2021.09.21

(7)How The SME Stole Content Clarity SMEがコンテンツの明快さをどのように盗んだか 

 

テーマ:英語のお勉強日記(6813)

カテゴリ:コンテンツ

 

He HADN’T stopped reviews from coming. THEY CAME!
Somehow or other, they came just the same!

彼はレビューがやって来るのを阻止しませんでした。 それらはやって来ました!

どういうわけか、それらはそれでも来ました!

And the SME, despite all the things that he knew,
Sat puzzling and puzzling: “How could it be true?”

そして、そのSMEは彼が知っているすべてのことにもかかわらず、

当惑して当惑して座した:「それはどのように本当であり得るのか?」

“The content’s correct! The content’s well written!”
“My efforts to undermine have all been forgiven!”

「コンテンツは正しい! コンテンツはうまく書かれている!」

「傷つける私の反対運動はすべて許された!」

And he puzzled three hours, ‘til his puzzler was sore.
Then the SME thought of something he hadn’t before!

そして、彼は3時間頭を絞りました。彼の難問が古傷になるまで、

それからSMEは彼が前に持っていなかった何かについて考えました!

“Maybe writers,” he thought, “try their best to do well”
“Maybe writers and SMEs can together excel!”

「多分執筆者は」、「うまくするために最善を試みる」
「多分執筆者とSMEたちが一緒に卓越することができる!」と彼は考えました

And what happened then? Well, at Acme they say,
That the SME learned to think of his users that day!

そしてそれから何が起きたか? そう、アクメで彼らが言う、

SMEがその日彼のユーザーについて考えることを学んだこと!

And from that minute on, he worked with his team
He gave thoughtful reviews and held all in esteem.

そしてその瞬間からずっと、彼は彼のチームと共に働きました

彼は思いやりがある校正をして、そしてすべてを尊重しました。

He met the users! He saw what they wanted!
And he, HE HIMSELF! The SME responded.

彼はユーザーに会いました! 彼は彼らが何を欲るのか分かりました!

そして彼、彼、彼自身だ! そのSMEは返答しました。


About the Author: Dawn Stevens, is CIDM’s Director and President of Comtech Services. She has 30 years of practical experience in virtually every role within a documentation and training department, including project management, instructional design, writing, editing, and multimedia programming.

 

著者について:ドーン・スティーブンス、CIDM理事兼Comtech サービスの社長です。 彼女は、プロジェクト管理、教育の設計、執筆、編集とマルチメディアのプログラミングを含めて、文書管理とトレーニング部内でほとんどあらゆる役割で30年の実際的な経験を持っています。

==================================
インターネット・コンピュータランキング
==================================
ネットサービスランキング
==================================

 

 

 

 

 

 

Yahoo!ショッピング(ヤフー ショッピング)