Hello everyone!音譜


今日はちょっと曇ってるね~。汗

残念。しょぼん

私は昨日、ロードバイクからの疲れをとるため整体とマッサージに行ったら、

今日とっても体が楽です!グッド!

それで、

今日はロードバイク後に作った夜ご飯をアップします!ニコニコ

バイク後はやっぱり体が火照っていたので、ご飯には何かひんやりとして、野菜たっぷりなさっぱりご飯が食べたかったのでこちらを作りました~!!チョキ

Hey guys, cloudy weather here in Tokyo. Yesterday my back and shoulders were in pain from road biking so I went to my chiropractor/massage therapist and got all of my knots taken out. I felt great when I woke up this morning. After biking for a few hours in the hot sun the other day, I was in the mood for a cool and healthy dinner so this is what I made.




シャウラ オフィシャルブログ「From My Lips!」by Ameba

冷やし、おろし納豆、オクラうどん!そして、お豆腐サラダ with 手作り、ゴマだれドレッシング!!アップ

Cold udon noodles with natto, grated daikon, and okra. I also made a nice tofu salad with homemade sesame dressing.




シャウラ オフィシャルブログ「From My Lips!」by Ameba

お料理中、オクラの可愛さにときめいていた私。ははは。小さな星がたくさん!可愛い~!!思わず写真写しちゃいました。ラブラブ!

While I was cooking, I couldn't help but take a photo of the okra. They are so cute!!! Little star okras. haha.




シャウラ オフィシャルブログ「From My Lips!」by Ameba

今回はゴマダレドレッシングも作りましたよ!このドレッシング、私の今まで食べた美味しいドレッシングランキング、一位に入りました!合格 一回手作りのゴマダレを食べてから、もうお店で売ってるのが食べられなくなっちゃったんです!とっても簡単で本当に美味しいんです~!!一番時間がかかるのはごますり。細かくなるまでするのが美味しいゴマダレの元になります。私はポン酢、お醤油、お砂糖、お酒とすりごまをカノーラオイルと合わせてドレッシングを作ってますよ! サラダはとってもシンプルでレタス、トマトとお豆腐だけなのでベストマッチ!ドレッシングが美味しすぎてもうお腹がいっぱいだったのに食べ続けてました。ははは。にひひ

I made a homemade sesame dressing which came out fantastic! Other than the time consuming act of grinding the sesame seeds, its very easy to make, and once you eat homemade, there is no way that you are going back to store bought sesame dressing. I mixed the ground sesame seeds with ponzu, shoyu, sugar, sake and canola oil. Very simple, but this may be one of the best tasting dressings that I have ever eaten in my life.




シャウラ オフィシャルブログ「From My Lips!」by Ameba

そしてこちらが、冷やし、おろし納豆オクラうどん。氷水で一度しめたうどんの上に大根おろし、サッとゆでたオクラ、刻んだ納豆、おネギ、そしてのりを盛りつけたら完成~!!麺つゆはお好みでかけるかんじです!ネバネバでとっても美味しいよ~!ネバネバだとちょっと食べづらかったりするので私は一度納豆を刻んでます。そうすると麺にからみやすくなりますよ!そして大根おろしもポイント。大根の辛さがわさびの様にパンチとなってあきさせない味になります!アップ

Cold udon noodles with natto, grated daikon, and okra. ALl I did was chill the noodles in ice water after boiling. Then I add the grated daikon and okra, along with natto that I chopped up to make more fine, and add some negi and nori on top. Add as much broth as you like and ta da~.
An delicious, healthy meal is complete. This is perfect for a hot summer day.

暑い日にぴったりなひんやりヘルシーご飯でした~!!ラブラブ

とっても美味しくいただきました~ドキドキ



XOXO Love, シャウラドキドキドキドキドキドキドキドキ