疑問文練習1 | poohのゆるゆる日記

poohのゆるゆる日記

日々の出来事・思うことを書きます。

疑問文練習1


A 疑問文にかえて日本語に訳せ


①Your father can sperk French.


②You like mathematics.


③He lost his camera.


④We must go with him.


⑤Mrs Brown teaches you English.


⑥She has cleaned the room.


答え

Can your father sperk French?

あなたのお父さんはフランス語が話せますか?


Do you like mathematics?

あなたは数学が好きですか?


Did he lost his camera?

彼はカメラをなくしましたか?



Must we go with him?

私たちは彼と行かなければならないですか?



Does Mrs Brown teach you English?

ブラウン夫人があなたに英語を教えているのですか?


Has she cleaned the room?

彼女は部屋を掃除していましたか?


B各文に付加疑問を付けて訳せ


⑦Mary will go to the museum tomorrow,( )?


⑧That car is very old,( )?


⑨The children were happy,( )?


⑩Your brother studies every day,( )?


⑪Tom bought a bicycle last week,( )?


⑫You are't tired,( )?


⑬Open the window,( )?


⑭Let's go for a swim,( )?


答え

⑦won't she

メアリーは明日博物館へ行くでしょうね?


⑧isn't it

あの車は大変古いでしょうね?


⑨weren't they

その子供たちは幸福でしたよね?


⑩doesn't he

あなたの弟は毎日勉強していますね?


⑪didn't he

トムは先週自転車を買ったよね?


⑫are you

あなたは疲れていないですね?


⑬will you

窓を開けてくださいね?


⑭shall we

泳ぎに行きましょうね?


今日はこれまで・・・まいったまいった。