Decorative Template #14 | えっ、コメンテーターなんですか? ハイ、そうなんです!

えっ、コメンテーターなんですか? ハイ、そうなんです!

- soudanshi 準公式サイト -  (注: ブログではありません)   http://ameblo.jp/soudanshi/                        鬱ではありません   そうなんです たまに相談し! *同名がいるようです ニセモノに注意


tener


Tengo un hijo y una hija.
I have one son and one daughter.
私は、息子が1人と娘が1人います。


Tengo cuarenta años.
I'm forty years old.
私は40歳です。


Tengo hambre.
I'm hungry.
私はおなかがすいています。


Tengo miedo.
I'm afraid./
I'm scared.

私は怖いです。


Tengo sueño.
I'm sleepy.
私は眠いです。


Tengo una pregunta.
I have a question.
私は1つ質問があります。


I realized that basically the Spanish verb "tener"= have

tener ≒ have



Question

1.The girl is one year old.
 La nina (   ) un año.


2.We are afraid and hungry.
 (   ) miedo y hambre.