ひろ は ハワイしまの まちの なまえ です

 Hiro is the name of a town on Hawaii Island.

 

それは ホノルルから 200マイル(300キロ)です

 It is 200 miles (300 km) from Honolulu

 

ひこうき で 1じかん かかります 

It takes 1 hour by plane.

 

ハワイしまの ひがしかいがん に ひろは あります 

Hiro is located on the east coast of Hawaii Island.

 

それは ハワイしまの いちばん おおきな まちです

 It is the largest town on Hawaii Island

 

それでも じんこう は たったの 5まんにん です 

However, the population is only 5 million.

 

❶すくない じんこう が おおきな ちいきに すんでいます 

A small population lives in a large area

 

❷おおきな ちいきに すこしのひとが すんでいます 

A few people live in a large area.

 

ひろは しずかな まち です

 Hiro is a sleepy town.

 

こうつうじゅうたい が ひろに ありません 

There are no traffic jams in Hiro.

 

かんこうきゃくは すくないです

 There are few tourists

 

いいばしょ です

 It's a good place

 

それでも しごとを みつけること が むずかしいです

Nevertheless, It’s still difficult to find a job

 

でも しごとが あれば ひろは いいばしょ です

 But if you have a job, Hiro is a good place.

 

ひろは ホノルル より すこし さむい です

 Hiro is a little colder than Honolulu

 

そして より あめが ふります 

And it rains more

 

あめが すき ではない ひともいます

Some people don't like rain

 

でも わたしは きにしません

 But I don't care.

 

くうきを きよめる と わたしは おもいます

 I think it clears the air.

 

ひろで あさ おきた とき くうきを すいます
When I woke up in the morning in Hiro, I breathed in the air.

 

しんせんな においが します

 It smells fresh

 

わたしの はは は ひろで うまれました

 My mother was born in Hiro

 

わたしの しんせきは そこに います

 My relatives are there

 

こどものころ なつに わたしは ひろに いきました 

When I was a child, I went to Hiro in the summer.

 

ほぼ ねんれい が おなじ ふたりの いとこ が います 

I have two cousins who are about the same age.

 

わたしたち は あそんで いました 

We were playing

 

わたしの つまは ひろ しゅっしんです

 My wife is from Hiro

 

かのじょの りょうしんが いきていた とき 

When her parents were alive

 

わたしたちは おしょうがつに たずねて いました 

We were visiting on New Year's Day.

 

わたしたちは くるまで よく かざんに いきました 

We often went to volcanoes by car.

 

おおきくて ふかい かこうが あります 

There is a large and deep crater.

 

ときどき ようがんが かこう から でます

 Sometimes lava comes out of the crater

 

でも どこから でるか よそく できません 

But I can't predict where it will come out.

 

ときどき ようがんは いえを はかい します 

Sometimes lava destroys houses

 

さいわいにも ひろは かざん かつどう から とおい です 

Fortunately, Hiro is far from volcanic activity.