英語に正解はない | かんじの日常

かんじの日常

渡邉寛治の日常を投稿していきます✨





こんにちは、
毎日英語を勉強しているかんじです😊


皆さんは英語の勉強する時、
どのようにしていますか??


ほとんどの方は
日本語の文を英訳して
英語を勉強することでしょう。



私も日本語から英語に翻訳しながら
勉強しています。



しかし、私はこの勉強法をしていて
あることに気づきました‼️




それは英語の翻訳に
正解なんてないということです。




例えば、今日勉強したもので
こういう例文がありました。



「私は運が悪かっただけです。」
を英訳して下さい。




これに対してわたしは、

『I was unlucky.』と訳しました✨



おそらくこのフレーズで
相手に伝わると思います‼️



ただ
いちようこの文の答えが
ありまして、


それは『It was just bad luck.』

です笑笑



全く違うなー笑笑




IとItの違いとunluckyとbad luckの違いが
ありました。



私はこの答え?を見たときに、
自分の考えた文の方が使いやすいなと
思いました。


理由は自分で考えた
言葉だからです。


自分で考えた文は
オリジナルだし、
かんじ(私)らしさが
あるからすごく気に入ってます。

本音言うと、
自分の言葉がすごく好きなんです。



なので皆さんも英語を伝える時は
自分の言いたいフレーズと
覚えやすい文にした方がいいと思います。



わたしはこのやり方で
たくさん言葉を覚えてきましたから
オススメします。


英訳
Hello.
I feel like I study English every day.


When you study English,
How are you doing?


for most people
with Japanese sentences translated into English
You'll study English.



When I translate from Japanese to English,
I'm studying.



But I'm studying this way.
I noticed something!!




It's a translation in English.
There's no right answer.




For example, what I studied today...
There was an example sentence like this.



"I was just unlucky."
Please translate into English.




In response,

It was translated as "I Was unrucky." ✨



I think it's this phrase.
You'll be able to tell the other person!!



However
The answer to this sentence is, "
Yes, I am.


It's 'It was just bad look.'

LOL



a completely different kind of smile




What is the difference between I and It and the difference between unluky and bad look?
Yes, I did.



When I see this answer?
I thought it would be easier to use the sentence I thought about.
I thought.


I thought about the reason myself.
It's because it's a language.


I thought about it myself.
It's original.
It's like a Chinese character.
I really like it because I have one.

To tell you the truth,
I really like my own words.



So when you speak English,
I want to say what I want to say.
I think it's better to write a sentence that's easy to remember.



I'm going to do it this way I do it.
I've learned a lot of words.
I recommend it.