兆候があります。 干支の兆候は、敵対的な方法で対立したり、互いに興味を持ったり、互いに適用したりします。
〜カール・ユング、ヨガと瞑想の心理学、121ページ

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[すべての混沌の中に宇宙があり、すべての無秩序の中に秘密の秩序がある]

[66] したがって、アニマと生命自体は、解釈を提供しない限り、無意味です。 しかし、それらは解釈可能な性質を持っています。なぜなら、すべての混乱には宇宙があり、すべての無秩序には秘密の秩序があり、すべての気まぐれには一定の法則があるからです。 これを認識するためには、すべてを反項的判断に分解する人間の識別力が必要です。 彼がアニマを理解するようになると、彼女の混沌とした気まぐれさは、彼に秘密の秩序を疑ったり、彼女の性質を超えた計画、意味、目的を感じさせたり、あるいは - 私たちはほとんど言いたくなるかもしれませんが - そのようなことを「仮定」しますが、これは真実と一致しません。 実際には、冷静に反省する力は私たちにはありませんし、科学や哲学も私たちを助けてくれませんし、伝統的な宗教の教えは限られた範囲でしか役に立ちません。 私たちは目的のない経験に巻き込まれ、巻き込まれ、そのカテゴリーで判断する知性は無力であることが証明されます. 人間の解釈は失敗します。なぜなら、それに割り当てられた伝統的な意味のいずれにも適合することを拒否する激動の生活状況が生じたからです。 崩壊の瞬間です。 アプレイウスはそれを「一種の自発的な死」と呼んでいます。 それは私たち自身の力の放棄であり、人為的に意志されたのではなく、自然に強制されたものです。 自発的な服従と道徳的な服装で飾られた屈辱ではなく、意気消沈のパニック恐怖を冠した完全で紛れもない敗北. すべての小道具と松葉杖が壊れ、後ろからの覆いが少しでも安全の希望を提供しない場合にのみ、それまでアニマによって演じられた意味のあるナンセンスの背後に隠れていた元型を体験することが可能になります. アニマが生命そのものの元型であるように、これは意味の元型です。
~CG Jung、CW 9i、パラ 66

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無意味さは人生の充足を妨げるので、病気と同じです。
一方、意味には固有の治癒力があります。 意味は非常に多くのことを耐えられるものにします。おそらくすべてのことです。 〜CG Jung、MDR、340ページ

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「現代における疎外感の症状の 1 つは、無意味感が広まっていることです。多くの患者が心理療法を求めています...
彼らは人生に意味がないと感じているからです....
これらの人々は、不十分な子供時代の経験だけでなく、主要な文化的変化によって引き起こされた激変の混乱の影響を経験しています.
私たちは、ローマ帝国の廃墟からのキリスト教の出現に匹敵する規模の集合的な心理的方向転換を通過しているようです. 伝統的な宗教の衰退に伴い、一般的な精神的混乱の証拠が増えています. 私たちは方向性を失いました。 私たちの人生との関係はあいまいになっています。 キリスト教で組織された偉大なシンボルシステムは、もはや人間の完全なコミットメントを指揮することも、彼らの究極のニーズを満たすこともできないようです. その結果、無意味感と人生からの疎外感が蔓延します。 新しい集合的な宗教的シンボルが出現するかどうかはまだ分からない.

今のところ、問題を認識している人は、有意義な人生を自分自身で探さなければなりません。
個性が彼らの生き方になる。」
〜エドワード・エディンガー、エゴとアーキタイプ、p。 107