昨日と一昨日は
雪が降ったり止んだりの
高野山でした
It snowed again 
last two days.




昨日は
It felt like


体感温度マイナス12度
10°F yesterday.




マイナス5-6度は
慣れましたが
I’ve got used to
21-23°F, but




マイナス8-9度になると
少々怯み
I’m hesitant to go out
when it becomes below 
18°F, and




マイナス12度で
しかも
雪が降っている最中には
奥の院には行けません
I don’t go out if it’s 
below 10°F and snowing.




今朝は雪は止みましたが、 
奥の院はひっそりし
誰にも会いませんでした
Although it stopped snowing,
no one was walking in
Okunoin this morning.




空海とのひとときを
独り占めする...
Only Kukai and me




これこそ
究極の至福のひととき
I felt the ultimate happiness.




帰りは久しぶりに
裏参道を歩きました
On my way back,
I decided to walk on
the other path.










英霊殿への道は
足跡がないので
歩くのを遠慮しました
I didn’t want to ruin
the perfect snow pavement,
where there were no footprints.






背に雪を乗せ
さらに格好いい
キリンビールのキリン
The giraffe of Kirin looks
cool with snow on his back.






もうすぐ10年です
It’ll be 10th anniversary 
of Great East Japan Earthquake 
next month.






懲りずに中を見たくなり
iPhone をかざしたら
I still wanted to see 
the inside of the cup, so
I tried, then.. 






雪の日は
ウインナーコーヒーでした
I found that it’s Vienna 
coffee during the winter.





雪の中でも働いている
働き者の日産
The employees of Nissan
seem to work hard even
in the snow days.





タビだけでは寒そうな福助
He looks freezing





雪の中では
安眠できそうにない
Termites cannot Rest In Peace 
in the snow





何度も滑り
I slipped several times、
and




その度にiPhoneを落とし
ましたが
I dropped my iPhone
every time I slipped, but




それでも
雪の高野山に
幸せな気持ちに
させてもらいます
the beautiful snow view of
Koyasan always makes
me feel happy.




アパートに戻り
シリアルを食べ 
また歯が折れましたが、
Even though I broke another 
tooth while eating cereal
when I came home,




「まだ大丈夫!」
I’ll be fine!




そんな気持ちにも
させてもらえる高野山
Koyasan always makes me
feel so positive, too.




合掌