ある おとこのひとの レシピに おいしいラーメンが のっていました

A man's recipe had some tasty ramen on it. 

 

だんせいは ラーメン の つくりかたを たのしみ たい と おもいました

The man wanted to enjoy how to make ramen. 

 

だんせいは おかねを ためて それから かれは ラーメンやを ひらきました

The man saved his money and then he opened a ramen shop. 

 

だんせいは みせの なまえを かんがえる じかん が ありません

The man doesn’t have time to think about store names. 

 

かんばんには ラーメン と だけ かいてあります

The sign only says ramen.

 

 それは ちいさいみせ で せまい みちに あります

It's a small shop located on a narrow street. 

 

なぜなら その みせ だけ てに はいるからです

Because that man can only get that store 

 

だんせいは たくさん おきゃくが きてほしい と おもいました

The man wanted many customers to come.

*grammar: 【てほしい】Meaning: I want you to; need you to ~.

 

だんせいは おいしいレシピ は おきゃくを つれてくる と おもいました 

The man thought that a tasty recipe would bring customers.

 

でも すこしの ひと だけ ラーメンや を みました

 But only a few people saw the ramen shop.

 

それから だんせいのみせ は おきゃく が すくなかった です

 Then, there were not many customers at the man's store.

 

かれは すこしの おかねを かせいで いました

 He was earning a little money

 

すうしゅうかんご だんせいは みせを しめることを かんがえました 

After a few weeks, the man considered closing the store.

 

そのとき ねこ が あらわれました 

At that time, a cat appeared.

 

だんせいは よるに だいどころを そうじ していました

 The man was cleaning the kitchen at night.

 

そのとき だんせいは しろねこを そとの うしろの ドアのところに みました 

Then the man saw a white cat outside at the back door.

 

ねこは おなかが すいている ように みえました 

The cat seemed hungry

*grammar: ようにみえる Meaning : to look ; to seem ; to appear ~.

 

だんせいは そのねこを かわいそうだと おもいました 

The man felt pity for the cat.

 

おどろいたことに そのねこは かれに はなしかけました 

To his surprise, the cat spoke to him.

 

そのねこは 「まえのひから なにもたべていないよ」 といいました 

The cat said he hadn't eaten since the day before.

 

そのねこは だんせいに ラーメンを いっぱい たのみました

 The cat asked the man for a bowl of ramen.

 

だんせいは ねこは ラーメンを たべないと おもいました 

The man thought that cats don't eat ramen.

 

それでも かれは ねこに ラーメンを つくりました

 Nevertheless , he made ramen for the cat.

 

だんせいは ラーメンを そとに おきました 

The man put the ramen outside.

 

そのねこは それを わくわく しながら たべました 

The cat ate it with excitement.

 

たべおわると そのねこは だんせいに かんしゃしました

 After eating, the cat thanked the man.

 

かのじょは だんせいに ラーメンは おいしかったよ といいました 

She told the man that the ramen was delicious.