I went to colon market. | Shizukaのセブ島留学ブログ

Shizukaのセブ島留学ブログ

2013.02.03 〜 2013.02.17 CLA滞在
2013.02.17 〜 2013.03.30 CIA滞在

セブ島留学について、学校生活、勉強、現地について書いていこうと思います^ ^♡

Hello.

Today, I went to colon market with a friend and a teacher.

photo:01



photo:02



photo:03



This market is the oldest market in Cebu.

There was good place but colon market is distinct from A.S Fortuna.

There are many street children and old people.

They begged us "Give me some money. "

I couldn't do anything. I just ignored them. I really sad.

What can I do for them?

Street children beg or steal in order to survive.

Can we change this situation?

How? I should do something. We should.

There are many people helping them for change the situation in the world.

I have to think about it same as yesterday.

no home, no shoes, no food...

I will do something! Once I've said I'll do it, I'll do it at any cost.


Ialso visited Santo Nino Church and my teacher's house.

They are reall friendly. Thank you.

photo:04



photo:05



photo:06








***********************



こんにちはひらめき電球



今日はコロンマーケットという、セブで一番古いマーケットに友人と先生と行ってきました。





とてもいい場所だったけれど、私たちの学校がある周辺とは本当に違う場所でした。



そこにはたくさんのストリートチルドレンやホームレスのおばあちゃんがいて、通りかかる人にお金を乞う姿がありました。私も、何度も声をかけられましたが、自分には無視をすることしかできない。そんな自分に悲しくなりました。





小さな子が、汚れた服を着て、裸足で、私の手を掴み、お金をちょうだいといいます。



なにができるんだろう?



彼らはお金を乞うかモノを盗むことで日々を過ごしています。



日本ではない光景です。なにをしたら変えられるんだろう?



そんなことばかり考えています。世界には、この現状を変えようと努力している人がいます。





私はもっともっと考えなくてはいけません。考えるだけではなくて行動しなければいけません。





家がない、靴がない、食べ物がない。だれかが捨てた食べ物を食べる子供。





まだ2歳くらいの子供が路上に座ってゴミの空き缶と紙コップで遊ぶ姿。





4歳、5歳くらいの子が一生懸命手をつかみ、お金をちょうだいと言う姿。





私は、絶対いつかなにかアクションを起こします。





やるといったらやります。





一度日本に戻って働かなけらばいけないので、その間にしっかり考えます。



もちろん、今も。

あ、あと、サントニノ教会と先生の家にお邪魔しました。

とてもフレンドリーな方たちでした音譜ありがとうございました。



なんだか長くなりました。申し訳ない。





この自己満足な日記が、みなさんが何かを考えるきっかけになったらいいなと思います。