何も考えない時間 | 空のアトリエ

空のアトリエ

New Zealand在住の空写真家です。
美しい空に魅せられて、心に浮かんだ思いをつぶやいています。
空がくれた癒しのメッセージを、写真と共に綴ります。

{4E4A7FC1-26F1-45C1-91A0-130E7EA351AA}

I took a rest at home yesterday after all this time due to feeling sick. How long has it passed  since las rest such like this? I have been bad at doing nothing as I had severe experiences last year. I cannot stop doing something except meditation time that can force my thought to stop. But I had an emotional conflict because I cannot do anything due to sick and have to lie on the bed today. Having got my condition worse and been difficult for me to think, the time without my thought had come. And I noticed it makes me deep calmness. We are living in too busy time and we should think and deal with everything that is changing very rapidly all the time. I found how harmful it is for our health. So I really want to create time without thinking more than before. I believe it is necessary not only for being calm but for noticing something very important. Have a good day!

**********************

昨日は本当に久しぶりに、
体調を崩して家で静養を取りました。

おかげさまですっかり回復しましたが、
ほぼ一日何もできずに休むのは、
どれくらいぶりでしょうか。

色々あった昨年を経験したせいか、
何もせずにいるのが苦手になりました。

瞑想で強制的に頭を休めている以外は、
いつも何かをしていないと、
どうしても落ち着かない有様です。

でも今日は体が何かをすることを許してくれず、
体を横たえていなければならなかったので、
自分の心との葛藤がありました。

そのうちもっと体がきつくなり、
やがて考えるのが辛くなってきた頃、
思考が空白になる時間が訪れました。

そしてその時間が自分の心にとって、
深い安らぎと穏やかさをもたらすものだと、
ふと気が付いたのです。

思えば僕たちは、忙しい時代に生きています。
慌ただしく変化していくすべての中で、
常に何かを考え対応しなければならない。

それは心の健康にとってどれほど有害か、
今日改めて思い知った思い出します。

これまでもわかっていたつもりでしたが、
これからはいっそう何も考えない時間を、
意識して作り出していきたいと思います。

きっとそれは安らぎや穏やかさにとどまらず、
僕にとって大切な何かに気づく、
重要な時間のように思うからです。

どうぞ素敵な一日をお過ごし下さい。

SkyDreamer



空・雲写真ランキングへ