「歯がないのに 
どうやって食べてんの?」
マルタカのマスターが
ニヤニヤしながら
聞いてきました
How do you eat 
without teeth?




「前の方で
噛み砕いていますよ。」
I can use the front teeth.




「リスみたいに。」’
Like a squirrel.




「だから
ほっぺたの筋肉が
リスみたいに
発達してきました。」
It makes my cheek muscle 
develop, and I look like
a squirrel now.




横で聞いていた
シカさんも大笑い。
A friend listening to
our conversation burst 
out laughing.




というわけで...
So,




歯が抜けたまま
念願の”it”に
行って来ました
I finally went to “it”
even though I just
had a tooth extraction.









場所は
千手院橋の交差点北側
喫茶店きくと三宝の間です
“it” is located at Senjuinbashi 
between Kiku and Sanbo.










店内には
2人掛けテーブルが3つ
4人掛けテーブルが2つ
There are 3 tables for 2 people,
and 2 tables for 4 people




カウンターでオーダーし
呼ばれたら取りにいくという
セルフサービスです
The order is taken at the counter,
and they’ll call when the food is
ready. It’s self-service.




本日のメニューは
パスタと.. 
They had 2 menus:
pasta and curry.









カリーは
スパイスだけの味付け
だそうです
They used only spices
as seasoning.










色々なお野菜を使い
とてもヘルシーで
美味でございました
There were a variety of
vegetables on a plate,
and it was healthy and
tasty.




白米は苦手ですが
モチモチした十穀米は
好きです
I don’t care about rice, 
but I do like multi-grain
rice.




食のコンセプトが
梵恩舎を思いださせます
The presentation 
reminded me of Bon-on-sha.







itの営業時間は
週末土日のみ
9:00-16:00です
it opens only
Saturdays and Sundays
from 9:00 a. m. to 4:00 p.m. 




この日のデザートは
キャロットケーキでしたが
The desert of the day
was carrot cake, but




デザートまで
ヘルシーでなくてもよいかと、
次なる目的地へ向かいました
we didn’t need “healthy”
dessert, so we headed to
the next place.








西南院は
高野山の西側
大門に最も近いお寺です
Sainanin is located
at the west of Koyasan
near Daimon.









ここにカフェがあると聞き、
以前来ました時は
カフェの場所が分からず
周りに人もいませんでしたので
あきらめたことがあります
Once I came here before, but
I couldn’t find the cafe, and
no one was around, so
I gave up.








この日も
誰もいません
Again, nobody was around.




納経所に人影があり
尋ねますと
We finally found someone 
in the office, and she said




カフェはお寺の中でした
the cafe was inside the temple.









靴を脱いで中に
入ります
We took off our shoes
at the entrance.














山内に117のお寺が
ありますが
中に入る機会は
あまりありませんので
新鮮な気分を味わえました
Although there are 
117 temples in Koyasan,
I don’t have much opportunities 
to see the inside of the temples,
so it was joyful experience.





ホームページより拝借




私は甘い飲み物を好まないので
カフェではいつもコーヒー
それもブラックなのですが
この日は抹茶ラテをオーダー
しました
I’d normally prefer black coffee,
however, I decided to try
Green Tea Latte this time.





この回廊に座り
We sat at this corridor,






お庭を眺めながら
いただきます
then, had Latte while
enjoying the beautiful 
garden.











ドリンクに
西南院オリジナルの
お煎餅がついています
Drinks come with their 
original rice crackers.




メニューに
宇治のお茶を使用していると
ありましたが
As the menu says 
they use the green tea from
Uji, 




濃厚なお茶の味と香り
そして上品な甘さに
リピート間違いなしです
Its flavor and aroma are 
so rich but not too sweet.
I’ll definitely come back
and have this again.




友達のさくらラテも
絶品だったようです
My friend had Sakura Latte,
which she loved it, too.




西南院では
最近、朝勤行の
ライブ配信を
始めたそうです
毎朝6時30分から
7時15分です
Sainanin has just started
Live Streaming of their
morning ritual from 6:30 a.m.
to 7:15 a.m.








美味しいラテで
お腹も心も満たされた
私たちは
この後霊宝館へ
向かいました
We were so contented with
delicious Latte and headed 
to the next destination, 
Reihokan.




続きは次のブログで
お話しさせていただきます
I’ll give you a full report 
in my next blog.





合掌