ほかの チャップリンの 映画は 『いだいな どくさいしゃ』 です 

Another Chaplin film is "The Great Dictator."

 

それは ヒットラー の ふうし です

 It is a satire of Hitler. 

S(subject) ➕ V(verb)

 

それは いっぱんてきに どくさいしゃ を ふうし します

 It generally satirizes dictators.

S ➕ O(object)➕V
noun ➕ する(します) = verb します・・・polite

する(します)means something(noun) do * 風刺(ふうし)= satire (noun)

風刺(ふうし)する = satirizes (verb)

<Other examples>
うんてん = driving (noun) → うんてん する = drive (verb) せんたく = laundry (noun) → せんたく する = do the laundry (verb)

 

その映画は 1942ねん に つくられました

 The film was made in 1942.

 

いま かんれんせい が あります 

Relevant now

 

みっつめ の 映画 は 『まちのひ』です

The third movie is “City lights" 

 

それは にんげん かんけい の 映画です

It's a movie about human relationships.

 

それは 1931ねん に つく られました

The film was made in 1942.

 

それは むせい 映画 です

 It is a silent film.

 

わたしの いけん では その映画 は れきしの 映画のなかで さいこうの けつまつ です
In my opinion, the movie has the best ending of any historical film.

 

わたしの すきな かんとく は 黒澤明 です 

My favorite director is Akira Kurosawa.

 

わたしは うごきのある映画 が すきです

I like movies with a dynamic style.

 

かれは きゃくほんを かきました 

He wrote the script

 

かれは よい かたりて です 

He is a good storyteller