「私たちがそうであるように、世界はそうなのです。つまり、私たちが貪欲で、妬み、競争心があれば、私たちの社会も競争的で、妬み、貪欲になり、それが悲惨と戦争をもたらします。国家とは私たちのものです。秩序と平和をもたらすことです」 、私たちは社会や国家ではなく、今自分自身から始めなければなりません、なぜなら世界は私たち自身だからです。
-ジッドゥ・クリシュナムルティ

Jiddu Krishnamurti"As we are - the world is. That is, if we are greedy, envious, competitive, our society will be competitive, envious, greedy, which brings misery and war. The State is what we are. To bring about order and peace, we must begin with ourselves ima and not with society, not with the State, for the world is ourselves.
-Jiddu Krishnamurti

 

 

 

 

「私たちは世界を映しているにすぎません。外界に存在するすべての傾向は、私たちの体の世界にも見られます。私たちが自分自身を変えることができれば、世界の傾向も変わるでしょう。人が自分自身の性質を変えるように、 「彼に対する世界の態度は変わるだろうか。これは最高の神の神秘である。それは素晴らしいことであり、私たちの幸福の源である。私たちは他の人が何をするかを見るのを待つ必要はない。」
-マハトマ・ガンジーの言葉〜

 

"We but mirror the world. All the tendencies present in the outer world are to be found in the world of our body. If we could change ourselves, the tendencies in the world would also change. As a man changes his own nature, so does the attitude of the world change towards him. This is the divine mystery supreme. A wonderful thing it is and the source of our happiness. We need not wait to see what others do.”
-Mahatma Gandhi said ~

 

 

 

 

[599] いかなる変化もどこかで始まらなければならないので、それを経験し、それをやり遂げるのはたった一人の個人です。 変化は一人の個人から始めなければなりません。 それは私たちの誰かかもしれません。 自分がやりたくないことを周りを見回して、誰かがやってくれるのを待つ余裕は誰にもありません。 自分に何ができるか誰も分からないので、満足のいく意識的な答えがどこにも見つからないとき、彼は大胆にも自分の無意識が何か役に立つことを知っているのではないかと自問するかもしれません。 今日の人類は、偉大な宗教もさまざまな哲学も、世界の現状に直面して必要な確信と安全を与えてくれる強力なアイデアを提供していないように見えるという事実を痛感しています。

[600] 私は、仏教徒が、実際にそうしているように、人々がダルマ (教義、法) の崇高な八正道に従い、自己への真の洞察を持ってさえいれば、と言うであろうことを私は知っています。 あるいはキリスト教徒: 人々が主への正しい信仰を持っていれば。 あるいは合理主義者。人々が知的で合理的であれば、すべての問題は管理可能で解決可能である。 問題は、彼らの誰もこれらの問題を自分で解決できないことです。 クリスチャンはよく、かつて神が語ったと信じられているように、なぜ神が自分たちに語りかけないのかと尋ねます。 このような質問を聞くと、いつも神が昔は人々によく姿を現したのに、今では誰も神の姿を見なくなったのはどうしてだろうかと尋ねられたラビのことを思い出します。 ラビはこう答えました。「今日では、これほど腰をかがめることができる人もいないでしょう。」

[601] この答えは的を射ています。 私たちは主観的な意識に囚われ、囚われているため、神は主に夢や幻を通して語られるという昔からの事実を忘れているだけです。 仏教徒は無意識の空想の世界を「気を散らすもの」や役に立たない幻想として捨てます。 クリスチャンは自分自身と無意識の間に自分の教会と聖書を置きます。 そして合理主義的な知識人は、70年以上にわたって無意識が心理学を真剣に学ぶ者にとって不可欠な基本的な科学的概念であったにもかかわらず、自分の意識が精神の全体ではないということをまだ知りません。
~CG Jung CW 18、Paras 599-601。

 

 

[599] As any change must begin somewhere, it is the single individual who will undergo it and carry it through. The change must begin with one individual; it might be any one of us. Nobody can afford to look around and to wait for somebody else to do what he is loath to do himself. As nobody knows what he could do, he might be bold enough to ask himself whether by any chance his unconscious might know something helpful, when there is no satisfactory conscious answer anywhere in sight. Man today is painfully aware of the fact that neither his great religions nor his various philosophies seem to provide him with those powerful ideas that would give him the certainty and security he needs in face of the present condition of the world.


[600] I know that the Buddhists would say, as indeed they do: if only people would follow the noble eight fold path of the Dharma (doctrine, law) and had true insight into the Self; or the Christians: if only people had the right faith in the Lord; or the rationalists: if only people could be intelligent and reasonable—then all problems would be manageable and solvable. The trouble is that none of them manages to solve these problems himself. Christians often ask why God does not speak to them, as he is believed to have done in former days. When I hear such questions, it always makes me think of the Rabbi who was asked how it could be that God often showed himself to people in the olden days but that nowadays one no longer saw him. The Rabbi replied: “Nor is there anyone nowadays who could stoop so low.”


[601] This answer hits the nail on the head. We are so captivated by and entangled in our subjective consciousness that we have simply forgotten the age-old fact that God speaks chiefly through dreams and visions. The Buddhist discards the world of unconscious fantasies as “distractions” and useless illusions; the Christian puts his Church and his Bible between himself and his unconscious; and the rationalist intellectual does not yet know that his consciousness is not his total psyche, in spite of the fact that for more than seventy years the unconscious has been a basic scientific concept that is indispensable to any serious student of psychology.
~CG Jung CW 18, Paras 599-601.