いなりずし まきずし ぎゅうにくの てりやき とりにくの てりやき

やきぶた さかなフライ エビてんぷら にしめ きんぴら なます

ハワイの おかずやの いくつかの りょうり は にほんりょうり では ありません 

Some dishes at Hawaii’s OKAZUYA are not Japanese cuisine.

 

ハワイの おかずや に ホットドック があります 

There are hot dogs at OKAZUYA in Hawaii.

 

ホットドックは てりやきソースで りょうり されています 

Hot dogs are cooked with teriyaki sauce

 

さらに パンがない ハンバーガー があります 

There are also hamburgers without bread.

 

ときどき ハンバーガーは てりやきソースで りょうり されています 

Sometimes hamburgers are cooked with teriyaki sauce

 

日本しきの ハンバーガーと ホットドック です 

Japanese-style hamburgers and hot dogs

 

ハワイの おかずやは さとうのうえん で はじまりました

 OKAZUYA in Hawaii started at sugar plantations

 

にほんの いみん が さとうのうえん で はたらいて いました 

Japanese immigrants worked on sugar plantations

 

ほとんどの だんせい が りょうりが できません 

Most men can't cook

 

じょせいは しょくじを だんせいに うりました

 The woman sold the food to the man.

 

おかずやの はじまり です
This is the beginning of OKAZUYA

 

つぎの だんかいは みせの かいてん です 

The next stage is opening the store.

 

むかし たくさん おかずや が ありました 

There used to be a lot of OKAZUYA

 

いまは すこし だけ です 

Only a little now

 

こううんにも おかずやが わたしのいえの ちかくに あります 

Fortunately, OKAZUYA is near by my house

 

その なまえは ふくや です 

The name is Fukuya

 

ふくやは 85(はちじゅうご)ねんまえに はじまりました

 Fukuya started 85 years ago

 

ふくやは さいこうの おかずや だと わたしは おもいます 

I think that Fukuya is the best OKAZUYA.

 

ふくやは にんき です

 Fukuya is popular

 

じゅういちじ から いちじ まで ぎょうれつ が とまらない です 

The line doesn't stop from 11am to 1pm

 

ふくや は しらあえを うります 

Fukuya sells Shiraae

 

わたしは しらあえ が すきです 

I like Shiraae

 

しらあえに ピーナッツバター を いれます

 I add peanut butter to Shiraae.

 

し 詩 poem

ふくやの いなりずし てんぷら しらあえと なます しあわせ を たべます