被災地訪問 あれから3年 | Fusion of Passions “情熱の融合” アーティスト Seiji Yamauchi 

Fusion of Passions “情熱の融合” アーティスト Seiji Yamauchi 

情熱を融合する事によって新しいムーブメントを創造する「Fusion of Passions 情熱の融合」をコンセプトにアーティスト活動しています。                           

  

あれから3年、被災地を訪れました。石巻、気仙沼、陸前高田から大船渡。実際に津波の傷跡を見ると、当時の津波のインパクトの大きさが伺えます。最上階の部屋を残した被害に遭ったビルを見たり、あの防災センターの骨組みを見ると心が痛みました。十分な復興はまだまだですが、現地の東北の皆さんの笑顔でこちらも勇気が貰えます。それと同時に当たり前に過ごすことが出来る日常にもっと感謝しなければと思いました。ガンバレ!東北の皆さん!!僕の出来る限りの方法でこれからも応援していきたいと思います。

  
 
It has been 3 years...We visited some places where had Tsunami disaster area in North of Japan. Some places are recovered but some places are not enough yet. I can imagine the earthquake impact was huge around this area. I saw one of the whole building was washed out by Tsunami except top of the floor. The height was about 20 meters..I thought that I would like to help some ways that I can do for them.