今年はなかなか咲かない...
と思っていましたが、
I was waiting for
this cherry blossom to
start blooming.





ある朝いきなり
中門が華やかに
なりました
One morning 
it suddenly brightened 
up Chumon (gate).











遅い...とは気のせいで
昨年ブログに載せたのは
5月の初めでした
I originally thought 
it was late this year, but
according to my blog below,
it actually started blooming 
early.














ぽんぽん...
という描写が合う
棉のような桜です
They look like
cotton balls.












朝日に輝く桜は
もちろん綺麗ですが
夜はどのような姿を
見せるのだろうと
日没後にも来てみました
Cherry blossom 
in the morning sun is
definitely beautiful, but
I wondered how they look
like at dusk. 











中門のライトアップは
如何なる美も
一層引き立てます
The light always 
enhances the beauty 
even more.










そして
変わりゆく空の色が
桜の色も深くしていきます
In addition, the color of 
the skies helps the cherry 
blossoms glow in the dark.










空を見上げながら
感嘆のため息ばかり
It took my breath away.


















最後は月まで
演出に加わりました
The moon collaborated 
the beauty of cherry blossom 
glowing in the light.












高野山と桜の共演に
目も心も
潤してもらいました
The beauty of
the cherry blossom
in Koyasan has enriched 
my soul.





合掌