ハイ〜!


ステフィー  が笑顔にしに来たよ!



素晴らしい週末ありがとうございました!


二日間の最高のバンドと最高のDJとご一緒できて、すごく疲れているけどすごくすごく充実しています!!

精一杯楽しんで来た疲れだと思うから!この週末で作った思い出を夢に見ながら、体を休めます!




まずはDJさんたち!

またネモトさんとダイノジさんと同じステージで踊ることができて嬉しかった!

ネモトさんもダイノジさんもエネルギーがすごくてダンスもとっても楽しかったです!

そしてとても優しい人でした。また一緒に踊れる日が来るといいなー!


それから、ALLiCA の魁ちゃんです!!

すごかったです。ギターが上手で、声も可愛くて強くてパワフル!

ライブ中で歌って、DJのパフォーマンスでジャンプスクアット何度も元気にやっててかっこよかったです!

またいつかSCK GIRLS と魁ちゃんは同じステージに立つことができたらい嬉しいです!また会える日を楽しみにしています!





最後に、このアーティストさんは私にとってとてもスペシャルでした。FUNKISTさん。


予測しなかった夢だって叶う。


理由はこれだけじゃないけど、アニメとアニソンがあったから私は日本にいます。

Fairy Tailは日本で見たアニメの一つで、テーマソングはFUNKISTの"Snow Fairy"でした。

FUNKISTのみなさんと同じイベントに出演できるなんて夢にも思わなかったです。私が作った曲「メリーゴーランド」も歌えました!

もし私がSCK GIRLSじゃなかったら、この週末の景色を見ることはできなかったと思います。

アイドルになってよかったという感謝の気持ちが止まりません。



ライブで見るとFUNKISTさんはすごかったです。西郷さんの歌声は唯一無二。そしてMC のときは優しくて素直に笑って私にも笑顔が届けてくれました。

そして私たちSCK GIRLS の曲「カツオの一本釣り」が好きと言ってくれました。宮田さんのギターもハーモニーも素晴らしかったです。

土曜日も日曜日のライブも最初から最後までアメージングでした。

土曜日のライブ、私は嬉しすぎて、涙が止まらなかったです。

ラストソングに楽器の電気を消して、FUNKISTさんも、お客さんも全員座って静かに弾きました。

言葉では言い表せないほど平和なモーメントでした。

日曜日のステージは「Snow Fairy」の時以外、涙なしでちゃんと楽しむことができました。


西郷さん!一緒に写真撮ってくられてありがとうございます!

この日はちょっと急いで帰ったから、SCK とアーティストさんたちと写真を撮らなくてすみませんでした!

でも、また皆さんに会えると嬉しいです!七夕の願い決めました!また皆さんと同じステージに立つことができますように!




ステキな週末、ありがとうございました!

感謝しています。




今週も楽しんで頑張りましょう!

んでまずね!

ステフィー  


英語

ENGLISH 


Hi!

Steffi here to make you smile!



Thank you for an absolutely amazing weekend!!!


Two days of awesome bands and awesome DJs means I am extremely tired but also extremely extremely happy. It’s the kind of tired you get from having maximum fun so I’m super happy with it. I’ll make sure to get some rest while dreaming of all the awesome things that happened this weekend. 


First the DJs!

I was so excited to get to dance with DJ Nemoto and DJ Dainoji again!  They have the absolute highest energy and the wildest dance moves. It’s a party start to finish. And they’re so kind! Looking forward to the next one!


Then Kai and ALLiCA! Oh my gosh she was AMAZING!  She plays guitar so well and she never missed a note and her voice is so cute and so strong and SHE is so strong! She was doing headstands and singing and doing jump squats in the middle of the DJ performance and it was so cool. I really really hope SCK GIRLS can perform with her again sometime. 



Then this performer was very special to me:  FUNKIST. 



Meeting them was a dream come true that I didn’t even know I’d been dreaming. 

Its not the only reason, but ultimately, I’m in Japan because of anime and anime songs.  And one of my favorites and earliest was Snow Fairy by FUNKIST, the opening theme to Fairy Tail. 

I never even dreamed that I would be able to perform in the same event as FUNKIST.  We even got to perform the song I wrote, Merry-Go-Round! And it never would have happened if I hadn’t been able to join SCK GIRLS. I don’t think I’ll ever stop finding reasons to be grateful I became an idol in Japan. 



FUNKIST was absolutely amazing live. Saigou-san’s voice is so distinctive and he’s so genuine and kind and just happy in his MC. And he liked our song Katsuo.  And Miyata-san’s guitar and harmonies were so good. Both days their shows were amazing start to finish. I was so happy I couldn’t stop crying the first one. For the last song, they unplugged all their instruments and everyone, band member and audience sat down on the floor and they just played like we were all chilling in someone’s living room. It was the most peaceful thing, I don’t even have the words. The second show, I managed to keep it together until they played Snow Fairy, then my little nerd heart lost it. 


Thank you Saigou-san for taking a picture with me!!  I had to dash so I wasn’t able to take pics with SCK and the other artists. But hopefully we can meet again sometime. 


Thank you again for a truly amazing weekend. It meant the world to me. 



Let’s do our best and have maximum fun this week too!


See you!

Steffi