私の日本人の友達、よーこゎ私が今までに持った事の無かったタイプの友達。

最初会話をした時ゎ超怯えてました涙

いや、今も結構怯えてますけど・・・笑



いつキレるか分かりません。

私もこの香港生活でどれだけ鍛えられたことか・・・。

よーこゎ時間に関してめっちゃ厳しい。

もたもたしてたり、時間をかけすぎるとちょっと圧力をかけられます。

そんなよーこゎ「超マイペース」なコアラの敵でもあります。

今でゎすっかりコアラとよーこの上下関係が出来上がってます笑


まぁ、とにかくとっても不思議な人なんですエイリアン

そこが魅力なんですけどね笑 

そんなよーこゎ香港に来て自分の中に隠されていた色々な人格を発見しました。




よーこ(日本人)

  →元の人格


ミンシア(モンゴル人)

  →日本人から「この人モンゴルから来たのかな~?」と隣でコソコソ語られてから誕生。気まずかったので、一生懸命日本語を使わないように機を使っていたそうです 笑。

  

ユーコ・アバン(たぶんマレーシア人)

  →マレーシアでホテルのスタッフから下の名前を間違って覚えられ、さらに上の名前ゎマレー語で「アバン」と読むのよと教えられてから誕生。


ペンギンペンギン

  →ベトナムでペンギンのゴミ箱と一緒に写真を撮って以来、似てると言う理由で。



みんな全然違う人格です 笑。

つまり、何が言いたいかと言うと、よーこゎ日本人っぽくないって事です。

見た目も中身も日本人じゃありません。人間にゎ見えますけど´艸`


よーこ意外の誰かと話をしてる時ゎ限りなくどーでも良い、くだらない話題で盛り上がっています。

ラクダのこぶが収納ケースだとか、裏社会的な話とか、朝青龍の話とか・・・こんなくだらない話ゎいつになっても尽きることゎありません。だから全然退屈しませんスマイル

こんな事をしてるから、いつまでたっても「ツカエナイ ニホンジン」を卒業できないんだと思います。

そして自分たちの日本語もどんどん退化していくんだと思います。


思えばよーこと私ゎいつも日本語の壁にぶつかってばかりです。

新年の書初めでも、「今年の目標」を書くのでゎ無く、「どっちが漢字をたくさん知ってるか」の勝負をしていました 笑。




そんなよーこゎ栃木育ちなのに笑いに関してめっちゃうるさいです 笑。

ただ、良く分からないマイナーな芸人が大好きです。

会えばいつでもそのネタを披露してくれます。

でも全然理解してあげられなくてとても申し訳ないです。

ラーメンズの存在ゎあなたに出会ってから知りました笑い 

でも未だにラーメンズのネタゎ「おはぎ!!」くらいしか覚えてません 笑。

もっと勉強しますにっこり



゚・*:.。..。.:*・゚゚・*:.。..。.:*・゚ ゚・*:.。..。.:*・゚゚・*:.。..。.:*・゚ ゚・*:.。..。.:*・゚゚・*:.。..。.:*・゚

{ENG}



one of my Japanese friends, Yoko, is kind of new type of person to me.

I think I was a bit afraid to talk to her in the beginning.

well...I still afraid of her though...

she can get mad at easily

so I was really influenced by her sivereness about time.

she can't take it when people are slow and late,

therefore, Koala often say "Yoko is my enemy"

there power difference is too obvious that Koala always has to be more patient about Yoko.


anyway, Yoko is a very unique person.

I think it's one of her attractive point

She found her new characteristics in herself in this one year.

Yoko (Japanese)

Minshia (Mongorian)

she found her in herself when some Japanese people talked about her that she migh be a Mongorian. those Japanese didn't even think Yoko could be a Japanese since they were talking it just next to her...

Yuko Aban (Malay)

A staff of the Hotel misunderstood her given name Yoko as Yuko. and she told Yoko later that they call Abe as Aban in Malaysia.

Penguinペンギン

Simply bcoz her motions and appearance look alike penguin



all of them have different characteristics.

what I want to say through this, is she doesn't look like Japanese both inside and outside of her.

still, we can tell that she is a human being.´艸`

whenever I talk with the other part of Yoko, we talk very useless and stupid things.

like,,,,she can be put into Camel's hump,,,,,she knows some dark side of the world....about Asashoryu(Sumo wrestler)

but we never stop talikng about those useless conversation coz we can enjoy it pretty much!!

I sometimes think this is making us to be "Useless Japanese".

and our Japanese are weaker and weaker...

when I think about our Japanese,,, both her and my Japanese are very bad..

in Chinese new year, we had some events and people are doing Kakizome.

but what we did wasn't really Kakizome but we were competing to each other's Kanji skills.



Yoko relly likes to watch comedy shows

but she likes kind of minorities.

and she tries to imitate what they were doing on the TV

...I still don't understand most of the things she imitate.

I gotta watch theri show someday にっこり