The Only Real Way to Acquire Wisdom 知恵を獲得する唯一の現実的方法

Zat Rana ザットラナ著

May 11, 2018 2018年5月11日

It’s often been said that wisdom is the art of knowing that you are not wise. 知恵とは、あなたが賢明ではないことを知る技術であるとしばしば言われてきました。

The great philosopher Socrates famously denied being wise more than two thousand years ago, and since then, we have taken him at his word. 偉大な哲学者、ソクラテスは2千年以上前に賢明であることを立派に否定しましたが、その時から、我々は彼のことを彼の言葉どおりにとってきました。

There is a truth there, but that definition isn’t very helpful. I mean, I’m all for respecting uncertainty, doubting oneself, and realizing the limitations of my mind, but I think we can do better. Maybe even take a few steps forward. そこに一つの真実がありますが、しかしその定義はそれほど役立ちません。つまり、私は不確実に敬意を払って、自分自身を疑って、そして私の心の限界を悟ることに大賛成ですが、しかし私は我々がいっそううまくやることができると考えます。2-3歩の前進さえできます。

========================================

インターネット・コンピュータランキング

========================================

ネットサービスランキング

========================================