https://honmura-an.co.jp/

 

 

 

先週末久しぶりで長年こよなく愛す蕎麦屋の老舗人気店に行きました。昼時は混むので、かなり遅いランチで行き、空いていてお気に入りの中庭が見える窓際席に座れました。あの真夏のような土砂降りの日だったのですが、丁度蕎麦屋に入った後で良い雨宿りになりました。何処かでは雹が降ったとか。

 

娘時代に亡き母と2人で散歩がてらに行ったり、亡き舅とは夫の車で幼き息子と行ったり、妹一時帰国時は父のリハビリ施設見学の帰りに行ったりと、長年愛するレストランに行くと色々な思い出が瞬時に走馬灯のようにやってきて不思議ですね。創業100年は凄いです。

 

I’ve loved this SOBA restaurant for a few decades. Much memories there had come out in my mind; like one with my mom when I’d been a single, another with my father-in-law & our young aged son and the other with my sister after we checked a rehabilitation facility for our dad. The restaurant celebrates their 100th year in business. 😃