https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007%2F978-1-4614-6086-2_368

 

自己の周回

ユングにとっての「自己」とは、全体性の元型であり、精神の組織化原理である。自我が意識の中心であるように、自己は中心であるだけでなく、意識と無意識の両方を包含する全周であり、この全体の中心である」(1953/1970)。

この逆説的な概念は、自分の人格の本質であると同時に、全体でもある。自己は人生の始まりであり、人生の目標でもあります。ユングの個性化の概念は、人が真の、自律的な、そして真正な自己になることにかかっています。自我とは、意識の器官である。人生の後半の目標は、自我が上位の自己に従属することです。ユングは自伝で次のように述べています。「この数年間で......私は心理的発達のゴールが自己であることを理解し始めた。直線的な進化はなく、あるのは自己の周回だけである」と書いています。

自己とは、超越的な、あるいは神的な性質のことです。ユングはこれを...

 

The Self for Jung was the archetype of wholeness and the organizing principle of the psyche. In volume 12, paragraph 44 of his Collected Works, he writes: “The self is not only the centre, but also the whole circumference which embraces both conscious and unconscious; it is the centre of this totality, just as the ego is the centre of consciousness” (1953/1970).

This paradoxical concept is both the essence and the totality of one’s personality. The Self initiates life and it is life’s goal. Jung’s concept of individuation depends on one becoming one’s true, autonomous, and authentic self. The ego is the organ of consciousness. The goal of the second half of life is for the ego to subordinate itself to the supraordinate Self. In his autobiography, Jung writes: “In those years… I began to understand that the goal of psychic development is the self. There is no linear evolution; there is only the circumambulation of the self.”

The Self is a transcendent or divine quality. Jung referred to...

 

Ego development gradually splits this "unitary reality" into an inner subjectivity & an outer objectivity. 
The 2nd stage establishes the separation of ego & Self & the 3rd is that of the “return" or fulfilling of the personality potential when the ego is drawn toward are establishment of the relationship with the Self.
The return or re-linking with the Self is a conscious encounter & is always experienced as a mystery, something beyond
oneself,a trans-personal being which can only be grasped symbolically. Jacqueline Wright -PhD, Jungian Analyst

自我の発達は、この「単一の現実」を徐々に内側の主観性と外側の客観性に分割します。
第二段階は自我と自己の分離を確立し、第三段階は自我が引き寄せられたときの「復帰」または人格の可能性の実現の段階であり、自己との関係の確立です。
自己への復帰または再リンクは意識的な出会いであり、常に謎として経験されます。
自分自身、象徴的にしかつかむことができないトランスパーソナルな存在。 Jacqueline Wright -PhD、ユングのアナリスト

 

 

 「私のすべての思考は、太陽の周りの惑星のように、神の周りを回り、神に抵抗できないほど引き寄せられることがわかります。もし、この力に対するいかなる抵抗にも反対するとしたら、それは最も重大な罪であると感じるだろう。" - C.G.ユング

"I find that all my thoughts circle around God like the planets around the sun, and are as irresistibly attracted by Him. I would feel it to be the grossest sin if I were to oppose any resistance to this force." - C.G. Jung

 

A
An American Jungian』(1994年)に掲載されたエドワード・エジンガーのインタビュー全文からの抜粋です。
ジャッフェ ユング心理学は宗教とどのような関係がありますか?
エディンガー すべてです。何もかもです。ユングは、宗教的機能が精神に存在し、人間の心理に不可欠な部分であることを示しました。
つまり、自我が健全であるためには、人格を超えた中心との生きたつながりが必要だということです。"宗教 "という言葉には2つの語源があります。1つの語源は、"link back "という意味を強調しています。つまり、宗教的な機能は、自我をその起源、背景、元々あった大きな存在に結びつけるという考えです。

宗教という言葉には2つの語源があります。一つの語源は、「後ろにつなぐ」という意味を強調しています。つまり、宗教的な機能は、自我をその起源や背景、元々あったより大きな存在へと結びつけるという考えです。

ユングが好んで使ったもう一つの宗教の語源は、re-lig-ioという言葉が、legelctという語源の反対の意味を持つというものでした。自分の人生の背景をないがしろにすることの反対です。ユングは、アウグスティヌスにまで遡ると思われるもうひとつの関連性の重要性を認めつつも、実際にはこの関連性を好んでいました。

しかし、重要なのは、人間の精神は両方の意味で宗教的な機能を持っているということです。人間の精神は、自分の存在の源につながる必要性と、注意深く考慮する必要性があります。そして、宗教的なプロセスとは、自我がより大きな全体と生きた有機的なつながりを持つことであり、それはもちろん、伝統的な宗教が常に提供してきた機能でもあります。伝統的な宗教は、集団的な構造と教義的な定式化、そして神と人間の神との関係についての全体的な概念によって、それを実現してきました。

現代人は、伝統的な宗教が提供していたそのようなつながりを失ってしまいました。それは、伝統的な宗教があまりにも具体的で、現代人の精神的な発達に追いついていなかったため、現代の理解の範疇と一致していなかったからです。ユングが集団的無意識、元型、自己を発見することで行った偉大な奉仕は、すべての世界の宗教の根底にある心理的な源と基盤に入り込み、それによって、すべての宗教で表現されている宗教的な活動の正当性と現実性を現代人の意識のために検証し、救済したのです。これが達成されたことで、統一世界を実現するための心理的基盤が築かれたことを意味し、その達成度の大きさを評価することはできないと思います。世界の宗教間のすべての派閥を統一する基盤ができたのです。これが達成されれば、政治的な統一も必然的に行われると思います。
達成された! 一人の男がそれを成し遂げたのです。

ユングが世界のすべての宗教の基礎を発見したことについて、私がはっきりと見ている事実を伝えられればと思っています。ユングはこの発見によって、世界を統一するための心理的基盤を手に入れたのです。世界が、宗教的なアイデンティティー、国家的なアイデンティティー、民族的なアイデンティティーのそれぞれの断片に分かれて、互いに戦争をしているのを見るのは、本当に気の毒な光景です。彼らは皆、全体性という同じトランスパーソナルなイメージのエネルギーから活動しています。彼らは皆、神とのつながり、そしてそれぞれの地域の文脈、宗教や国の文脈の中で星座化され、認識される自己とのつながりから活動しています。ユングが行ったことは、その源である逆説的な神にまで踏み込んだことです。彼はそれを見たのです。そして、一度それを見たならば、もはや様々な民族的、宗教的な派閥に分かれて、自分自身と戦うことはできません。一人の人間が、いわば神の後ろ姿を見たわけですから、今度は神が統一されるということになり、その人間の意識の出来事の必然的な帰結として、世界は早晩政治的に統一されることになるでしょう。
~エドワード・エジンガー著『アメリカのユング』(1994年)。インタビューは、カリフォルニア州バークレーのユング・アナリスト、ローレンス・ジャッフェ。

A
Excerpt from Edward Edinger's full interview in "An American Jungian" (1994).
Jaffe: What Does Jungian Psychology Have To Do With Religion?
Edinger: Everything! Everything! You see Jung has demonstrated that the religious function resides in the Psyche and is an integral part of human psychology.
That just means that the Ego, in order to be healthy, needs to have a living connection to a trans-personal center. There are two etymologies for the word “religion.” One etymology emphasizes that it means “linking back.” The idea then would be that the religious function links the Ego back to its origin, to its background, to the larger entity that it came from.

There are two etymologies for the word religion. One etymology emphasizes that it means “linking back”. The idea then would be that the religious function links the ego back to its origin, to its background, to the larger entity that it came from.

The other etymology of religion that Jung really preferred was that the word re-lig-io means the opposite of the root word legelct, so that religio means the careful consideration of the background of ones life. The opposite of neglecting the background of one’s life. And Jung actually preferred that association although he acknowledged the importance of the other one which I think goes back to Augustine.

But the point is that the human psyche has a religious function in both senses. A need to link back and a need to give careful consideration to the source of his being. And the religious process then is one in which the ego has a living organic connection to a larger whole, and that, of course, is the function that the traditional religions have always served. They’ve done it by the collective structure and the dogmatic formulations and their whole concept of God and man’s relation to God and they provide a believer, they’ve given the individual a religious container in which he has the sense of being connected to the larger whole.

Now, the modern (civilized) man has lost that connection provided by the traditional religions because they’re too concrete, they haven’t kept pace with modern man’s mental development so they’re not in tune with modern categories of understanding… so the great service that Jung has performed by his discovery of the collective unconscious and the archetypes and the Self he’s penetrated to the psychological source and basis that underlies all the world religions and thereby he’s verified and redeemed for modern consciousness the validity and reality of the religious operations as they express themselves in all religions. That’s been achieved and I don’t think we can appreciate the magnitude of that achievement because what it means is that the psychological basis has been laid for the realization of a unified world. We’ve got the basis now of a unification of all the factional divisions among the world religions and once that’s been achieved I think political unification is bound to follow.
It been accomplished! One man has done it!

I wish I could communicate the fact that I see so clearly concerning Jung’s discovery of the basis of all the world’s religions. He’s achieved by this discovery the psychological basis for the unification of the world. It’s really a pitiful sight to see the world split up into these separate warring fragments of religious identification, of nationalistic identifications, of ethnic identifications, all at war with one another. They’re all operating out of the energies of the same transpersonal image of wholeness. They are all operating out of their connection to deity, to the self as it is constellated and perceived within their local context, their religious or national context. It’s the same psyche, Self, and what Jung has done, has penetrated to that source, that’s the paradoxical God that he talks about. He’s seen it, and once he’s seen it, it can then no longer split up into these various ethnic and religious factions and fight against itself. One human being has seen the back of God, so to speak, so that means now that He’s going to be unified, and the world will be unified politically sooner or later as an inevitable consequence of that event of human consciousness.
~Edward Edinger, An American Jungian" (1994). Interviewed by Lawrence Jaffe, a Jungian Analyst from Berkeley, California.