曇りの空を ボンヤリと覗き込めば
いつだって浮かんでくるのは空っぽの詩

僕の人生の次のページを埋めるのは
虚栄心、小胆、老い、そして惨めな男

その惨めな僕が見つめる先には
風と花と雲と鳥
絶え間なく走り去る車
風に揺れる草
転がる石
舞い上がる埃
 
何らかの影が視界に入っても
本当は実体がない偽物と空っぽの世界

美しさとは何だろう
色褪せていく花のための言葉?
喜びとは悲しみとは・・・
 
それに、生とは死とは

空っぽの詩を口ずさみつつ
僕の耳や目は、まだ満たされてはいない

僕は次の白紙のページに
綴るべき言葉や絵を渇望し続ける

 

 

 

 

 

 

When I peek into the rainy cloudy sky
I always think of an empty poem

 

The next pages of my life are filled with
Vanity, petulance, old age, and a miserable man

 

Where that miserable me gazes
Wind, flowers, clouds and birds
Cars driving away incessantly
Grass swaying in the wind
Rolling stones
Dust flying up in the air

 

Such a place where I gaze
Wind, flowers, clouds and birds
Cars driving away incessantly
Grass swaying in the wind
Rolling stones
Dust flying up in the air

 

When a shadow of some kind comes into view
A fake and empty world with no real substance

 

What is beauty?
A word for a fading flower?
What is joy, what is sorrow...

 

Besides, what is life? What is death?

 

While I hum empty verses
My ears and eyes are not yet filled

 

I keep craving for words and pictures 

to spell out on the next blank page.

 

 

 

2019/08/28に「喪家之狗」にアップしたのをリメイク再アップです♪

詩の倉庫をあさっていたら、こんな詩も書くんだ😮と思ったのでアップしました(笑)自分で綴っておいて今更ですが、詩を書くときは言葉が降りてきて、それを配置したり付け足したりして完成するので、きっと気分的にこの詩を綴りたかったのでしょう(完全に他人事)💦

 

本日は気温はそうでもなかったものの、湿度が高かったのか、酷く疲れました😖いよいよ空調ウェアの出番かな