内なる平安は、他人や出来事に自分の感情をコントロールさせないと決めた瞬間から始まります
~ ペマ・チョードロン
 * ジョン・ミレイの絵

"Inner peace begins the moment you choose not to allow another person or event to control your emotions"
~ Pema  Chodron.
 * Painting by  John Millais.

 

A
「実験の結果、私は、感情の背後にある特定のイメージを見つけることが、治療の観点からいかに有用であるかを学んだ...。
本質的なことは、これらの無意識の内容を擬人化することによって自分自身を区別することであり、同時にそれらを意識との関係に持っていくことである。それが、無意識の力を奪うテクニックなのだ......」。

私は、自分の心的目録のすべてのイメージ、すべての項目を理解しようと、細心の注意を払った......そして何よりも、それらを実際の生活の中で実現しようとした。これは、私たちが普段怠っていることだ。私たちはイメージが湧き上がるのを許し、それについて疑問を持つかもしれないが、それだけである。そこから倫理的な結論を導き出すことはおろか、それを理解するための努力もしない。このような短絡的な思考は、無意識がもたらす負の効果を呼び起こす。~CGユング『記憶・夢・反省』177-192頁。

A
私は自分自身にできるだけ正直でいるために、古いギリシャの格言に倣って、すべてを非常に注意深く書き留めた。書いていると、しばしば独特の反応があり、それが自分を狂わせることもあった。私は徐々に、自分自身と邪魔者を区別することを学びました。感情的に低俗な、または平凡な何かが出てきたとき、私は自分自身に言うだろう、 "それは完全に私がいくつかの時間または他の方法でこのように考え、感じていることは事実であるが、私は今そのように考え、感じる必要はないです。こんな平凡な自分を永久に受け入れる必要はない、それは不必要な屈辱だ」と。肝心なことは、こうした無意識の内容を擬人化することで自分自身を差別化し、同時に意識との関係性を持たせることである。それが、無意識の力を奪う技術である。それらは常にある程度の自律性、それ自身の別個のアイデンティティを持っているので、擬人化することはそれほど難しいことではありません。その自律性は、自分自身を和解させるのに最も不快なものであるが、無意識がそのような形で現れるという事実そのものが、それを扱う最良の方法を与えてくれるのである。
~CGユング、MDR、無意識との対決、185-6ページ。

C
A
 そう、ゴラムのように
自分を殺人犯として告発する
しかし、スメーグルの友人は無実である
彼が日記を書きながら、そしてこの
"その他 "が "特異な反応 "を中断させる
そしてまた「感情的な下品さ」が
それらが現れると - 認識が
中和される-瞑想の段階のように
あるいは活発な想像力のように
これらのものがミューズと呼ばれるのは不思議ではない
ソクラテスやキップリングのようにデーモンと呼ばれることもある。
ユングは平凡や軽蔑といった言葉を使う。
ニーチェは「火と力」と言ったかもしれない。
孔子は完璧なシステムを開発したが
しかし、それを実行する者を見出すことができない
老子は風に乗っている
ブッダは光の機能

A
私たちは自分の感情的な家庭をよく知らなければならない:私たちは自分の感情を、そうだと思い込んでいるのではなく、実際にそうであるように見なければならない。これは、私たちに対する催眠術的で有害な支配を断ち切るものである。~ヴァーノン・ハワード

自己の支配
あなたの感情的な反応に責任を持つのは、あなた以外にはいない。他人は好きなことを言ったりやったりできるが、自分の中で起きていることは、自分が考え、感じていることの結果に過ぎない。~ドン・ミゲル・ルイスJr.

一般に金を探していると思われている錬金術師たちが、本当は幻想、誇張された感情、情熱、過剰、そしてありとあらゆる悪徳からの自由を約束していたなんて、誰が考えただろう。

私たちの人生の変容は、逃げ出さずに受け止められる真実の量に正確に比例している。~ヴァーノン・ハワード

感情のコントロールは、一般的なセルフコントロールの非常に重要な要素である。自制心というと、無感情でドライな、厳格な生き方をイメージすることが多い。しかし、感情を完全にコントロールできる相手であれば、どんな感情も呼び起こすことができ、それを自由に高めることができます。愛や憧れ、畏敬の念といった感情に支配されるのではなく、それをコントロールすることができる。そのような感情を呼び起こし、混ぜ合わせて、人生のあらゆる局面を豊かな感情のパレットで彩ることができる。感情をコントロールすることで、人は日常生活の中で、一般的な人が経験するよりも豊かな感情のブレンドを経験することができるのである。
~アリエ・カプラン -- ユダヤの瞑想。

 

A
"As a result of my experiment I learned how helpful it can be, from the therapeutic point of view, to find the particular images which lie behind the emotions…
The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power…

I took great care to try to understand every single image, every item of my psychic inventory, …and, above all, to realize them in actual life. That is what we usually neglect to do. We allow the images to rise up, and maybe we wonder about them, but that is all. We do not take the trouble to understand them, let alone draw ethical conclusions from them. This stopping-short conjures up the negative effects of the unconscious. ~CG Jung, Memories, Dreams and Reflections, p. 177-192.

A
In order to be as honest as possible with myself, I wrote everything down very carefully, following the old Greek maxim: "Give away all that thou hast, then shalt thou receive." Often, as I was writing, I would have peculiar reactions that threw me off. Slowly I learned to distinguish between myself and the interruption. When something emotionally vulgar or banal came up, I would say to myself, "It is perfectly true that I have thought and felt this way at some time or other, but I don't have to think and feel that way now. I need not accept this banality of mine in perpetuity; that is an unnecessary humiliation”. The essential thing is to differentiate oneself from these unconscious contents by personifying them, and at the same time to bring them into relationship with consciousness. That is the technique for stripping them of their power. It is not too difficult to personify them, as they always possess a certain degree of autonomy, a separate identity of their own. Their autonomy is a most uncomfortable thing to reconcile oneself to, and yet the very fact that the unconscious presents itself in that way gives us the best means of handling it.
~CG Jung, MDR, Confrontation with the Unconscious, Pages 185-6.

C
A
 yes as in gollum
Accusing himself of murder
Yet smeagles friend is innocent
As he writes his Journal and this
'Other ' interrupts 'peculiar reactions'
And again 'emotionally vulgar'
As they appear -the recognition
Neutralises- as in the 'stages of meditation
Or active imagination
It is no wonder these things are called muses
Or daemons- as with Socrates and Kipling
Jung use words like banality and disdain
Nietzsche may have said Fire and Power
Confucius develops a perfect system
But can find no one to enact it
Lao Tzu rides the wind
Buddha the function of Light

A
We must become acquainted with our emotional household: we must see our feelings as they actually are, not as we assume they are. This breaks their hypnotic and damaging hold on us. ~Vernon Howard

The Mastery of Self
No one is responsible for your emotional reactions except you. Others can say and do anything they like but what happens inside you is only the result of what you are thinking and feeling. ~don Miguel Ruiz Jr.

Who would have thought that the alchemists, popularly supposed to be searching for gold, were really promising themselves freedom from illusion, exaggerated emotion, passion, excess and all possible vices ~Carl Jung, ETH, Lecture XIII, Page 108.

Our life-transformation is in exact proportion to the amount of truth we can take without running away. ~Vernon Howard.

Control of the emotions is a very important element of self-control in general. Often the concept of self-control conjures up the image of an emotionless, dry, rigid way of life. If a person is in complete control of his emotions, however, he can call forth any emotion he desires and is free to enhance it as he wills. Rather than be controlled by emotions such as love, yearning, or awe, he can control them. One can evoke these emotions and blend them together, painting every aspect of life with a rich palette of feelings. Control of the emotions can thus lead a person to experience a richer blend of feelings in his daily life than the average person generally experiences.
~Aryeh Kaplan --Jewish Meditation.

A
情熱の地獄を通り抜けない人間は、情熱に打ち勝つことはできない。
そして、隣の家に棲みつき、いつ炎が飛び出して自分の家に火をつけるかもしれない。
あきらめたり、置き去りにしたり、忘れすぎたりすると、放置していたものがさらに勢いを増して戻ってくる危険性が常にある。
~CGユング『回想の夢』277ページ

情熱の炎によって変化したことのない者は、自分自身から逃げているだけであり、人生から脱走した者にすぎない。~カール・ユング『子供の夢セミナー』203ページ

もしあなたが自分自身を思い出すことに成功したら、もしあなたとその情熱の爆発との間に違いを作ることに成功したら、あなたは自己を発見し、個体化を始める。~カール・ユング、クンダリーニ・ヨーガの心理学、39-40ページ。

N
" 隣の家に住む" 素晴らしい比喩ですね。

C
彼は私たちAをからかっているのです。

A
C
意味がよくわからないのですが、詳しく教えてください。

C


A
 牧羊犬の可能性
子犬は「群れの前に連れてこられる」。
怖がる子もいれば、気にしない子もいる
しかし(特にボーダーコリーの場合)ある子は
すぐに本能のままに行動する
下に降りたり、丸くなったりする
最終的には群れを管理できるようになる
4つのコマンドで
ジャック・ラッセルをからかう
ウサギという言葉で
これも引き金になります。
だから、私は自分が牧羊犬のように
牧羊犬のように調教されているようだ
必要であれば厳しく、しかし優しく
そして公平です
否定的な意味ではないんです
妻には子供たちをいじめたと叱られましたが
しかし、それはそれで使い道があり、子供たちを活気づけることができます。
それはすべて本当に大したことではありません

A
C
私はユングのメッセージが「からかい」とは思えませんね。

C
A
 彼がメッセージを持っているとは知りませんでした。

A
C
 ユングの引用から、メッセージや主張が読み取れないということでしょうか?

C
A
 彼は個性を超越した行動パターンを認識しています。
多くの患者を研究し、助けた。
深く考えた - 私にとって、彼はとても偉大な思想家だ - 特にシンクロニシティに関して。
これらの信条は論文になる
メッセージについては、当てはまらないと思う。
私にとって、彼は物事をオープンにする意欲がある。
彼の牽引力と関連性を説明する
おそらくイスラム教や一般的な宗教が原因だろう
私は、メッセージという言葉には警戒しています。
私にとって、彼はアーティストです。
彼の才能は、心の普遍性です。
彼はプシュケを現実のものとして考えている

A
C
 あなたのコメントが腑に落ちない、あるいは議論の文脈にそぐわない理由がわかってきましたよ。
ユングの研究においては、意味がすべてなのです...。
例えば、ユングの本を全部読んだと言う人を知っていますが、いざその本について話してみると、ユングが何について研究していたのか、非常に表面的にしか理解していないことに気づかされます。まるで、本は全部読んだけれども、彼のメッセージを理解していないかのようです。
"意味のある最も小さなものは、意味のない最も大きなものよりも、人生においてより価値がある"
~カール・ユング 魂を探す現代人

「ユングの著作の多くと同様、関連する箇所を何度も何度も読み返すことです。ユングは私たち全員の意識を超越したところから語っているので、彼が伝えなければならないことを何度も何度も読み返すことで、彼の言っていることの意味がわかってくるのです。
~エドワード・エディンガー - アメリカのユング派(1994年)インタビュー

もしあなたが、私の思考過程を新しい福音とみなすことなく、それに没頭するならば、心理療法の本質について、あなたにとって次第に光が射してくると思います。~カール・ユング、レターズ第1巻、455-456ページ。

1979年9月、マリー・ルイーズ・フォン・フランツと司会者スザンヌ・ワグナーのインタビュー「ユングを憶う」からの転写です。
"自分の中で何かを悟るたびに、初めてそれが自分のものになるのです。たとえば私は、ユングを読むとき、彼の本を20回読んでも、いわば心には残らないことがわかりました。でも、創作活動や研究活動をしているときに彼の本を読むと、それが自分の仕事と結びついて、ピンときて、いつまでも残るんです。そうすると、まるで身についたかのような感覚になるんです。

私は本当にポイントをつかんだのですが、それは、単にユングの言葉を引用するアニムスから離れ、ユングの言葉を引用するアニムスとはまったく別に、創造的に自分自身のアプローチを考え出したときだけなのです - 私は何を感じ、何を見、私の人生で何を経験し、私はどこにいるのか?ユングが言うからではなく、私自身がそれを知っているから、私自身の理由から、私は何を言うことができるのでしょうか。そして、それだけが有効であり、それ以外はまた忘れてしまえばいいのです。
 動物的本能の

 

A
A man who has not passed through the inferno of his passions has never overcome them.
They then dwell in the house next door, and at any moment a flame may dart out and set fire to his own house.
Whenever we give up, leave behind, and forget too much, there is always the danger that the things we have neglected will return with added force.
~CG Jung, Memories Dreams Reflections, Page 277

Who never has been changed by the fire of passion is only on the run from himself, is merely a deserter from life. ~Carl Jung, Children’s Dreams Seminar, Page 203

If you succeed in remembering yourself, if you succeed in making a difference between yourself and that outburst of passion, then you discover the Self; you begin to individuate. ~Carl Jung, The Psychology of Kundalini Yoga, Pages 39-40.

N
“ Dwelling in the house next door” Such a great metaphor.

C
He is teasing us A.

A
C
It's not clear what you mean, can you elaborate?

C
A
 some potential sheep dog
Puppies are ' brought before the flock'
And are scared others aren't bothered
But ( especially in border collies) some
Immediately act on instinct
Going down or rounding up
Eventually being able to manage he flock
With 4 commands
A Jack Russel may be teased
With the word, rabbit
Which is also a trigger
So I feel that I am being trained
By Jung-in a way like a sheepdog
Harsh if need be but kind
And fair
I don't mean it in a negative way at all
My wife tells me off for 'teasing' the children
But it has its uses and can liven them up
That's all no big deal really

A
C
I still don't see Jung's message as 'teasing'.

C
A
 I didn't know he had a message

A
C
 Are you saying that you can't see the message or the point he is making in the Jung quotes?

C
A
 yes he has recognised patterns of behaviour that transcend individuality
Studied and helped many patients
Thought deeply -for me he is a very great thinker - especially regarding synchronicities
These creeds become Thesis
As for message - don't think that applies
For me - his willingness to leave things open
Explains his traction and relevance
Perhaps because of Islam or religion in general
I am wary of the word message
For me he is an Artist
His gift is universality...of mind
He regards the Psyche as real

A
C
 Oh, I’m beginning to see why some of your comment don’t add up or don’t fit the context of the discussion – you don’t see the meaning in Jung’s quotes?
Meaning is everything in the study of Jung’s work…
for instance, I know folks who have told me they have read all of Jung’s books and when we get talking about them I find that they only have a very superficial understanding of what Jung was about. It’s as if they read all the books but didn’t understand his message.
“The least of things with a meaning is worth more in life than the greatest of things without it.”
~Carl Jung, Modern Man in Search of a Soul

“As with so much of Jung’s writings, I think the way to go at it is to read the relevant passages over and over again because they really have the quality of scripture. Jung is speaking from a consciousness that transcends that of all of us and therefore we must read what he has to communicate over and over again and then it begins to dawn on us just what he means.”
~Edward Edinger - An American Jungian (1994) Interview.

I think that if you immerse yourself in my thought-processes without regarding them as a new gospel, a light will gradually go up for you about the nature of psychotherapy. ~Carl Jung, Letters Vol. 1, Pages 455-456.

Transcriptions from a Sept. 1979 interview, “Remembering Jung”, with Marie Louise Von Franz and host Suzanne Wagner.
"Each time you realize something in yourself, only then does it become yours. I, for instance, found out that when I read Jung, I can read his books 20 times and I don't keep them in mind, so to speak, by heart. But when I do some creative work, research work, and then read his books, and it ties in with what I am doing in my own work - then it clicks and then it stays forever. Then it's as if I had acquired it.

I've really gotten the point, but only when I have creatively worked out my own approach by getting out of the Animus, who would simply quote Jung, and quite apart from the Animus quoting Jung - what do I feel, what do I see, what have I experienced in my life, where am I? What can I say not because Jung says it, but because I know it myself too, for my own reasons? And only that is valid, the rest can be just forgotten again."
 of animal instincts.

 

"東洋の教えは常に人間から一人の人間へ "です。
ユングを知らない人でも、彼と同じ結論に達している人は何千人もいる。なぜなら、それらは同じ経験と同じ内なる真実に基づいているからです。彼らはそれらに異なる名前をつけていますが、それは問題ではありません。"

"ユングが表現した思想の多くは、いわゆる「宙に浮いた」もので、人々はユングを知らず、ユングを読まずに、独自にそれを見つけ、自分自身を見つめることで同じ結論に達する。だから私の考えでは、全世界でユングという言葉を聞いたことがない千人ものユニアンがいるが、私にとって彼らはユング派だ。同じ経験と、同じ内面の真実に基づいているので、彼らはそれを違う名前に変えているが..."

"ユングの研究は科学として..." "19世紀の科学を超えるものです ハード・サイエンスではありませんが、元型のようなものはハード・サイエンスと言えます。それから、芸術もある。分析はスキルとしてのアートです。
......もし言葉をつけるなら、一種の知恵と言えるでしょう。"
~ヴォン・フランツ

C
A
私はその言葉を使っていない
あなたは「どういう意味か」と尋ねました。
そして、「詳しく説明してください」と。
メッセージという言葉が消えて、「意味」という言葉が
飛び出してきたのは、結論に飛びつく仮定です。
私にとっては、観察は主観的なものでしかありません。
意味については、これは設計と目的を意味する - 道徳の狂気をどのように避けるか - ユングスのことは、社会が病気であるということです。
社会は病んでいるのだから、そこに馴染むことはできない
私たちは仕事をしなければならない
ブッダが言うように
すべての努力は自分でしなければならない
それが彼のメッセージなら
私は...

A
C
 ユングのメッセージに意味がないのはどんなときか?

C
A
 誰もそれが何であるかを言うことができないとき
意味は絶対的なものであり、そこから連想して「メッセージ」となりうるとおっしゃるのでしょうか。
それは布教になる
まさに個性が超えてしまったもの

A
C
誰もそれが何であるかを言うことができない」というのはどこから出てきたのですか?
私が説明したように、メッセージには作者の意味が含まれています。
このことは、Individuationとどのように関連しているのか、よくわかりませんね。

 

“The teachings of the East has always been from human being to single human being.
There are thousands of people who have never heard of Jung but are coming to the same conclusions that he did. Because they are based on the same experience and the same inner truth – and they give them different names but that doesn’t matter.”

"Many of the ideas Jung expressed are what one would call "in the air" and people find them independently, without knowing Jung, or reading Jung.. by looking into themselves come to the same conclusions, so to my idea there are thousand of Jungians in the whole world who have never heard the word Jung, but to me they are Jungians, because they are based on the same experience, and the same inner truth, they give it different names.."

“Jung’s work as a science… its beyond the science of the 19th century. It’s not a hard science but some things such as the archetypes are a hard science. Then there is an art. Analysis is an art as a skill.
… if you want to pin a word on it I would say, a kind of wisdom.”
~vonFranz.

C
A
I haven't used the word
You asked "what do you mean'
And " can you elaborate "?
It's all elaboration- the word message disappeared and the word 'meaning'
Popped up - an assumption jumping to a conclusion
For me observation can only be subjective
As for meaning this implies design and purpose - how do we avoid the insanity of morality - Jungs thing is that society is sick
So it's no good fitting in
We have to do the work
As Buddha says:
All effort must be made by you
If that's his message
I'm in ...

A
C
 When is there not a meaning in Jung's message?

C
A
 when no one can say what it is
Are you suggesting that meaning can be absolute-and by association a 'message'
That would be proselytising
The very thing individuation has gone beyond

A
C
Where did you come up with this “nobody can say what it is”?
Not sure what you’re getting at there.
As I’ve explained, messages contain meaning of the author.
Not sure how you’re associating this with Individuation?