メリークリスマスでした! | saraのブログ

saraのブログ

主に自分の音楽活動の事、その他普段の生活の中で感じる事を書いて行きたいと思います。スケジュールや写真は、私のホームページにアップしてます。

毎年新たに増えるクリスマスソングレパートリーも、ちょうど覚えられたと思った頃にクリスマスが終わります。
昨日のクリスマスの夜は、人生で一番多くクリスマスソングを歌いました。ここまでくると、逆に明日からも歌いたいくらいです・・。昨日の昼間の段階で、また新たに歌いたいクリスマスソングが増えましたが、ま、それは来年まで1年覚える時間があるから・・・。なんつって、来年の12月まで手をつけないでいるタイプですが。

 Every year, I get new Christmas song repertoires, but each time, just about when I start getting comfortable singing those new songs, the Christmas is over. Last night, I sang the most Christmas songs ever, and for some reasons, I already miss them…. I even wanted to try some other Christmas songs which weren't in my repertoire, but then I thought I have a whole year to prepare and learn these new songs for the next Christmas. But to tell you the truth, I'm the kind of person who doesn't start moving till the very last minute.

奏流の初めてのクリスマスでした!ほぼ同じサイズのゴリラの兄弟!!It was Soul's first Christmas!! He's got a gorilla brother just about the size of him!
image

私が韻をふむ練習にもなるDr.Suessの本!Dr.Suess's baby's book so I can learn how to rhyme!
image

けいこばあちゃんからは、何かな~!!from grandma Keiko!!
image

この前他の赤ちゃんが持ってたのを強引に取り上げてたおもちゃだ!!the same toy that Soul took away from the other baby the other day!! how did she know!
image

これはジョリンおばちゃまから!最近ジョー・コッカーみたいに歩き始めた奏流、まさに買おうと思ってたリード付のリュック、しかもゴジラ!ぴったりです!This back pack is from aunt Jolene! It has a leash. Soul started walking like Joe Cocker lately and we were thinking about getting this! how did she know?!
image

やっぱいいね、クリスマス!Love Christmas after all.
image

image


image


そんな私は自分へのクリスマスプレゼントにマッサージ器を買いました・・・・And for myself, I bought a massager….