『白鯨』はハーマン・メルヴィルの小説で、1851年に初版が出版されました。アメリカ文学の古典的作品であり、史上最高の小説の1つとされています。

Moby Dick or The Whale is a novel by Herman Melville, first published in 1851. It is a classic work of American literature and is considered one of the greatest novels ever written.

 

過激な無神論者と宗教的狂信者の共通点とは?
宗教がなければ、彼らは多くを語ることはないだろう。

What do militant atheists and religious fanatics have in common?
They wouldn't have much to say if it weren't for religion.

 

A
"事実、多くの人々は、教会やその他の方法で提供される、人生経験を理解するための生きた、機能する超人格的なカテゴリーを持っていないのである。
 このようなカテゴリーが存在しない場合、自我は自分自身を全てか無かのどちらかだと考えてしまうからです。このようなカテゴリーが存在しない場合、自我は自分自身をすべてであるとも無であるとも考える可能性が高いので、これは危険な状態なのです。さらに、元型が確立された宗教的構造のような適切な容器を持っていない場合、元型は精神的な生活の事実であるため、どこか他の場所に行かなければならないのです。一つの可能性は、それらが平凡な、あるいは世俗的な事柄に投影されることである。トランスパーソナルな価値は、生活水準の高さ、個人の権力、社会改革運動、政治活動などのどれかになる可能性がある。これは、ナチズムでは急進的な右派、共産主義では急進的な左派で起こります。同じようなダイナミズムが、人種差別や反人種差別として、人種問題に投影されることがある。個人的、世俗的、あるいは政治的な行動が、無意識のうちに宗教的な意味を帯びてくるのである。宗教的な動機が無意識に作用するときはいつでも、そのすべての破壊的な結果を伴う狂信を引き起こすので、これは特に危険である" 。
~エドワード・エディンガー、自我と元型

A
[なぜなら、そうしなければ、何か別のものが神とされ、たいていは「悟りを開いた」知性だけが生み出せるような、きわめて不適切で愚かなものになるからだ]。

". . . 神という観念は、非合理的な性質の絶対に必要な心理的機能であり、神の存在の問題とは何の関係もない。人間の知性はこの問いに答えることはできないし、ましてや神の証明をすることはできない。なぜなら、全能の神という観念は、元型であるために、意識的でないにしても、無意識のうちに、あらゆるところに存在しているからである。精神には何らかの優れた力があり、それが意識的に神でないとしても、聖パウロの言葉を借りれば、少なくとも「腹」である。なぜなら、そうしなければ、何か別のものが神とされ、たいていは「啓蒙された」知性だけが生み出せるような、まったく不適切で愚かなものが神とされるからです。私たちの知性は、神について適切な考えを持つことができないこと、ましてや、神が本当に存在するとすれば、どのような形で存在するかを自分自身に思い描くことができないことを、長い間知っていました。神の存在は、きっぱりとした答えのない疑問である。. ."
~カール・ユング、CW7、par.110

A
"いかなる精神的な価値も、同等の強度をもつ別のものに置き換わることなく消滅することはない" ~CG Jung, Modern Man in Search of a Soul 1933, p. 209.

A
"The fact is that large numbers of individuals do not have living, functioning,
 suprapersonal categories by which they can understand life experience, supplied either by the church or otherwise. This is a dangerous state of affairs because, when such categories do not exist, the ego is likely to think of itself as everything or as nothing. Furthermore, when the archetypes have no adequate container such as an established religious structure, they have to go somewhere else because the archetypes are facts of psychic life. One possibility is that they will be projected into banal or secular matters. The transpersonal value can then become how high one’s standard of living is, or personal power, or some social reform movement, or any one of a number of political activities. This happens in Nazism, the radical right, and in Communism, the radical left. The same sort of dynamism can be projected into the race problem, either as racism or antiracism. Personal, secular, or political actions become charged with unconscious religious meaning. This is particularly dangerous because whenever a religious motivation is acting unconsciously it causes fanaticism with all its destructive consequences."
~Edward Edinger, ego and archetype

A
[I therefore consider it wiser to acknowledge the idea of God consciously; for, if we do not, something else is made God, usually something quite inappropriate and stupid such as only an "enlightened" intellect could hatch forth.]

". . . The idea of God is an absolutely necessary psychological function of an irrational nature, which has nothing whatever to do with the question of God's existence. The human intellect can never answer this question, still less give any proof of God. Moreover such proof is superfluous, for the idea of an all-powerful divine Being is present everywhere, unconsciously if not consciously, because it is an archetype. There is in the psyche some superior power, and if it is not consciously a god, it is the "belly" at least, in St. Paul's words. I therefore consider it wiser to acknowledge the idea of God consciously; for, if we do not, something else is made God, usually something quite inappropriate and stupid such as only an "enlightened" intellect could hatch forth. Our intellect has long known that we can form no proper idea of God, much less picture to ourselves in what manner he really exists, if at all. The existence of God is once and for all an unanswerable question. . ."
~Carl Jung, CW7, par.110

A
"No psychic value can disappear without being replaced by another of equivalent intensity." ~CG Jung, Modern Man in Search of a Soul 1933, p. 209.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BOMv37REk_Y&t=84s&ab_channel=SophiaCycles
白鯨との闘い
https://www.amazon.co.jp/gp/product/B079YR8DND/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1
テロは精神の表れである。それは、精神を世界の自律的な要因として認識する瞬間です。
テロリズムの心理的な根源は、狂信的な恨みである - 原始的な精神の深みに由来し、宗教的な(原始的な)エネルギーで充電されたほぼ精神病的な憎悪。古典文学の例としては、メルヴィルの『モビ・ディック』があります。白鯨を狂信的に憎むアハブ船長は、現代のテロリズムのパラダイムである。
多義的なテロリストは、しばしば宗教的な(元型的な)用語を使って自分自身を表現しています。敵は悪の対物原理(悪魔)として見られ、テロリストは神性や対物正義(神)の「英雄的エージェント」として認識されています。これは悪魔的な割合の元型的なインフレであり、一時的に個人のエネルギーと効果を人間のものよりもほぼ上回って付与する。テロリストに効果的に対処するためには、彼を理解する必要があります。

この新しい現象を理解するためには、新しいカテゴリーが必要です。これらの個人は、両方の資質を持っているにもかかわらず、犯罪者でも精神異常者でもありません。ゼルダと呼ぼう 狂信者は集団的無意識から派生した元型的なダイナミズムに取り憑かれている。彼らの目的は、個人ではなく集団のものである。犯罪者は自分の利益を求めているが、狂信者はそうではない。宗教であれ、民族性であれ、国民性であれ、「愛国者」のビジョンであれ、集団的な価値観の名の下に、彼らは「神」のために個人的な生活を犠牲にします。特異的で変態的であるにもかかわらず、これは根本的に宗教的な現象であり、集合的な無意識に由来しています。

残念ながら、このレベルのサイケに必要な知識は簡単には手に入りません。求めている人には、C.G.ユングの心理学を真面目に勉強することをお勧めします。

- ソースは『 黙示録の元型』(1999年)、『編集者序文』、p. xvii.
https://k19266.ti-da.net/e11321077.html

EDWARD EDINGER SOBRE EL TERRORISMO.

Carta sin publicar de 1995.

El terrorismo es una manifestación de la psique. Es el momento en el cual reconocemos a la psique como un factor autónomo en el mundo.
La raíz psicológica del terrorismo es un resentimiento fanático- un odio casi psicótico originado en las profundidades de la psique arquetípica y cargada por la energía religiosa (arquetípica). Un ejemplo en la literatura clásica es el Mobi Dick de Melville. El capitán Ahab con su odio fanático de la Ballena Blanca es un paradigma del terrorismo moderno.
Los terroristas articulados suelen expresarse utilizando términos religiosos (arquetípicos). El enemigo es visto como el Principio Objetivo del Mal (Demonio) y el terrorista se percibe como el “agente heroico” de la divinidad o Justicia Objetiva (Dios). Esta es una inflación arquetípica de proporciones demoníacas, las cuales conceden temporalmente al individuo energía y efectividad casi sobre humanas. Para lidiar efectivamente con un terrorista necesitamos comprenderlo.

Necesitamos de una nueva categoría para comprender este nuevo fenómeno. Estos individuos no son criminosos ni locos, a pesar de poseer algunas cualidades de ambos. Vamos a llamarlos Zelotas. Los zelotas están poseídos por los dinamismos arquetípicos derivados del inconsciente colectivo. Su objetivo es aquél de lo colectivo y no de lo personal. El criminal busca su propio beneficio; pero no el zelota. En nombre de un valor colectivo- sea religión, etnia, identidad nacional, una visión “patriota”, etc.- Ellos sacrifican sus vidas personales al servicio de su “dios”. A pesar de idiosincrático y perverso, este es un fenómeno fundamentalmente religioso que se deriva de lo arquetípico, del inconsciente colectivo.

Lamentablemente, el conocimiento necesario para este nivel de psique no es de fácil acceso. Para aquellos interesados en buscarlo, recomiendo un estudio serio de la Psicología de C.G.Jung.

– Fuente: Archetype of the Apocalypse (1999), “Editor’s Preface,” p. xvii.

 

 

 

 

 

 

A
[宗教的体験とは、魂の統合に向かう心的出来事であり、したがって精神全体の機能を表すものである。]

「ユングは、本当に無宗教の人というのは存在せず、無神論者と公言する人は、単に自分の無意識の重要な領域を認めていない人であると考えました。無意識は必然的に意識と代償関係にあるため、意識的に無宗教である人は、宗教的な事柄に無意識的に強い関心を抱いている。意識的に不可知論的な態度をとると、無意識のうちにグノーシス的な反応を引き起こす。異端を狩る者や悪と戦う狂信的な者は、通常、自分の信条に対して大きな疑念と拮抗を無意識に抱いている者である。... ユングは本質的に、人間には宗教的な欲求があるが、その欲求は宗教的な信仰ではなく、むしろ宗教的な経験のためのものである、と述べた。宗教的経験とは、魂の統合に向かう精神的出来事であり、したがって精神全体の機能を表すものである。宗教とは、意識が認識できない高次の現実を認めることであり、心理的に完全に結実させれば、人間の内的統一と全体性をもたらすものである。
この目的は...決して観念の信奉によってではなく、経験という形で実現することによってのみ達成される。"
~ステファン・ホーラー、"グノーシス・ユング"

A

[Religious experience is a psychic event which tends toward the integration of the soul, and thus represents the functioning of the psyche as a whole.]

"Jung held that there is no such thing as a really irreligious person, that the professed atheist is simply one who does not acknowledge an important realm of his or her unconscious. Those who are consciously irreligious have strong unconscious concerns with religious matters, since the unconscious inevitably stands in a compensatory relationship to the conscious. The confirmed doubter in his unconscious is more of a believer than he likes to admit; a conscious agnostic attitude evokes responses of a truly Gnostic character from the unconscious. Heresy hunters and fanatical fighters against evil are usually persons whose unconscious harbors great doubts and antagonisms against their accepted creed. ... Jung said in essence that human beings have a religious need, but that this need is not for religious belief but rather for religious experience. Religious experience is a psychic event which tends toward the integration of the soul, and thus represents the functioning of the psyche as a whole. Religion is the acknowledgment of the higher realities that consciousness fails to recognize, and if carried to its full psychological fruition, it brings about the inner unity and wholeness of the human being. 
This objective...is never accomplished by beliefs in ideas but only by realization in the form of experience."
~Stephan Hoeller, "The Gnostic Jung"

 

L
誰の定義ですか?「極端」は人々を群れにするために使用される言葉です。ユングは、個人化したいのであれば、すべてのグループを避けるようにアドバイスしました。別のグループの手に落ちない限り、それは独立した思考への前向きな進歩を表すかもしれません。
どの分野かによると思いますが、一例として、生き物やその体液を食べないことは「極端」と見なされますが、産業化された屠殺や乳製品の「レイプラック」はそうではありません。一般的に行われていることは、実際の影響に関係なく受け入れられると見られています。
別の例として、無政府状態は「極端」と見なされますが、その言葉は文字通り「支配者なし」と翻訳され、協力を示唆しますが、戦争と母なる地球の支配に基づいて構築された世界は、そうです、クールです。
(???)

A
L
ビーガンの部分を除けば、素晴らしいコメントです。
ビーガン過激主義:
かつてビーガンはこう言いました。「ビーガンとは、可能な限り、動物の苦しみや害を減らし、なくすことである。」
例えば、突然、誰もがビーガンの信念体系に加わり、肉を食べるのをやめるとしましょう。そうしたら、農場の動物はどうなるでしょうか。誰が彼らの世話をし、餌を買い、獣医の費用を支払い、牧草地や納屋を提供し、これらの動物の苦しみや害を減らし、なくすために必要なその他の費用をすべて負担するのでしょうか。かつて農家が肉製品の販売で得ていた収入が、今は得られないことを思い出してください。つまり、農家は土地を開発業者などに売却するために農場の動物を殺さざるを得なくなるか、破産することになります。これらの動物はどこに行くのでしょうか。現状では、資金が非常に限られているため、ペットシェルターは過剰な数のペットを安楽死させなければならないことが多いことを認識する必要があります…ですから、これらの善良なビーガンが、彼らが望むこれらの動物に良い世話をするために莫大な費用を支払うことを期待することはできません…
したがって、このトピックの現実は、ビーガンの善意が最終的にすべての家畜の根絶を引き起こすことになるということです。言い換えれば、ビーガンの目標は動物の大量虐殺に等しいということです。
それは幻想であり、夢物語です。それ以上のものではありません。
本当の解決策は、家畜虐待の大部分を占める工場式農業を終わらせ、ビーガンが動物に良い生活を与えている地元の小さな農場を支援することです。
それが本当の思いやりです。
実際には、ビーガン活動家のモットーは、「動物を排除することで、動物の苦しみと害を減らすつもりです。存在しない動物は苦しみと害を感じることはできません。」です。

L
まず、農場の動物は「世話」されていません。マフィア的な意味でない限りは。生きている間は拘束され、注射され、遺伝子組み換え飼料(その多くは大豆)と抗生物質を与えられ、さらに業界が真っ先に行うことは、需要の減少に応じて人工授精を中止することです。文字通り一夜にして変化が起こる可能性は極めて低いですが、これらの農家が認知的不協和をやめれば、現在、乳牛の群れ全体を受け入れる保護施設があります。国全体が一夜にしてビーガンになった場合、間違いなく保護施設への資金は増えるでしょうし、屠殺用の動物を絶えず生産するために支払われる補助金は、別の用途に転用されるでしょう。つまり、要約すると、それは非常にありそうにないことですが、「生産」は需要に応じて減少し、一夜にして変化した場合、より多くの人々が動物の里親探しを手伝ったり、裏切り行為をする農家に資金を提供したりしようとするでしょう。ところで、健康な動物を安楽死させる*ことは*ない保護施設もあります。私はボランティアをしたことがあり、効果があります。
人々が動物への吸血をやめれば、英国の半分(一例)を自然に戻すことができると推定されています。支えになるかもしれない、ねじ曲げられた動物のことを考えてみてください。
工場式農業だけが悪なのではなく、工業化された屠殺も悪です。私たちは以前にもこの件について議論しましたが、あなたは私の意見や質問に真剣に耳を傾けたり、答えたりしたことがないので、ここで終わりにします。ありがとうございます。
https://youtu.be/_bz2Yy5FavY?si=clFhnvbWUCJ8WTAj

L
By whose definition? "Extreme" is a word used to herd people.Jung advised to eschew all groups if you want to individuate. Where its not falling into the clutches of yet another group it may represent positive advancement towards independent thinking.
I guess it depends in what area but as one example not eating creatures or their bodily secretions is seen as "extreme" whereas industrualised slaughter and dairy "rape racks" are not, whatever is generally done is seen as acceptable regardless of the true impact.
Another example, anarchy is seen as "extreme" and yet the word literally translates as "without rulers" and suggests cooperation, whereas a world built on war and domination of mother earth is like, y'know, cool.
(???)

A
L
Great comment except for the vegan part.
Vegan extremism:
A vegan once said, “vegan is to, where able, to REDUCE AND ELIMINATE suffering and harm of animals.”
Let’s suppose, for instance, that everyone suddenly decided to join the vegan belief system and stop eating meat. What would then become of the farm animals? Who would care for them, who would buy their feed and pay for their vet bills and provide pasture land and barns for them and all the other expenses required to uphold this reduced and eliminated suffering and harm of these animals? Remembering that the income that the farmers once had from the sale of the meat products is now not available. This means the farmers will be forced to eliminate the farm animals in order to sell off the land to developers etc, or go bankrupt. Where will these animals go? We should realize that as it is, pet shelters commonly have to euthanize excess numbers of pets because funding is very limited… so we can’t expect these good hearted vegans to pay the tremendous cost of giving the good care of these animals that they say they want…
So, the reality of this topic is that the vegan’s good intentions would ultimately end up causing the eradication of all farm animals, in other words, the vegan goal equals animal genocide.
It’s a fantasy, a pipe dream. Nothing more.
The REAL solution is to end factory farming which is the majority of farm animal abuse and for the vegans to support small local farms that give their animals a good life while it lasts.
That’s REAL compassion.
In reality, the motto of the vegan activist is: “we intend to reduce the suffering and harm of animals by eliminating them. Animals that do not exist cannot feel suffering and harm.”

L
Okay number one, farm animals aren't "taken care of", unless you mean in the mafioso sense. While they are alive they're restricted, jabbed, fed gmo fodder (much of which is soya) and antibiotics, plus the very first thing the industry would do is stop artificially inseminating more in response to less demand. In the event to of the vanishingly small likelihood of literal overnight change there are currently sanctuaries that take in whole herds of dairy.cattle when these farmers cease their cognitive dissonance. If entire nations went vegan overnight there would no doubt be more funds for sanctuaries or indeed the subsidies paid to constantly produce more animals for slaughter could be redirected. So to summarise lhat's very unlikely, "production" would reduce in line with demand and if it was an overnight change more people would be motivated to help rehome animals or fund farmers to be ubetraying. Btw there are shelters which *never* euthanize a healthy animal. I've volunteered for one It works.
It's estimated that if people stopped vamping animals half of the UK (as one example) could be returned to nature. Think of all the unscrewed over animals that might support.
Factory farming isn't the only evil, industrialised slaughter is too. We've discussed this before but you've never seriously listened to or responded to my points or questions so we'll leave it there. Thank you.
https://youtu.be/_bz2Yy5FavY?si=clFhnvbWUCJ8WTAj

 

M
一部は、非常に二極化したメディア、YouTube やその他の抑制されていないショック ジョック、そして (レーガン以来) 公正原則が放棄された今、メディアが嘘をつき、誤って伝えることを許しています。
さらに、視聴者の恐怖を操作し、悪化させ、ほとんど妄想に陥らせ、陰謀論を押し付けています。
そして「省略による嘘」...彼らが報道しなかったこと、過少に報道したこと、または歪曲したこと。
そして、視聴者の「側」にいるかのように見せかけます。
そして、視聴者に、物語の反対側を見ないように警告します...他の翼のメディア...そして、一部の人々はあまりにも愚かなので、彼らが信じる必要のあることだけを伝えられることは、決定的な証拠です。
確証バイアス。

A

M

 あなたは誇り高き群れの一員ですか?

A
「集団の恐怖は群集本能を刺激し、群集の一員とみなされない人々に対する凶暴性を生み出す傾向がある。」 ~バートランド・ラッセル。

誤った方向を向いた集団心理学はすべて、個人の破壊と文明の衰退につながる。
~CG ユング、ユング=オストロフスキー、63 ページ。

「なぜなら、集団にいる人は一人でいるときとは違うからです。集団にいると、人は無意識になります。
集団にいると、自分に何が起こっているのかわかりません。
集団の人間性は高められ、強化され、個人の意識を損ない、完全に自分自身を忘れてしまうほどになります。
そのため、集団の道徳は常に個人の道徳のレベルを下回り、したがって一般的に疑わしい質になります。」 ~カール・ユング、イグナティウス・ロヨラ霊操、65 ページ

M
A
?? 群集?
どちらの側にも言及しませんでした。そして私の視点は、一歩下がって社会の力学を観察する人でした。
ステレオタイプすぎますか???

A
M
わかりました。しかし、誰かが「陰謀論を推進する」などのことを言うのを聞くたびに、なぜ彼らがマスメディアの操作プロパガンダマシンの武器化された用語を使用することを選択するのか疑問に思います。彼らが群集心理から来ているのでない限り。
「陰謀論者」は、教化された人々がオウム返しするように訓練された安心感を与える毛布です。一度発せられると、好奇心のない心は無知な無知に陥ります。

M
In part, the very polarized media; You Tube and other unchecked shock jocks, now that ( since Reagan) the Fairness Doctrine was tossed out...allowing the media to lie and misrepresent.
Compound this with them manipulating, exacerbating.. their viewers' fears ..almost paranoia...and pushing conspiracy theories.
And 'lies of omission'...what they don't, underreport, or twist.
Then presenting themselves as being on the viewers' 'side'.
And admonishing them to not look at the other side of the story...the other wings media...and some people are too dumb for that to not be a dead giveaway that they'll only be told what they need to believe.
Confirmation Bias.

A
M

 So you're a proud member of the Herd?

A
“Collective fear stimulates herd instinct, and tends to produce ferocity towards those who are not regarded as members of the herd.” ~Bertrand Russell.

All misdirected mass-psychology leads to the destruction of the individual and the decay of civilization.
~CG Jung, Jung-Ostrowski, Page 63.

“Because in a group people are different from when they are alone. In a group, one becomes unconscious.
You are unaware of what is happening to you when you are in the group.
The collective person is elevated and strengthened to the detriment of individual consciousness, to the extent that you completely forget yourself.
That is why the morality of a group is always below the level of individual morality and therefore generally of dubious quality.” ~Carl Jung, Ignatius Loyola Spiritual Exercises, Page 65

M
A
?? Herd?
I didn't mention either side.
And my view was of one who's stepping back and observing the social dynamic.
Stereotype much???

A
M
Okay, but whenever I hear someone mentioning things like “pushing conspiracy theories” I have to wonder why they would choose to use such weaponized terms of the mass media manipulation propaganda machine – unless they are coming from herd-mentality.
“Conspiracy Theorist” is a comfort blanket that the indoctrinated have been trained to parrot. Once uttered, it allows the incurious mind to slip back into uninformed ignorance.

 

A
ジョン・クリーズは過激主義の病理について次のように説明しています:

0:12 — 過激主義について私たちが耳にしないのは、その利点についてです。過激主義の最大の利点は、気分が良くなることです。敵が生まれるからです。説明しましょう。敵を持つことの素晴らしい点は、世界中のすべての悪は敵にあり、世界中のすべての善は自分の中にあると偽ることができることです。魅力的ですよね? ですから、もしあなたが怒りや恨みを多く抱えていて、そのために人を虐待することを楽しんでいるのであれば、あなたの敵が非常に悪い人だからそうしているだけだと偽ることができます。そして、もし彼らがいなければ、あなたはいつも善良で礼儀正しく、理性的であるでしょう。ですから、気分が良くなりたければ、過激主義者になりましょう。さて、今、あなたには選択肢があります。あなたが極左派に加われば、彼らはあなたに公認の敵のリストをくれます…穏健派も含みます。あるいは、極右の過激派になりたいなら、問題ありません。敵のリストは相変わらず豊富ですが、敵はそれぞれ違います…そしてもちろん、穏健派もいます。

さて、これらのスーパーな敵のリストの 1 つを装備すれば、好きなだけ意地悪をしても、自分の行動は道徳的に正当化されていると感じることができます。ですから、人々を罵倒し、朝食として食べられると言って歩き回っても、自分を真実の擁護者、大義のための戦士だと考えることができます。実際のところ、かなり悲しい偏執狂的な統合失調症患者ではありません。
https://www.youtube.com/watch?v=HLNhPMQnWu4

A
[しかし、これはすべて影の投影の結果であり、教育を受け、比較的成熟しているはずの人間が、この時代に粗野な影の投影を行っているのが見つかるというのは本当に不名誉なことですが、不名誉であろうとなかろうと、それは常に起こっています…そしてそれは私たちの社会構造に重大な損害を与えます。]

「影の投影…影に気づくことの社会的利点は何ですか?それは計り知れないほど大きいと言えます…なぜなら、人が影に気づいていない限り、ほぼ間違いなく投影されるからです。それは、自分の影の性質に対応する程度の何らかの品質によって、何らかのフックを提供する誰かに投影されます。そして、それが起こると、投影者は悪を見つけるという楽しい経験をします。それはあなたの中に存在します…そして今、私は世界をより良い場所にするために何を攻撃すべきか知っています。影の投影が軽度であれば、大きな害はないと思いますが、普通の人間関係の一般的な仕組みに擦り傷をつける程度です…しかし、それが大規模な集団規模で機能し始めると、影の投影は悲惨なものになる可能性があります…そして、その例を詳しく説明する必要はほとんどありません。なぜなら、ある派閥が別の派閥に反対し、敵の派閥に邪悪な、あるいは悪魔的な意味合いがあるとする、そのような例はどこにでもあるからです。私たちはこれを世界中で見ていますが、詳細には立ち入りません。しかし、これはすべて影の投影の結果であり、教育を受け、比較的成熟しているはずの人間が、この時代に粗野な影の投影に従事しているのが見つかるというのは本当に恥ずべきことですが、恥ずべきことであろうとなかろうと、それは常に起こっています…そしてそれは私たちの社会構造に重大な損害を与えます。したがって、分析プロセスを通じて個人が自分の影に気づくと、その人は影の投影から保護されます。なぜなら、その人は、他の人の中にある、自分にとって非常に迷惑な特定の性質や考え方、または生活様式が、その迷惑の原因である自分の影の表現であると認識するからです。好き嫌いはありますが、ある程度の感情が表に出ると、それは間違いなく影の投影の兆候です。自分の影に気づいていない人は、社会全体の福祉にとって重大な危険です。」
~エドワード・エディンガー、「社会的影響」

A
[あなたが、2 つの対立するグループまたは派閥のいずれかに同一視されてしまうと、その同一視されている限り、とにかく、その瞬間、反対の担い手になる可能性を失ってしまいます。代わりに、あなたは一方に同一視し、他方を投影します。あなたは敵を外側に見つけ、その過程で「大衆の人間」になる]

相反するものを理解することが精神を理解する鍵であると言っても過言ではないと思います。そして、相反するものの現象に慣れ、それを本当に理解すると、それがどこにでも作用しているのがわかるでしょう。なぜなら、それが精神のまさに核心だからです。あらゆる戦争、あらゆる競争、あらゆる論争、あらゆるゲームは、相反するものに関する結合エネルギーの表現です。あなたが、2 つの対立するグループまたは派閥のいずれかに同一視されると、あなたは、その同一視されている限り、とにかく、相反するものの担い手になる可能性を一時的に失っています。代わりに、あなたは一方に同一視し、他方を投影します。あなたは敵を外側に見つけ、その過程で「大衆の人間」になるのです。

A
John Cleese explains the pathology of extremism:

0:12 — what we never hear about with extremism is its advantages. Well, the biggest advantages of extremism is that it makes you feel good! Because it provides you with enemies. Let me explain. The great thing about having enemies is that you can pretend that all the badness in the whole world is in your enemies and all the goodness in the whole world is in you! Attractive, isn’t it? So, if you have a lot of anger and resentment in you anyway so you therefore enjoy abusing people then you can pretend that you’re only doing it because these enemies of yours are such very bad persons. And if it wasn’t for them you’d actually be good natured, courteous and rational all the time. So, if you want to feel good become an extremist. Okay, now you have a choice. If you join the hard Left they’ll give you their list of authorized enemies… including Moderates. Or if you’d rather be an extremist on the hard Right, no problem, you still get a lovely list of enemies, only they’re different ones… and of course, Moderates.

Now, once you’re armed with one of these super lists of enemies you can be as nasty as you like and yet feel your behaviors morally justified. So, you can strut around abusing people and telling them that you can eat them for breakfast and still think of yourself as a champion of the truth, a fighter for the greater good, and not the rather sad paranoid schizoid that you really are.
https://www.youtube.com/watch?v=HLNhPMQnWu4

A
[But this is all a consequence of shadow projection, and it’s really a disgrace for an educated and supposedly and relatively mature human being to be caught engaging in a crude shadow projection in this day and age, but disgrace or not, it happens all the time… and it’s a grave damage to our social fabric.]

“Shadow projection… what’s the social advantage of being aware of the shadow? I can tell you its immense… because as long as one is unconscious of the shadow, almost infallibly it gets projected. It gets projected onto somebody that provides some hook by some quality maybe by some degree that corresponds to the nature of one’s own shadow. And then when that happens the projector then has the delightful experience of locating evil. It’s out there in you… and now I know what to attack in order to make the world a better place. In lesser shadow projections I guess no great harm is done, its an abrasion in the general mechanics of ordinary human relationships… but once it starts operating on a large collective scale, shadow projection can be disastrous… and I hardly need to spell out the examples of it because they’re everywhere to be seen, where you’ve got one faction opposing another faction and attributing dark evil, if not diabolical implications on the enemy faction. We see this everywhere in the world and I’m not going to go into the details. But this is all a consequence of shadow projection, and it’s really a disgrace for an educated and supposedly and relatively mature human being to be caught engaging in a crude shadow projection in this day and age, but disgrace or not, it happens all the time… and it’s a grave damage to our social fabric. So to the extent to the individual, through the analytic process, becomes aware of his shadow he is then inoculated from shadow projection because he recognizes that the particular quality or idea or mode of living that is so annoying to him in the other person is an expression of his own shadow which accounts for the annoyance. We can have likes or dislikes but when a certain level of affect enters the picture that’s an infallible indication of shadow projection. People unconscious of their shadow are a grave danger to the welfare of society as a whole.”
~Edward Edinger, "Social Implications"

A
[Whenever you fall into an identification with one of a pair of warring groups or factions of any kind, then you have momentarily so far as you are identified, anyway lost the possibility of being a carrier of the opposites. Instead, you identify with one side and project the other. You locate the enemy on the outside and, in the process, become a “mass man”]

I think it is fair to say that an understanding of the opposites is the key to understanding the psyche. And once you become familiar with the phenomenon of the opposites, once you've really got it, then you'll see them operating everywhere, because they're the very core of the psyche. Every war, every contest, every dispute, every game, is an expression of coniunctio energies concerning the opposites. Whenever you fall into an identification with one of a pair of warring groups or factions of any kind, then you have momentarily so far as you are identified, anyway lost the possibility of being a carrier of the opposites. Instead, you identify with one side and project the other. You locate the enemy on the outside and, in the process, become a “mas

 

Google翻訳

A
「実際には、多くの人が生きていて、機能していません。
教会またはその他によって提供された、人生経験を理解するための超個人的なカテゴリー。 これは危険な状態です。なぜなら、そのようなカテゴリーが存在しない場合、自我は自分自身をすべてまたは無と考える可能性が高いからです。 さらに、元型が確立された宗教構造などの適切なコンテナを持たない場合、元型は精神生活の事実であるため、別の場所に移動する必要があります。 1 つの可能性は、それらが平凡または世俗的な事柄に投影されることです。 トランスパーソナルな価値は、生活水準の高さ、個人の力、社会改革運動、または多くの政治活動のいずれかになります。 これは急進的な右翼であるナチズムと急進的な左翼である共産主義で起こります。 同じ種類のダイナミズムは、人種差別または反人種差別として、人種問題に投影することができます. 個人的、世俗的、または政治的な行動は、無意識のうちに宗教的な意味を持つようになります。 宗教的動機が無意識のうちに行動しているときはいつでも、狂信を引き起こし、そのすべての破壊的な結果をもたらすため、これは特に危険です。」
〜エドワード・エディンガー、自我と元型

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[したがって、意識的に神の考えを認める方が賢明だと思います。 もし私たちがそうしなければ、他の何かが神にされてしまいます。通常は、「悟りを開いた」知性だけが孵化できるような、まったく不適切で愚かな何かです。]

「……神の観念は、絶対に必要な、不合理な性質の心理的機能であり、神の存在の問題とは何の関係もない。人間の知性は、この問題に決して答えることはできず、ましてや神の存在を証明することもできない。さらに、 なぜなら、それは元型であるため、意識的ではないにしても無意識のうちに、あらゆる場所に全能の神の存在の考えが存在するからです. 精神にはいくつかの優れた力があり、それが意識的に神ではない場合、それは 聖パウロの言葉では、少なくとも「腹」. したがって、意識的に神の考えを認める方が賢明だと思います. なぜなら、そうしないと、他の何か、通常は非常に不適切で愚かなものが神になるからです. 私たちの知性は、私たちが神の適切な考えを形成することはできないことを長い間知っていました。 …」
〜カール・ユング、CW7、par.110

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「精神的な価値は、同等の強さの別のものに置き換えられずに消えることはありません。」 〜CG Jung、魂を求めた現代人、1933年、p。 209。